Ik ben 30 weken zwanger en een week of 4 geleden had ik gemerkt dat mijn borstvoeding al op gang is gekomen. Eerst waren het maar een druppels maar toen las ik ergens dat het goed is om tijdens de zwangerschap al te beginnen met kolven, zodat je borstvoeding steeds meer toeneemt tot aan de bevalling. Zo ben je er zeker van dat de baby gelijk genoeg voeding heeft. Ik ben dus ook 4 wekenlang aan het kolven en inderdaad het wordt steeds meer. Zo heb ik per dag al een halve glas bv. Echter mijn tante heeft mij nu een beetje onzeker gemaakt. Ze zegt dat kolven tijdens zwangerschap helemaal niet goed is voor de baby. Ze had het over dat de baby bepaalde dingen tekort kan komen, maar erg logisch klonk het niet. Daarom dacht ik van, ik vraag het wel even hier voor de zekerheid. Ik durf opeens ook niet meer te kolven. Ik hoop dat je me kan helpen!
Goedemorgen, het klopt dat de samenstelling van de borstvoeding anders is bij 30 weken, dan rond de uitgerekende datum. De borstvoeding past zich aan aan de leeftijd van de baby. De samenstelling van de borstvoeding bij te vroeg geboren kinderen is anders, omdat deze kinderen andere behoeften hebben dan kinderen die op tijd geboren worden. Ik vind het lastig om je hierover een advies te geven. Ik zou je aanraden je vraag voor te leggen aan de lactatiekundige, die ook op het forum aanwezig is. Succes! Groetjes Monique