Zojuist stond het buurmeisje van 4(!) jaar hier aan de deur met loten voor de Grote Clubactie. We hebben alleen gekocht, omdat het ons buurmeisje is, normaal doen we niet mee met deze actie. Maar ik stond er echt van te kijken, dat ze kinderen van 4 jaar al mee laten doen! Ze liep niet alleen hoor, want haar moeder liep mee, maar ik vind het onbegrijpelijk dat ze vanuit de club (gymclub in dit geval) al de formulieren meegeven. Kinderpostzegels is toch ook pas vanaf een bepaalde leeftijd? Wie weet hoe dat zit qua leeftijd en kids langs de deur sturen?
Ja geloof dat ze vanaf dat ze zelf gymen zonder ouders ook voor de club actie mee doen. T gaat om de centen he.... Ik laat mijn dochter op die leeftijd absoluut niet mee doen. Dus het ligt ook een beetje aan de ouders zelf
tja als ze bij een bepaalde club of vereniging zit? wat is daar raar aan? ze wil dan loten verkopen voor haar club. mijn dochter is 5 en zit ook op een vereniging. als zij loten moest verkopen zou ik haar ook helpen hoor. niet zozeer aan de deur maar wel bij familie of vrienden. al verkoopt ze maar 5 loten.
Mijn dochter is 3 en zit ook op een gymclub. Ook wij hebben het boekje meegekregen. Ze vraagt familie en kennissen waar we komen om loten te kopen, we gaan niet langs de deuren. Zo dragen we een stukje bij aan de club en kunnen er weer leuke dingen gekocht worden. Maar het zijn hoogstens 10 loten hoor.
Ik begrijp het probleem niet. Wat maakt het nou uit hoe oud een kind is? Moeder loopt toch ook mee, dus het is niet dat ze alleen deuren af gaat ofzo.
Ik maak er ook geen probleem van, maar ik sta er van te kijken dat er zo vroeg al zoveel van ze verwacht wordt (door de clubs bedoel ik dan). Ik dacht echt dat dat pas gedaan werd op het moment dat kinderen zelf ook bewust zijn van waar ze mee bezig zijn. Dat is zo jong nog helemaal niet.