Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik moest vandaag naar het ziekenhuis voor een echoscopie ( inwendig ) omdat ik veel buikpijn had en na het stoppen van de pil in januari een onregelmatige cyclus heb ( 30-42- nu al dag 47 ). Nou heb ik het beeld gezien van de baarmoeder en de eierstokken. Volgens de gyn. was alles in orde. Maar nou vertelde hij dat er 2 vruchtblaasjes zaten ( in de eierstok )....?? Maar wat betekend dit? Moet dit eitje nog knappen....of is hij al geknapt en moet ik dus binnenkort wel ongesteld worden??? Is een vruchtblaasje hetzelfde als een eitje...of is het totaal wat anders?? Hoop dat jullie me kunnen helpen. Liefs Marianne
hoi Marianne, volgende keer gewoon aan de arts vragen als ie iets zegt wat je niet begrijpt! Ik denk dat ie follikelblaasjes heeft gezien, dat blaasjes van eicellen die op knappen staan. Dat zou betekenen dat je binnenkort een eisprong hebt. Of er dan daadwerkelijk twee eitjes zijn is de vraag, meestal is maar een eitje dat uiteindelijk de eisprongfase bereikt. Waarschijnlijk heb je dan over twee weken weer een ongesteldheid, of niet natuurlijk, en ben je zwanger. Als je zwanger wilt worden is het nu wel het moment om daar je best voor te doen! Mirjam
Hoi Mirjam, Die echoscopie had best wel indruk op mij gemaakt...vandaar dat ik de helft vergeten was om te vragen ! Maar bedankt voor je antwoord. Ik dacht namelijk zelf ook wel dat ze dan toch wel binnenkort moeten gaan knappen.. Bedankt voor je antwoord!! Liefs Marianne