Erfelijke aandoening in familie - zwanger proberen te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dani2010, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb me hier aangemeld omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. We kijken regelmatig op dit forum en ik vind de reacties altijd super! Maar, heeft iemand hier ervaring met het volgende;

Wij willen dus graag een kindje en denken er aan te stoppen komende zomer. Echter is mijn vader geboren met een gesloten open ruggetje.. Ik ben echt heel bang dat dit een generatie over zal slaan dus zijn we vanmiddag naar onze huisarts geweest (uiteraard eerst op internet veel gelezen mbt foliumzuur ed.). De huisarts heeft ons doorverwezen naar een Klinische Genetica in Nijmegen..

Wij zijn hier best wel van geschrokken en weten totaal niet wat te verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Liefs,

Nikky

2. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    hey nikki,

hier ietjes anders mijn man heeft een afwijkend gen waardoor mijn zoontje een vsd ( gaatje in het hart) heeft overgehouden. dit is gelukkig zo goed als dichtgegroeid en heeft ook nergens last van. we zijn erachter gekomen toen mijn zoontje is geboren en zijn ook bij de klinische genetica terechtgekomen bij het azm in maastricht. die heeft bloed van ons afgenomen en laten onderzoeken waaruit is gebleken dat mijn man dus een afwijkend gen heeft. we zijn nu bezig voor een tweede kindje en deze kan het ook krijgen maar kan ook gezond zijn.
    maar ik wil je alvast sterkte wensen. en ik hoop dat je niet al te lang moet wachten op de uutslag.
    groetjes cindy

Deel Deze Pagina