even een vraagje, Ben nu 23 weken zwanger en zo ontzettend benauwd. had dit bij mijn vorige zwangerschap ook maar dan pas in de laatste weken en niet zo erg. herkend iemand dit. ik ben niet zo snel van de dokter bellen maar heb er echt last van. bijvoorbeeld onder de douche, dan wordt ik zo benauwd dat ik er onder weg moet rennen om niet flauw te vallen. misschien iemand die dit heeft gehad, en wat kunnen ze eraan doen.
Van het douchen en (bijna) flauwvallen heb ik ook vaak last. Voor mijn zwangerschap al. Ik heb ergens gelezen dat omdat je meer zuurtstof nodig hebt tijdens je zwangerschap, je je eerder benauwd kunt voelen en ook eerder kunt gaan hyperventileren. Maar als je er echt last van hebt, zeker omdat het erger en een stuk vroeger is dan tijdens je vorige zwangerschap, zou ik even je vk of de ha raadplegen.
Ik was laatst ook erg benauwd, en dat terwijl ik gewoon aan tafel zat te lezen. Ik dacht ook echt flauw te gaan vallen, alles zag zwart voor men ogen. Ik ben toen naar het raam gegaan en mij erdoor gehangen toen het een beetje beter was een stoel erbij genomen en zo naast het raam gaan zitten. Heeft een tijdje geduurd voor het volledig over was! Wel eng zeg brr.. Ik heb het sindsdien niet meer gehad, niet zo erg bedoel ik dan want soms moet ik bewust echt dieper gaan ademhalen hoor. Denk dat de beeb soms alles wat tegen mijn longen duwt
Hier ook, vorige zwangerschap ook. Liep letterlijk te happen naar lucht. Een zout dropje wil nog wel eens helpen, heb het idee dat het vooral te wijten is aan mijn lage bloeddruk. Zou het op controle even aangeven bij je vk.
Ik heb het tijdens het douchen ook vaak wel. Bij mij komt het door een lage bloeddruk. als je warm wordt daalt je bloeddruk nog wat lager en kan je duizelig en benauwd worden. Maar het kan bij jou natuurlijk ook iets heel anders zijn. Als het heel erg is, zou ik toch even advies vragen hoor!
Zoete drop helpt trouwens ook, bij een lage bloeddruk. Ik hou zelf niet echt van drop, maar zoute vind ik echt heel erg vies. Zoete gaat nog wel. Het is niet zozeer het zout als wet de zoethoudextract dat helpt om je bloeddruk wat te verhogen, als je dus last van een lage bloeddruk hebt.