Luteale fase berekenen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemiek125, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Dames, even een vraagje! Ik raak een beetje in de war met mijn LF berekenen. Ben deze maand begonnen met tarwekiemolie, dag na positieve ovulatietest.
    Ik heb deze maand op 14 mei (CD 16) positieve ovulatietesten gehad en op 15 mei (CD 17) ook nog. Dan ga ik er toch vanuit dat op 16 mei mijn ei is gesprongen, want je gaat toch uit van je 1e posi test?
    Nu begin ik vandaag, 9dpo, een beetje bruinverlies te krijgen.
    Stel dat het morgen doorzet (erg vroeg voor mijn cyclus maar goed, verwacht hem eigenlijk pas het weekend), wat is dan de lengte van mijn LF? Reken ik dan vanaf de dag na mijn ei en tot de dag voor mijn menstruatie? Is mijn LF dan deze maand 9 dagen? en is dat dan niet te kort?

Kom er zelf even niet uit! ;):D

2. Annemiek125

Toevoeging, ik las net op internet dat je begint met tellen de dag ná je positieve ovulatie test? Huh, dus dan niet na twee dagen? Als iemand me duidelijk kan uitleggen hoe je het berekend, héél graag!:D

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je begint te tellen met de dag na je eisprong.
    Dus dag na eisprong (dus niet dag ovulatietest) is 1 dpo. Zo tel je door tot en met de dag voor je nieuwe menstruatie begint.

4. Annemiek125

Oké, dus dan is mijn LF nu 9 dagen toch? Ben vannacht ongesteld geworden helaas

Deel Deze Pagina