Ervaringen ptosis plus eventuele operatie gevraagd

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door jennsch, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Hier even zien of we mensen hebben met kleintje met een ptosis. (verslapt ooglid(spier))

en of mensen geopereerd zijn, gaan worden of bewust het niet doen.

Mijn kleine man is geboren met een lichte ptosis welke waarschijnlijk nog dit jaar in Rotterdam verholpen gaat worden. maar nu de afspraak voor de intake met de anesthesist staat voor 12 augustus wordt ik stiekem best een beetje wiebelig van binnen

ervaringen, verhalen, meningen alles welkom!

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Das al vroeg, hangt het voor z'n pupil?

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw dat is idd vroeg. Hebben ze ook al gekeken of de ptosis een achterliggende oorzaak heeft?

Erik heeft een ptosis gekregen toen ie 4 jaar oud was. Plots ging zn ooglid hangen en in de jaren is dat steeds erger geworden. Ook zn andere oog begint nu.
    Bij hem gaan ze niet opereren want ze denken aan een onderliggende aandoening bij hem.

iig succes met de operatie. Gelukkig is ie nog jong en zal zich er later niks meer van herinneren. Nu jij nog hahaha

4. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is erg vroeg, juist omdat het aangeboren is willen ze hem ook zo snel helpen. bij alle oogcontrole´s geen andere afwijkingen gevonden.

en aan wat voor een afwijking denken ze dan Mamzie?

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kindje van mijn vriendin had ook een ptosis bij geboorte, bij hem drukte er met de geboorte al ) een neuroblastoom op een zenuw in de borstholte. Ik wil je niet bang maken hoor maar bij haar is er 9 maanden niets mee gedaan, leek een volkomen gezonde jongen.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij een aangeboren ptosis zonder verder andere dingen, hoef je geen verder onderzoek te doen.

@huis van Puck, dat zal waarschijnlijk niet alleen een ptosis zijn geweest, maar in combinatie met pupilafwijking. Die zenuwbaan loopt namelijk door borstholte. In dat geval moet je wel verder zoeken.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Bij Erik denken ze aan een spier of stofwisselingsziekte.
    Maar dat dus omdat ze ptosis in combi is met andere klachten.

Deel Deze Pagina