wij hebben een paar weken geleden de formulieren toegezonden, kost 144 euro onze dochter en mijn man konden op 1 papiertje maar mijn schoonouders moesten samen ook de 144 euro betalen,
mn opa had om de nabij 15000 schuld had zn levens verzekering maand terug al opgenomen dus niks over meer hij heeft een huurhuis dus ook daar valt niks te halen het enigste wat in zn huis stond was zn bed en pc dus jaa jaja ik weet het rare opa dus daarom doen we dus echt wel verwerpen kost hierho 114 euro dus ja of 114 euro betalen of 15000 schuld drbij krijgen dus al met al een heel geregel en gedoe maar de verwerping is op de post dus ben benieuwd hoe het verder gaat
Als je niet zeker weet of de schuld groter is dan de opbrengsten kun je ook beneficiair accepteren. Alleen, met alle respect, ik zou een notaris hierover bellen. Niet zijnde de notaris die dit gebeuren behandeld. Bel er een in een andere stad. Echt, over dit soort dingen wil je echt volledige duidelijkheid hebben.
Ik weet niet of dat overal zo is, maar ik heb begrepen dat het in de krant komt te staan dat je verworpen hebt. wij hebben er ook al eens over nagedacht, m'n schoonouders hebben een torenhoge hypotheek, zelf geprobeerd iets van hun huis te maken en het is alleen maar in waarde gedaald.. Dus daar blijft ook alleen maar schuld over, terwijl wij hard aan de weg timmeren met een eigen bedrijf zonder schulden!
Oh, ik lees net pas het laatste bericht . Ok, duidelijk dan. Verwerpen lijkt me de enige goede optiedan.
Wat raar trouwens dat verwerpen (zoveel) geld kost! Je wordt ongevraagd aangewezen als erfgenaam en als je dat niet wilt, moet jij dus de kosten maken. Raar. Laat ke echt goed voorlichten hoor, erfrecht zit echt raar in elkaar. En realiseer je dat als je verwerpt, dat je dan ook geen recht meer hebt op persoonlijke spullen zoals sieraden ofzo waar je misschien wel aan gehecht bent. Maar goed, als het om zo'n grote som gaat, heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
klopt helemaal maar mn opa is sinds dat mn oma is overleden helemaal andere man geworden hij heeft echt helemaal maar ook helemaal niks meer in zn huis staan wat voor mij ooit van enige waarde is geweest hij is zo boos geweest op mn oma dat ze niet heeft gevochten enz enz dus heeft echt alles maar ook alles uit zn leven gebannen en dat doet me nog steeds pijn maar goed ik heb het verworpen en hoop dat het snel geregeld is allemaal
Ja, maar dan moet je wel heel zeker weten dat het alleen schulden zijn. Maar in sommige gevallen zal dat wel duidelijk zijn. Of anders beneficiair aanvaarden? Ah, zie dat ik al erg laat ben met mijn reactie.. Succes!