Zwangerschapswens 2e kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Reneke, May 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reneke

Reneke Lid

May 24, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen graag een broertje of zusje voor onze dochter (nu 2 jaar en 8 maanden). We zijn inmiddels 8 maanden bezig, waarvan 4 maanden met ovulatietesten. De wens is erg groot en daarbij ben ik bang dat het leeftijdsverschil alsmaar groter wordt. Moet ik toch gewoon een jaar wachten voordat ik naar een arts ga of toch al eerder gaan? En dan ben ik ook bang dat de dokter zegt dat we het nog maar wat langer moeten proberen, aangezien een vorige zwangerschap ook natuurlijk is verlopen.
    Wat zal ik doen?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Het is heel normaal als het tot een jaar duurt voor je zwanger bent. Ik zou nog een paar maanden afwachten en dan naar de huisarts stappen. Als je nu gaat is de kans best groot dat de huisarts je naar huis stuurt met de boodschap dat je nog een paar maanden zelf moet proberen.

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Ik heb een soort gelijk verhaal.
    eerste kindje is ook ruim 2,5 jaar. En ik ben inmiddels 10 maanden geleden gestopt met de pil.
    Van de eerste was ik snel zwanger.
    Nu wil het niet lukken. Maar ik heb cyclussen van 40+ en zelfs 60+ dagen.
    Ik ben daarom vorige maand naar de huisarts gestapt.
    Inmiddels bij de gyn belandt en pcos vast gesteld.

Ik weet niet of je cyclussen 'normaal' zijn?
    Je kunt altijd naar de huisarts stappen, nee heb je, ja kan je krijgen.
    Verder snap ik je helemaal, met dat leeftijdsverschil. En ik word zelf ook steeds ouder..
    ook de omgeving die steeds maar vraagt of we geen tweede willen.. Zucht..

Sterkte ermee! Enne, gewoon naar die huisarts stappen.

4. Reneke

Reneke Lid

May 24, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste teuntje,

Fijn om te horen dat jij ook zo'n verhaal hebt. Inderdaad de vragen... leeftijdsverschil...onze leeftijd... Maar ik wil ook niet ongeduldig zijn of ontevreden overkomen.
    Mijn cyclussen zijn meestal gelijk, dus daar zal het wel niet aan liggen lijkt me.
    Ik denk dat ik nog even geduld moet hebben, zoals Saz zei... Het moeilijke vind ik om er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Dat wil ik ook niet, maar door het gebruik van de ovulatietesten (trouwens ook zonder hoor) ben ik toch elke maand alert op mogelijke signalen... EN het moment van ongesteldheid is dan weer balen.
    Maar bedankt voor jullie reacties!

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Ja, dat "niet mee bezig zijn" is gewoon onwijs lastig als je wens zo groot is.
    Als je cyclussen verder oké zijn. Dan kan het ook gewoon dikke pech zijn natuurlijk.. :(
    mocht je onderbuik gevoel zeggen dat er toch iets niet klopt, dan zou ik zeggen, volg dat gevoel!
    Ik heb mijn intuïtie gevolgd, en inmiddels bevestigd gekregen.

Succes meid!!

6. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

Feb 25, 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland

Dit had een bericht van mij kunnen zijn! 😔 Succes

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Thanks, jij ook!!

8. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Jouw verhaal komt precies overeen met het mijne. Ik herken de dingen waar je over na gaat denken. Vervelend he?
    Hopelijk is het snel raak meis!

9. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Ok, bij ons was het in ronde 7 raak van de tweede, dus ik klaag niet... Maar deed dat toen wel, hoor! Ik vond het ook heel moeilijk om te wachten en elke maand is dan een teleurstelling. Ik ben bewust niet aan de ovulatietesten gegaan, want ik had een regelmatige cyclus en wilde niet nóg meer op symptomen gaan letten. De maand dat we minder bewust bezig waren met op het juiste moment klussen...juist, was ik zwanger. Ik zeg niet dat ontspanning het toverwoord is, maar het was wel fijn om gewoon de knop om te zetten en te denken: het komt wanneer het komt, ook al zit er 4 jaar tussen het eerste en tweede kindje. Ik was trouwens wel weer vrij snel zwanger van de derde... je hebt er gewoon niet zo veel over te zeggen en dat is soms frustrerend, maar ook juist fijn als je je daar bij neer legt.
    Hopelijk ben je snel in verwachting!

10. Iset

Iset Actief lid

May 27, 2015
    426
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 35 en moeder van een boefje van 4 jaar. Na mk vorig jaar, gaan wij dit jaar met volle moed voor een brusje.😊 Mijn cyclus voor mk was 28 dagen en nu onregelmatige Cyclus. Ook ik krijg de vraag of we niet een 2e willen en deze vraag werd mij al gesteld een paar maanden na bevalling en ook meer nu onze zoon 4 jaar is. Blijkbaar wordt er verwacht dat je vlak naar de geboorte weer zwanger moet zijn, want dat is leuker voor onze zoon. Nou sorry hoor, maar het lijkt mij echt niet makkelijker. Mocht een 2e mij gegund zijn dan heb ik mijn handen meer vrij, omdat de oudste naar school is.

Mijn NOD is waarschijnlijk 7 juni, maar vermoed dat deze eerder zal zijn. Spannend hoor, hopelijk voor ons allemaal mooi roze. 😊🙏🏼

11. Reneke

Reneke Lid

May 24, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw verhaal komt precies overeen met het mijne. Ik herken de dingen waar je over na gaat denken. Vervelend he?
    Hopelijk is het snel raak meis!

Hoop het ook voor ons allemaal :)

12. Reneke

Reneke Lid

May 24, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Loving en Iset; misschien moet ik de ovulatietesten inderdaad maar even achterwege laten. Ik herken van mijn 1e zwangerschap dat 'loslaten' toch echt vaak helpt. En het leeftijdsverschil en al die dingen zijn uiteindelijk ook helemaal niet zo belangrijk eigenlijk, dus misschien moet ik het ook maar even laten voor wat het is. Goed ons best doen op de juiste momenten (die weet ik onderhand wel ongeveer) en kijken hoe de toekomst loopt. Hopelijk lukt het me!!!
    THNX!

Share This Page