Erg bewegelijk in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beertje785, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje785

10 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds afgelopen maandag is onze kleine meid erg bewegelijk in mijn buik.
    Ik ben nu bijna 23 weken zwanger.
    Vooral gisteren blijf ze bijna de hele dag maar door gaan.

Is er iets wat ik kan doen zodat ze wat rustiger wordt?

Ik vind het niet zo erg als het wat beweegt maar als ik bont en blauw kan zijn van binnen dan ben ik dit nu.

Ik vind het geen prettig gevoel.

Ik raak er ook best wel vermoeid door.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft.

2. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik heb sinds week 24 ook een bewegelijke baby.

Het enige wat je kan doen is genieten meid! Want ze doen heerlijk wat ze zelf willen.

Voor mij is het pijnlijkste wanneer hij langs mijn navel gaat!!!! Heb daar een niet goed geheeld litteken, dus als mijn navel omhoog gaat dan moet ik echt gaan zitten van de pijn

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Helaas geen advies.

Maar als je zelf heel actief bezig bent dan heb je kans dat je de kleine in slaap wiegt ;)

Heel erg bewegelijk is in ieder geval veel beter dan niet anders wordt je alleen maar ongerust ;)

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Misschien ene liedje opzetten en wat over je buik aaien?
    De mijne is super mega druk.. al een aantal maanden.
    Zelfs nu trapt ie me verrot hahaha

5. beertje785

10 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kantoorbaan en zit dus veel.

Ik werd juist hier erg ongerust van.
    Ik dacht als er maar niks mis is dat ze zo ineens aan het bewegen is.

Maar ik zal eens kijken als ik wat meer ga lopen onder werktijd of dit werkt.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ons kleintje is al vanaf het moment dat ik hem echt goed voel heel erg druk. Ook op alle echo ligt hij nooit stil. Ik vind het een heerlijk gevoel. Alleen leid het me heel erg af tijdens mijn werk. Dan kan ik alleen maar aan die kleine denken, hihi.
    Misschien dat ik over een paar maanden anders piep hoor, als hij mijn ribben gekneusd heeft, maar nu geniet ik er met volle teugen van!

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb ook zo'n ontzettend druk kleintje in mijn buik (hij lijkt nu al op zijn vader :D;)). Tijdens werk vond hij het inderdaad altijd het meest geschikte moment om super actief te gaan doen als ik rustig achter mijn bureau zat of tijdens een vergadering. Wat bij mij hielp was dan mijn hand op mijn buik leggen, aaien en soms een beetje terug drukken. Mijn mannetje is 's avond vaak ook heel druk. Ik vind het heerlijk, alleen lijkt het soms alsof hij via mijn navel naar buiten probeert te komen en dat is wel pijnlijk :). Maar sinds de 21 weken draai ik 's avonds voor ik ga slapen een slaapliedje voor mijn buik. En ik merk nu echt sinds een paar weken dat hij daar helemaal rustig van wordt! Dan is hij echt heel druk aan het duwen en als ik het muziekje aanzet, voel ik hem langzaam terugtrekken en rustig worden. Dus veel contact maken met je kleintje via je buik. In ieder geval met je handen en misschien een idee om ook muziek te gaan draaien? En natuurlijk heerlijk genieten van dat mooie kleine mensje in je buik :D.

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ik had ook een heel beweeglijke baby!
    Ben eens benieuwd hoe het nu gaat zijn met deze baby :)
    Moet ook wel zeggen dat ik er heel erg van genoot tot ongeveer 32-33weken daarna hield hij me wakker want lag 's nachts echt voortdurend te trappen en trapte zelfs zo hard dat ik enkele gekneusde ribben had.
    Dit voelde ik zelfs nog enkele maanden na de geboorte!

Ik weet dat het niet altijd even prettig is maar probeer er toch van te genieten want eenmaal ze geboren zijn ga je het nog missen;)

9. beertje785

10 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de leuke berichten en tips.

Een liedje draaien zal ik ze hier op het werk niet aan doen.
    Ik zal de radio even aanzetten via de computer misschien dat dit iets is.

Werk bij een autobedrijf en als ik daar kinderliedjes ga draaien worden ze helemaal gek :D

Trouwens weet iemand waar ik een leuke cd kan vinden met die ouderwetse kinderliedjes erop?
    Heb al bij de Freerecordshop gekeken maar daar zie ik alleen maar K2, Sesamstraat enz enz.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Beertje,

je hebt cd's van 'liedjes met een hoepeltje erom'
    daar staan wel 'oude' liedjes op dacht ik.
    En anders heb je nog VOF de Kunst die hebben ook leuke cd's gemaakt!

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hebben ze bij bol.com niets?

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    helaas geen advies. ik heb 2 van die enorme druktemakers in mijn buik. hun grote broer was ook al zo druk en die is dat gebleven tot de bevalling. ik zeg: sterkte en probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten. als ze eens een dagje stil gaat zitten verzeker ik je dat je je daar weer zorgen om maakt, omdat je het niet gewend bent. tis idd erg vermoeiend, maar wel weer een geruststelling toch?

13. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen geniet ervan!!!!
    Dit babytje is zooooooooooooooooooo rustig dat ik me er soms zorgen over maak!!
    Maar goed ben ook alleen maar druktemakers gewend!
    Ik voel haar echt wel maar zoveel minder als andere zwangerschappen en wakker houden?? heb het nog niet mee gemaakt... denk dat dit gewoon een rustig kindje is... teminste daar gaan we maar vanuit

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een hele drukke baby in de buik.Nu zelfs met 38+5 kan ze nog lelijk tekeer gaan.
    Over je buik strelen wil nog weleens helpen maar voor de rest doe je er niets aan.Niet teveel koffie en cola drinken dat wil ook wel schelen.

Deel Deze Pagina