Hoe ver zit je moeder van haar AOW leeftijd verwijdert? Zodra ze AOW krijgt, zal de bijstand sowieso stoppen. Ik zou dus ook even bekijken hoeveel bijstand ze eventueel zou 'mislopen' als ze het zelf zou houden. Stel ze komt over een jaar in de AOW, dan valt het dus mee.
Voordat je bijstand krijgt, wordt bekeken of je je vermogen op een verantwoorde wijze hebt opgemaakt. Als je alles in 2 maanden er doorheen jaagt en dan aanklopt voor bijstand, dan word je vermoedelijk gekort op de bijstand. Ik kan me voorstellen dat dit ook geldt als je een erfenis afstaat als schenking.
Als ze zelf de erfenis aan neemt kan ze uit de bijstand . Zou toch wel raar zijn als zij in de bijstand blijft en aan jou het geld geeft . Dan moet de staat er voor blijven zorgen terwijl zij zelf in financieel onderhoud had kunnne voorzien . Ik zeg niet dat ts dit zou doen maar stel dat moeder ts in bijstand blijft en de erfenis zogenaamd naar dochter gaat. Dochter misschien de komende jaren maandelijks moeder geld geeft uit de erfenis ofzo... zo is er makkelijk te frauderen. Moeder ts kan uit de bijstand.. dat ze haar geld niet aan ts kan geven is dan jammer maar realistisch gezien zijn er maar weinig mensen die even een huis gekocht krijgen van hun ouders.
dus ze zou jou dan “vermogend” maken en dan de staat (en alle belastingbetalers) laten opdraaien voor de kosten van haar levensonderhoud, omdat ze dat zelf niet kan omdat ze haar erfenis aan jou geeft. Dus walletje 1: dochter blij maken met geld, walletje 2: bijstanduitkering ontvangen. Hele goede bedoelingen voor jou ja, maar voor de rest van Nederland... niet bepaald. Echt lief!
Mwah, ben ik dan de enige hier die het wel een beetje begrijpt? Deze vrouw/moeder van ts heeft voldoende ellende meegemaakt. Scheiding, arbeidsongeschikt en nu haar moeder verloren. En nu komt er geld haar kant op. En per saldo wordt zij er niets beter van. Terwijl haar moeder hier toch ook hard voor gewerkt heeft. Dus wil ze het in de familie houden. Wie ben ik om deze beweegredenen af te keuren? Nee, het kan natuurlijk niet. Op die manier zou ons sociale vangnet onbetaalbaar worden. Maar ik vind het wel zielig. Gecondoleerd @harlene2014, ook voor je moeder.
Is dit nou echt nodig om er op deze manier je plasje over te doen of ook iets te zeggen? Even normaal graag.
Dit is gewoon echt niet ok. Hoe durf je zo'n opmerking te maken? Vind dit echt veel schandaliger dan het gedoe om wel/geen bijstand.
Wat een vreselijke reacties! Echt mijn onderkaak hangt nog net niet op de grond. Echt gatsie! Waar is de empathie? Waar is het meedenken? Waar is het lezen ipv invullen? Waarom moet er nou zo uitgegaan worden van het slechte? Zowel ts als haar moeder zijn net een dierbare verloren. Je hoofd werkt over uren, je denkt aan alles en niets. Emoties vliegen alle kanten op.... Het is echt niet zo raar dat dit onderwerp omhoog kwam. Dat de moeder van ts enorm aan het brainstormen is nu zij geconfronteerd wordt met het nalatenschap voor je kinderen. Iets wat haar moeder ruimschoots voor haar kan doen in de vorm van een erfenis. Maar wat zij na alle waarschijnlijkheid zelf niet voor haar kind(eren) kan doen. Dat ze dan denkt aan manieren om dit geld bij haar kind(eren) te krijgen (om hen iets met de warme hand na te laten) zegt in eerste instantie niets over haar intenties mbt bijstand. Waarschijnlijk staat ze daar nu helemaal niet bij stil, omdat ze even puur met haar nalatenschap bezig is. Ipv zowel ts als haar moeder zo negatief weg te zetten zou je ook gewoon mee kunnen denken. Zoal het idee dat ts haar moeder het huis koopt en ts dan huur aan haar moeder betaald, waardoor ze uiteindelijk beide "krijgen" wat ze willen(zonder misbruik te maken van....). Wat mooi als dat kan werken! @harlene2014 Gecondoleerd, heel veel sterkte met het overlijden van je oma! Hopelijk is de opties zoals hierboven genoemd er 1 die voor jullie kan werken. Sorry voor alle heftige negatieve reacties en beschuldigingen die je naar je toe gegooit krijgt. Hopelijk kan je ze naar waarde schatten en focussen op de berichten die steun, medeleven en opties geven. ❤
Dan blijft de optie van een baan hebben en de erfenis vrij kunnen besteden als enige optie over. Het is beslist onwenselijk om voor Sinterklaas te spelen als je zelf op kosten van de maatschappij leeft. Zo werkt het leven gelukkig niet.
Ze is een paar uur voor dit bericht overleden. Als je dan al aan geld denkt en er zelfs topics over aanmaakt hoe dit binnen te harken, dan is dit mijn mening.
Ben jij uberhaupt wel eens iemand verloren dicht bij je? Ik ben mijn vader iets meer dan een jaar geleden verloren en terwijl mijn moeder kapot was van verdriet, hebben we het zeker wel over de erfenis gehad (startend vanuit mijn moeder). Nee, dat hoeft niet die eerste week, maar de praktische zaken komen wel bovenborrelen en leiden af van het verdriet. Iedereen is ook erg veel samen, wat maakt dat je het over deze zaken gaat hebben. En nee, ik ben het niet eens met de bijstand behouden en het geld doorsluizen, maar het is toch ook wel duidelijk dat ze er nog niet voldoende over na hadden gedacht. Dat kan toch gewoon op een normale manier gezegd worden, zoals genoeg anderen hebben gedaan? Jij mag wel eens een goede blik in de spiegel werpen en je afvragen of je je empathie in 2019 achter hebt gelaten. Bah, wat een naar mens ben je. Ik ken je niet eens, maar dat durf ik wel met stelligheid te zeggen. Ts: gecondoleerd.