Erfgenaam oma

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wat mij betreft zeker! We wilden de helft aan mijn vader geven, maar die gaf aan als hij erfgenaam was alles aan ons te geven, dus daar is geen sprake keer van.
    Ben vooral benieuwd naar hoe het met
    De andere familieleden zal gaan, wat als iemand bezwaar maakt..
    Wij zijn zeker bereid iemand in te huren voor het leegruimen en inhuren. Maar ken mijn tweelingbroer, die wil graag zoveel mogelijk geld zien, dus zou nog wel eens een ding kunnen worden.. voor nu dan afwachten op bericht van de notaris? Of zelf achteraan gaan of eelt een executeur is?

2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Misschien dan toch iemand inhuren en die kosten willen delen met iedereen die dat ook wil? dat geld is toch een extra weer niemand op had gerekend. Dan houd de 1 maar wat meer over dan de ander.

LW85 vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou zelf wachten op bericht van de notaris (maar als je kunt uitvinden wie dat is, zou ik misschien er wel heen bellen met deze vragen).
    Mijn vader is vorig jaar overleden en had ook een testament. Je krijgt nog een keuze of je de erfenis wilt aanvaarden (dat zijn iets van 3 keuzemogelijkheden, niet, zuiver en nog iets daartussenin geloof ik), wij kregen daar uitleg over van de notaris (via een document in mijn online dossier, maar daar stond wel in dat je kon bellen).

LW85 vindt dit leuk.
  4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je kunt zelf elke willekeurige notaris bellen. Die kan in het register van de testamenten kijken en ook zien of er een executeur is. Misschien heb je wel een akte van overlijden nodig.

LW85 vindt dit leuk.
  5. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Volledig onterven kan niet. Ze hebben recht op de helft van wat ze anders zouden krijgen.
    Of ze moeten een legaat krijgen.

LW85 en Strijkkraal vinden dit leuk.
  6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou me er wel wat meer in verdiepen. Weet je zeker dat oma geen schulden heeft? Want als je de erfenis aanvaart, aanvaar je ook de schulden. En aangezien je oma al jaren niet meer gezien of gesproken hebt..
    Binnenkort zal er een brief komen (duurde bij mijn vader wel een week of zes na zijn overlijden). Je kunt de erfenis dan aanvaarden, beneficiair aanvaarden of niet aanvaarden. Ondanks dat we goed op de hoogte waren van de financiën van mijn vader hebben we de erfenis toch beneficiair aanvaart. Voor het geval er toch ergens onverwachte schulden zouden opduiken. Die kans schatten wij op vrijwel nul, maar er werd toch geadviseerd dit te doen.
    Let wel op, als er één iemand beneficiair aanvaart, geldt dat ook voor de rest. Er zitten ook kosten aan verbonden.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me voor jullie wel een gedoe lijkt. Je zult toch naar een notaris moeten enzo.

LW85 vindt dit leuk.
  7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja dankjewel! Inmiddels iets meer gelezen over hoe en wat en inderdaad is beneficair verstandiger.

Bubbel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina