erg boos op woningbouw!

Discussion in 'De lounge' started by emje, Dec 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    \

En vandaar dat ik zei dat ze zich inderdaad goed moest laten informeren voordat ze dat gaat doen. Eigenlijk zijn we het dus gewoon hartstikke met elkaar eens ;):D

Ben ook erg benieuwd hoe het gesprek is gegaan...

2. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

we hebben een erg lang gesprek gehad met de woningbouw. ze bleven eerst volhouden dat ze niks kunnen doen voor ons. uiteraard waren we het daar niet mee eens en is mijn vriend net zolang blijven zitten tot we iets meer duidelijkheid hadden.

de woningbouw vertelde dat de aanpassingen in ons appartement (weghalen van de muren in de gang en woonkamer, uitbreiding badkamer, van 2 slaapkamers 1 gemaakt. schuifdeur van de slaapkamer naar de badkamer) door de vorige bewoners zelf is gedaan en zij daar dus niet verantwoordelijk voor zijn. nu blijkt dat de veranderingen niet goed zijn gedaan waardoor leidingen en elektriciteitsdraden door elkaar lopen en verkeerd zijn aangelegd. dit zorgd volgens hun dus voor de problemen. persoonlijk denk ik dan nog dat het erg gevaarlijk is!

daarbij vinden wij dat de woningbouw wel aansprakelijk is voor de aanpassingen en de fouten die daar blijkbaar mee gemaakt zijn. want volgens mij mag je niet zomaar drastische veranderingen in een huurhuis aanbrengen zonder toestemming van de woningbouw. en aanpassingen voor gehandicapten in huis dat gaat volgens mij alleen via het wmo. daarnaast bied de woningbouw dit appartement aan aan mensen die gehandicapt zijn en een wmo indicatie hebben. dan mag ik denk ik wel aannemen dat alle verbouwingen volgens de regels zijn gedaan toch?

wat ze nou gaan doen: ze komen maandag langs en gaan dan kijken naar de boiler. waarschijnlijk gaan ze de boiler vervangen en als het mogelijk is gaan ze de leidingen ook allemaal veranderen. een hele verbouwing dus. alle elektriciteit die verkeerd is aangelegd daar gaan ze niks aan doen en zouden we dus zelf op eigen kosten moeten gaan laten veranderen.

waarschijnlijk moeten we wel zelf voor de nieuwe boiler betalen! omdat de boiler die we nu hebben nog niet oud genoeg is om vervangen te worden (we hebben deze vanaf maart).

we hopen dat het maandag opgelost word maar we zijn bang van niet. en we gaan zeker niet akkoord met eventuele kosten die erbij komen want het is niet onze fout. als we toch de rekening gaan krijgen dan gaan we juridisch loket inschakelen!

wat betreft de verwarming daar gaan ze niks aan doen. ze zeggen dat de radiator in de woonkamer te klein is om de woonkamer, en gehele gang te verwarmen. doordat de muren zijn weggehaald is het nu een grote ruimte en staan de voordeur en balkondeur tegenover elkaar. de woningbouw zegt dat er eigelijk een radiator in de gang bij zou moeten. maar dit mag niet in dit appartement dus kunnen ze niks doen !

pff lang verhaal. en helaas nog niet opgelost! ik hoop zo dat we snel kunnen verhuizen :(

3. Volgens mij is de woningbouw wel aansprakelijk. Zij zijn toch akkoord gegaan, toen de woning werd opgeleverd?

Dus toen de vorige bewoners eruit zijn gegaan, heeft de woningbouw toch wel gecontroleerd of ze het goed achterlaten? Tenmisnte hier gaat dat wel zo..

4. emje

emje Niet meer actief

@ingrid77

dat lijkt mij ook. en zeker met zulke drastische verbouwingen neem ik aan dat de woningbouw daar van te voren toestemming voor heeft gegeven en dit ook nog een keer heeft gecontroleerd toen ze eruit gingen. snap er gewoon helemaal niks van. hoe kan de woningbouw een woning verhuren die niet aan de eisen voldoet en zelfs gevaarlijk is.

