Hoi dames, Misschien vinden jullie dit een hele domme vraag, maar bij mijn dochter nooit harde buiken gehad, dus geen idee hoe het voelt! De laatste dagen heb ik heel snel last van een gespannen en harde buik. Het voelt dan net alsof er een lading bakstenen in mijn buik hangt, zooo zwaar! Maar vaak lees ik hier dat een harde buik opzet en dan na een paar minuten weer weg trekt. Bij mij trekt het pas weg als ik een half uur rustig op de bank zit, of liever nog op bed lig. Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en het gebeurt al als ik een korte wandeling maak (naar de supermarkt, 5 minuutjes lopen!). Zijn dit harde buiken? En moet ik aan de bel trekken of kan ik dit negeren? Ik doe uiteraard zo rustig mogelijk, maar heb een dochtertje van 17 maanden rondlopen, dus kan niet de hele dag op m'n kont blijven zitten! Alvast bedankt voor jullie tijd!
Dat kan idd een harde buik zijn.. Bij mij lijkt het net alsof ik een balon in mijn buik heb en dat die dan opgeblazen wordt. Heel apart gevoel. Ook is mijn buik dan helemaal hard. Ik heb ook gemerkt dat ik een harde buik krijg als ik naar de wc moet.. misschien dat dat bij jou helpt? Het trekt idd na een paar minuten weg.. als je er zo lang last van hebt, zou ik de vk even bellen!
Bij twijfel altijd even bellen! daar zijn ze voor.. Normaal trekt een harde buik zo weer weg... Ook ik krijg harde buiken als ik naar de wc moet.. en heb een moeilijk stoelgang dus ja ik weet waar het aan ligt... als ik uiteindelijk geweest ben is het ook weer over... Succes!
Bij een volgende zwangerschap heb je vaker en sneller harde buiken dan bij de eerste. Vooral als je buik groter word en groeit aan gewicht. Omdat je baarmoeder aan spieren hangt en zelf ook een spier is, wil die bij inspanning wel gaan samentrekken. Als je vaak en veel harde buiken hebt kan je het beste even overleggen met de vk of de gyn. Ook is het misschien handig om even te controleren op een blaasontsteking.