Hallo, vandaag weer ongesteld geworden...... dit betekent een cyclus van 23 dagen hiervoor ook aldoor rond de 23/24 dagen. Voor mijn zwangerschap altijd een keurige cyclus gehad van 28 dagen inclusief (veel) vruchtbaarslijm Nu dus een korte cyclus en weinig vruchtbaarslijm. We willen in april weer gaan klussen en ik overweeg om toch twee maanden de pil te nemen om mijn cyclus te resetten. Ik ben niet bang voor ontpillen want dat was de vorige keer ook niet nodig na een pilgebruik van 12 jaar..... Zou het resetten werken? Iemand iets soortgelijks gehad of die mij kan/wil adviseren? Of overdrijf ik en moet ik het eerst op zn beloop laten? Ik ben hier erg onzeker over
De pil schopt je lichaam hormonaal gezien alleen maar in de war. Dus ik zou het niet doen als je je lichaam wilt resetten. Het werkt alleen maar averechts. Je kunt dus beter wat meer geduld hebben, blijkbaar is je lichaam nog niet op regel. Komt vanzelf. Succes!
Ik zou het niet doen als ik jou was. Dat je de vorige keer niet last had van ontpillen wil niet zeggen dat het nu niet zo zal zijn. Ben 3 keer gestopt met de pil en alle keren ging het anders. Wacht rustig af een korte cyclus en weinig slijm wil niet zeggen dat je niet zwanger kan worden.
Het kan zijn dat je cyclus nu gewoon anders is. Korte cyclus en weinig slijm zegt niets hoor. Mijn cyclus schommelt ook tussen de 23-28 dagen. en van dat slijm zou ik me niets aantrekken hoor!! dat is geen houvast Met mijn cycus van 23 dagen had ik mijn ei op dag 11 en een LF van 12 dagen. daar is ook niets mis mee. Als je LF korter dan 10 dagen zou zijn dan zou ik de H.A. bellen, en anders zou ik me echt geen zorgen maken hoor! zijn genoeg die ook cyclus van 23 dagen hebben! dus maak je geen zorgen ik zou ook niet weer met de pil beginnen. Waarschijnlijk is je cyclus nu gewoon 23 en regelmatig en dat kan geen kwaad (zolang je LF niet korter dan 10 dagen is ) Ik zou me dus geen zorgen maken Mijn cyclus is ook tussen de 23 en 28 dagen, en mijn LF schommelt ook tussen de 12 en 15 dagen, Het is niet verplicht om standaard 14 dagen LF te hebben of standaard 28 daagse cyclus. alles kan geowon normaal functioneren met een cyclus van 23 dagen en een LF van 12 dagen
Ik zou het ook niet doen.. Ik ben twee jaar geleden een half jaar gestopt met de pil om te kijken wat mn cyclus ging doen en vanwege lichamelijke klachten. Netjes elke keer een ronde van 28 dagen..mooi dacht ik toen... Ben toen na een half jaar weer begonnen met de pil... Ging er nu van uit dat dit nu ook wel weer zo zou zijn..helaas niet het geval, zie onderschrift...baal nu af en toe...
Dat is balen Moonlight! Ik heb vandaag toch nog even met de huisarts gebeld. Zij geeft aan dat het wel vaker gebeurt dat een cyclus veranderd na een zwangerschap en dat ik nu waarschijnlijk een korte cyclus heb. Als ik na 6 maanden proberen nog niet zwanger ben moet ik even bij haar aan de bel trekken. Tis even afwachten wat er na april gebeurt dus.