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Das apart want hier word het gechecked hoe de staat is van de oude woning als dat niet goed genoeg is gaan ze de oude huurder eerst alles laten maken
    Als dat niet goed is gaat de woningbouw aan het werk MAAR op kosten van de oude bewoner!

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Hmmm vreemd want hier staat duidelijk in de papier dat je je huurhuis in orginele staat moet terug leveren. Dat zou dus betekenen dat de oude verhuurders de gedane veranderingen terug moeten veranderen. Dat is niet gebeurt en de woningbouw heeft de woning zo geaccepteerd en dus zijn hun in mijn ogen gewoon verantwoordelijk voor de gedane veranderingen.

Hier hebben we een dakraam geplaatst, ik heb toen contact gezocht met de woningbouw en mits we het niet aan de voorkant zouden plaatsen hadden hun er geen problemen mee. Wel werd er gezegd dat mochten wij gaan verhuizen wij dus geen vergoeding krijgen voor deze verbetering.

Groetjes Anita

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Die boiler die geplaatst was, daar zit dan nog garantie op? Waarom zou je daar zelf in moeten investeren?
    En je mag als huurder verwachten dat een woningbouwvereniging (Kleine Meierij gok ik op in Rosmalen?) zich als een goed verhuurder opstelt. Als blijkt dat de elektrische bedrading fout is aangelegd door de vorige bewoners, en jullie hebben nergens voor getekend (dat je iets hebt overgenomen) dan hoor je een veilig huis te hebben, dan moet de woningbouw dit aanpassen, niet jullie.

Er is ook een klachtencommissie (zie adres op website van Kleine Meijerij), deze zou ik inschakelen als jullie er maandag niet uitkomen.

8. emje

emje Niet meer actief

@daphne,

de woningbouw is inderdaad de kleine meierij. volgens mij zit er inderdaad nog garantie op de boiler. ik ga zo alle papieren bij elkaar zoeken. voor als ze morgen komen. ik ben beniewd wat er morgen allemaal gaat gebeuren want zelfs daar zijn ze niet duidelijk in. ik heb er wel voor gezorgd dat mijn moeder hier dan ook is. aangezien 2 meer dan 1 zien en omdat ik met mijn rolstoel niet overal bij kan. mocht er morgen niks gedaan worden aan de problemen of dat we rekeningen gaan krijgen van de woningbouw. dan gaan we een advocaat inschakelen. dit kan gewoon niet langer zo. we zitten in een koud en onveilig huis. en we moeten zelf voor de kosten opdraaien om het weer veilig en bewoonbaar te maken. terwijl een woningbouw er voor moet zorgen dat de woningen die ze verhuren goed en veilig zijn. vooral de aanpassingen voor een gehandicaptenwoning. ik wil niet lang afwachten want dan zit ik straks na de bevalling met een baby in een verbouwing. dus als er morgen niks gebeurd en er niks concreet met handtekening op papier komt dan gaan we naar een advocaat. de klachtencommissie hebben we al geprobeerd maar die blijven naar andere wijzen. en we worden steeds heen en weer gestuurd. het schiet gewoon niet op :(

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De woningbouw is idd aansprakelijk voor de schade die de vorige bewoner heeft aangericht. Hun hebben het geaccepteerd toen de oude bewoners weg gingen, dus hun verantwoordelijkheid.

Wat betreft de boiler, het ligt eraan hoe groot de boiler is. Maar mijn ervaring is dat het normaal is om maar 10 minuten warm water te hebben.

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Hey meid, hoe is het gegaan vandaag?

11. Jah, ben ook benieuwd hoe het vandaag gegaan is?

12. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. sorry dat ik nu pas antwoord, ben beetje ziek en gister werd ik ook nog 21 dus was beetje drukke dag.

