koekjesdeeg in premiumijs van de AH

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door PukjePuk, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik ben 8 weken zwanger en ik let goed op wat eet. Maar ik heb vandaag wat premiumijs van de Albert Heijn gegeten, het was roomijs met kleine stukjes chocolades en stukjes koek, dacht ik. Maar toen ik goed op de verpakking keek, bleken het stukjes KOEKDEEG (rauw dus, denk ik) te zijn in plaats van stukjes koek. En de koekdeeg is o.a. van rauw ei gemaakt.

Nu heb ik dus mogelijk wat rauw ei binnen gekregen. Ik schrok er wel van, ik ga het ook niet meer eten.
    Kan dit veel kwaad? Ik hoop van niet. Ik hoop dat u mij kunt geruststellen.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Ik zou me hier echt geen zorgen om maken. Bij producten die in de supermarkt verkocht worden, mag je verwachten dat er geen gevaar bestaat op besmetting en zeker geen ijs! Waarschijnlijk is er geen rauw ei in het koekdeeg verwerkt. Ik hoop dat dit je wat kan geruststellen. Succes!

Groetjes Monique

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Monique,

Bedankt voor je reactie. Ik voel mij gerustgesteld. Toch kies ik de volgende keer liever een stuk watermeloen of een appel als toetjes ;), dat geeft vooral een beter gevoel. ;):)

Ik heb toch nog een heel ander vraagje. Ik ga zaterdag voor drie dagen naar Roemenie, ik weet waar ik op moeten letten en wat ik wel of niet kan/mag eten. Zo ga ik bijvoorbeeld mijn tanden poetsen met gekocht flessenwater en niet meer met bronwater uit de berg/ heuvel of leidingwater. Ook de groentes die ik rauw (salade en rauwkost) was ik met dit veilige gekocht flessenwater. Bij mijn schoonfamilie daar ga ik dan geen salade en rauwkost meer eten, want zij wassen alles met leidingwater.
    Bij warm gekookt of gebakken eten, lijkt het mij geen probleem dat vlees of groente gewassen is met leidingwater. In Roemenie houden ze van goed doorgekookt eten. Dat kan ik dan wel eten, neem ik aan.
    Verder gebruikt mijn schoonfamilie pure biologische producten en zijn ze verder echt hygienisch.

Maar hoe zit het met afwassen en handen wassen. Als ik zelf daar eten maak, kook ik altijd wat water om daar vervolgens de vaat mee te wassen. Dit omdat we in het huisje waar we altijd verblijven, geen warm water hebben. 's Avonds eten we vaak bij familieleden. Zij wassen hun vaat met gewoon warm (niet gekookt) leidingwater, is dit een probleem voor mij. Kan ik gewoon gebruik maken van hun borden, bekers en bestek enzovoorts? Ik hoop van wel, anders wordt het wel heel ingewikkeld.
    En handen wassen kan ik ook gewoon met gewoon kraanwater?

Mijn excuses voor al deze vragen.

Groeten, Puk

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drie dagen moet drie weken zijn.

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

nee hoor, dat kan geen kwaad! Wat je wel mee kan nemen is zo'n flesje desinfecterende zeep, waarbij je geen water nodig hebt. Dan kan je in ieder geval wel altijd je handen schoon make, in het geval er geen zeep voorhande is. Fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Monique

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Monique,

Bedankt voor je antwoord! Nou, gelukkig maar dat het geen probleem is. Nu kan ik met een compleet gerust gevoel op vakantie gaan en ik mij s avonds lekker laten verwennen met lekker gezond warm eten door mijn schoonmoeder ;).
    En die flesjes desinfecterende zeep zonder water nodig heb ik al gekocht, het is op straat toch viezer en stoffiger dan hier.

Verder ben ik blij dat ik er vaker ben geweest, uit vorige ervaringen weet ik precies wat ik moet laten staan bijvoorbeeld.

groetjes, Katrien

Deel Deze Pagina