Hoi Dames! Hier in huis hebben we bijna alles tweede hands voor onze kleine. Maar nu zit ik te kijken naar kolven - en ik vraag me af: wel of niet tweedehands kopen? (ivm hygiëne bijvoorbeeld) Wat is jullie mening?
Sommige kolven kun je heel goed 2e hand kopen. Zoals de medela freestyle. Daarvan komt de motor niet in aanraking met de melk. En de onderdelen die wil in aanraking kan komen met de melk kun je nieuw kopen. Het risico is namelijk dat als jouwn melk in aanraking komt met achtergebleven restjes. Hier kun je daar ook meer over lezen Ouders Online - tweedehands borstkolven
Hej Je kan de apparatuur wel tweedehands kopen, maar ik zou de borstschilden en de slangetjes enzo wel nieuw aanschaffen. Van te voren dus even kijken of je die dingen dan nog nieuw kan aanschaffen .
ik zou dat niet zo snel doen, maar ieder zijn ding. ben sowieso niet echt van t 2e hands kopen, gelukkig manlief ook niet. maar kan me best voorstellen dat andere er juist baat bij hebben.
ik zou lekker een nieuwe halen. als je idd dingen moet gaan vervangen omdat die nieuw moeten zijn. zou ik het zekere voor het onzekere nemen. je weet maar nooit misschien heeft de eerste eigenaar wel een enge overdraagbare ziekte gehad ofzo. ik ben absoluut niet tegen tweedehands spullen hebben we hier in huis ook maar sommige dingen wil ik echt nieuw. en een kolf zou ik niet tweedehands kopen.
ik heb hier wel een 2e handse borst(hand)kolf en daar zitten extra nieuwe onderdelen bij dus ja dan vin dik het wel kunnen, ligt ook aan de kolf denk ik.
ik ben ook zeker niet tegen tweede hands. ik zelf koop ook regelmatig dingen tweede hands maar een kolf zou ik persoonlijk toch echt nieuw kopen.
Mij is dit sterk ontraden. Een handkolf is dan misschien iets anders, maar een elektrische kolf zou ik niet zo snel doen. Sowieso wordt het afgeraden om een kolf van te voren te kopen.
M'n moeder zei het ook al. Ga eerst proberen of het überhaupt wel lukt met de borstvoeding en koop daarna een kolf als het goed gaat. Je hebt tegenwoordig toch alles rete snel in huis. het leek mij niet een heel hygiënische gedachte om een tweede hands kolf te gebruiken. Ik denk dat ik sowieso een handkolf zou willen. En de flesjes die ik heb gekregen zijn van avent- dus ik gok dat het dan een handkolf van avent wordt, mocht het allemaal lukken.
Dat kan prima hoor. Ik heb ook zo'n elektrische dubbele kolf van Medela gekocht. De slangetjes e.d heb ik zelf aangeschaft. Het gaat dus eigenlijk alleen om het motortje, de accu en de tas waar hij in zat is tweedehands. Scheelt je een hele hoop geld. Nu had ik het ook nog eens van iemand gekocht die het zo goed als niet gebruikt had, omdat de borstvoeding niet goed op gang was gekomen. Ze had de bon er nog bij van de winkel, was niet zo lang geleden gekocht.
Ja hoor, kan makkelijk! Ik had een hele dure dubbele electrische borstkolf aangeschaft en die is uiteindelijk de vriendenkring rondgegaan hoor. Denk dat er toch wel 5 babies van geprofiteerd hebben! Elke keer nieuwe borst"pompjes" en slangetjes en hij was weer als nieuw en gewoon schoon.
Ja hoor, elektrische kan best tweedehands vind ik. Nieuwe slangertjes en alles wat erbij hoort kopen.. Heb het zelf ook destijds tweedehands gekocht, heel veel plezier van gehad! Nu staat ie doelloos op zolder
Ik heb destijds gehuurd.heel schoon bijna nieuwe kolf.de opzetstukjes zijn nieuw uiteraard!ik heb uiteindelijk best lang gekolfd en dan kan je beter n kolf kopen...
Als het goed is moet ik nog ergens een handkolf hebben. Je mag hem zo hebben, van avent. Alles kan je uitkoken. Ook al gebruik je hem eerst om te oefenen... (gooi je de melk weg). Kan je later altijd nog een nieuwe aanschaffen. (moet eerst wel even zoeken hoor) (ik beloof dus nog niks). Die dingen zijn best duur nieuw. Deze heb ik al even, maar nu echt niet meer nodig.
Ik heb er eentje overgenomen van iemand (bekende) die 'm nauwelijks gebruikt had. En vervolgens ben ik op dag 5 overgestapt naar KV, dus heb 'm zelf ook nauwelijks gebruikt. Dus als je wilt, mag je 'm overnemen. Het is de dubbele kolf van medela, compleet met extra kolfflesjes en de rugtas waar je alles in kan bewaren. PB maar als je belang hebt. Heb er nog een enkele kolf van Medela ook bij, die mag je er zo bij hebben. Die heb ik wel veel gebruikt destijds bij Thirza.
Van de handkolf van Avent kun je alles uitkoken dus die zou ik gewoon tweedehands aan durven schaffen.
Ik moet eerlijk zeggen dat hier heeeeeel veel tweede hands is, van kleding tot meubels etc. Ben ik echt heel makkelijk in. Maar een kolf, nee dat zou ik persoonlijk niet tweede hands willen, puur voor de hygiëne.
Ik zou een nieuwe kolf kopen. Ik ben niet anti tweedehands maar vind het bij een kolf geen fijn idee. Je kunt ook eerst huren en als het goed gaat alsnog 1 kopen.
Ik heb de mijne nieuw gekocht alleen, heb er maar 3 weken plezier van gehad. Nu wil ik hem ook verkopen. Maar heb de reserve onderdelen nog in dichte verpakking zitten. Deze geef ik ook mee en de oude gooi ik weg. Vind ik voor de nieuwe gebruiker ook hygienischer.. En ook van de avent elektrische/handmatige kolf kun je nieuwe onderdelen kopen.