gister ochtend is het bedrijf van de boiler geweest. deze heeft even gekeken naar de boiler en zegt dat de boiler helemaal in orde is en er dus niks kapot is. ze zeggen dat dat ook wel raar zou zijn aangezien de boiler er in maart nieuw is ingezet. ze zeggen dat er vast een lek in de leidingen zal zijn. daarna gingen ze weg want ze konden niks doen. nou wij de woningbouw bellen en uitleggen wat de monteurs gezegt hebben. ze stuurde een ander bedrijf die de leidingen komt nakijken. deze monteur heeft alles nagekeken en ook de druk op de leidingen gemeten maar geen lek gevonden. het leek hem ook al sterk omdat je een lek echt wel moet merken. we waren dus nog helemaal niks opgeschoten. nou dan nogmaals de woningbouw bellen. zeggen ze dat we toch weer naar het eerste bedrijf moeten bellen van de boiler. omdat het nu alleen nog daaraan kon liggen. wij weer bellen, zegt het bedrijf van ja dat kan morgen pas we zitten nu vol!! en dat terwijl we al een week zonder warm water zitten!! helaas viel er niks aan te doen en nu zit ik weer op de monteurs te wachten. ze komen als het goed is om 8 uur weer. mijn moeder komt dan ook en we laten ze niet gaan voor het nou een keer opgelost is!!! word er echt gek van :(

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vreselijk vervelende situatie waarin jullie zitten!!!

Wat ik wel raar vind is dat jullie zelf met de bedrijven moeten bellen terwijl de verhuurder alle contracten en opdrachten heeft gedaan. Dus de verhuurder zou in mijn ogen voor jullie contact moeten zoeken met de diverse bedrijven die hiermee zijn gemoeid!

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een gedoe joh! Ik ben het trouwens met mijn voorganger eens. De woningbouw heeft afspraken ooit gemaakt met die bedrijven, en zij moeten het maar oplossen, daarvoor hoef jij de halve wereld niet af te bellen! Heb je al gekeken of het juridisch loket iets voor je kan betekenen, ik zou dat zeker nog even doen, helemaal omdat de oplossing misschien nog wel even op zich kan laten wachten. En de woningbouw laat je maar in de kou staan, letterlijk!

Succes!

15. Volgens mij wordt je idd onwijs aan het lijntje gehouden door de woningbouw..

Ik zou sowieso een juridisch advies hierover gaan inwinnen, en daarmee een beetje druk uitoefenen bij de woningbouw om een en ander hersteld te krijgen!!
    Jij hebt als huurder je rechten en plichten, maar de woningbouw net zo hoor!

16. emje

emje Niet meer actief

mijn vriend is bezig met het juridisch loket omdat we eigelijk vanaf het begin dat we hier wonen al problemen hebben met de woningbouw.

de monteurs van de boiler was hier vanmorgen weer. hij wilde een test uitvoeren en daarvoor moesten we 4 uur wachten op het resultaat. dus hij was 5 minuten binnen. rotzooide wat met de boiler en is toen weer weg gegaan. we moesten na 4 uur maar weer terugbellen en dan zou hij de resultaten aflezen. nou oke, wij na 4 uur terugbellen. kregen we weer te horen: 'vandaag gaat niet meer lukken het is te druk morgen komt er pas weer een monteur'. nou daar waren we het helemaal niet mee eens. we hebben toen de woningbouw maar gebeld en gedreigd dat als ze niet vandaag terug zouden komen we een advocaat in gaan schakelen aangezien we nu een week zonder warm water zitten.

uiteindelijk kwam de monteur terug. hij heeft snel de termostaat in de boiler vervangen en vertelde ons toen dat het nu opgelost moet zijn. (hij is zo 5 minuten binnen geweest) we mogen na 6 uur vanavond proberen te douchen en dan zou het goed moeten zijn. mja we zullen zien. als we vanavond weer onder een koude douche staan dan is het weer bellen denk ik.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer ook goed te documenteren met wie je iedere keer hebt gesproken. Desnoods in je agenda oid en wie er wanneer bij je is geweest etc. Evt aangeven wat er is gezegd/gedaan.
    Dat geeft je wat meer houvast en hopenlijk voor de jurist ook aanknopingspunten. Dus ook iedere keer naar de naam van de medewerker vragen die je aan de lijn hebt gehad!

Ik hoop voor je dat deze problemen nu in ieder geval vlot zijn opgelost.

18. emje

emje Niet meer actief

we hebben vanavond de douche uitgeprobeerd. we hebben 10 minuten lauw water gehad en toen was de douch weer koud. morgen dus maar weer bellen. en juridisch loket bellen :(

Share This Page