ik slaap momenteel zo ontzettend slecht. Max 5 uur op een nacht. Ben wel erg moe en val meteen in slaap, maar na een uurtje of 5 ben ik echt klaarwakker. Overdag probeer ik soms wel een uurtje te slapen, maar wil hier eigenlijk zo min mogelijk aan wennen, lijkt mij namelijk niet goed voor mijn ritme. Be trouwens niet extreem vermoeid ofzo door het weinige slaap Hebben meer dames hier last van?
euhhhh ja haha. ik sliep om een uur of half 10 en om 3 uur was ik weer wakker. nu nog steeds wakker en maar naar beneden gegaan, is echt irritant he?! ook veel last van mn rug en bekken als ik lang lig...
Hier is het omgekeerd. Ik moet mezelf echt dwingen om uit bed te komen. Ik word wel wakker maar ben dan nog steeds zo moe, dus draai ik me nog eens lekker om en slaap weer verder. Ben nu even op omdat ik ineens trek had in yoghurt, dus even wat oplepelen en dan weer lekker bedje in
Dat had ik ook. Maar ik zou lekker wel overdag wat slapen want straks als de baby er is doe je dat ook.
haha, welkom mama!!! Heb ik nu weer die korte nachtjes. Vorige zwangerschap ook al. Lijkt alsof je lichaam je alvast voorbereid op de korte nachtjes/slaapuurtjes die je straks gaat krijgen als je ukkie er is.
Ehhh ja, hier helaas dus ook. Meestal word ik rond een uur of 5:00 wakker en dan kan ik echt niet meer slapen..... Meestal slaap ik 5/6 uurtjes achter elkaar en dan ben ik dus klaarwakker. Ik ga idd overdag ook meestal nog een uurtje plat. Komt na de bevalling wel weer goed hoor
Hier ook een extreem slechte slaper maar het gekke is dat ik er geen last van heb. Ik ga vaak al rond 04.30 uit bed en 's avonds pas weer na 23.00 naar bed omdat ik anders nog meer wakker lig Zo kan ik alvast wel wennen aan de gebroken nachten volgens mijn man haha
Ik slaap de laatste tijd juist weer een stuk beter en probeer overdag wel een powernap te doen als ik een wat slechtere nacht heb gehad, is me aangeraden door gyn en vk
Is helemaal niet erg om overdag ook even een uiltje te knappen hoor. Het is hormonaal bepaald. Je lichaam bereidt zich voor op een ander slaap/waakritme ivm je babietje straks. Ook hier korte nachten en ik herken het ook zeker van mn eerste zwangerschap.
Ik heb het ook sinds kort. Ik slaap sowieso heel licht en als ik dan wakker word kan ik niet meer in slaap komen. Dan ga ik maar ff plassen en probeer ik toch maar in te slapen. Uiteindelijk lukt dat vaak wel, maar dan word ik na een paar uur weer wakker... En bij mij inderdaad precies hetzelfde: 's ochtends sta ik op en ben ik helemaal niet moe! Het zal er wel bij horen!
mijn moederklok is ook al ingeschakeld denk ik , helaas slaap ik ook heel weinig,en heb alleen overdag een dipje. Dan slaap ik overdag ook even, maar dat doe ik niet elke dag. Helaas kom ik heel moeilijk in slaap, waardoor ik nooit voor 12 uur naar bed ga, en slaap dan meestal ook pas rond 2 uur als het niet later is zo te horen, trekt dat na de zwangerschap weer bij liefs
nou blij te horen dat het er gewoon ff bijhoort haha ben allang blij dat ik er niet extreem moe van wordt iig. Het is alleen superirritant om naast een heerlijk slapende man te liggen en je kunt zelf niet slapen.... Maar ja om hem nu gezellig wakker te maken vindt hij ook niet zo'n goed idee. Flauw he haha Misschien toch maar vaker ff een uurtje overdag gaan liggen. Dan rust je toch wat. thnx ladies!!!
En je hoeft overdag ook niet per sé te gaan slapen hoor, even de voetjes omhoog en languit op de bank voor een uurtje is ook prima!
Ik heb tijdens beide zwangerschappen ook heel slecht geslapen. Aan het einde van de zwangerschappen heb ik toch echt toegegeven aan dat middagdutje - en had dat ook nodig. Nu, met twee kleintjes en nog herstellende van de bevalling, ga ik nog regelmatig even liggen.
Heel herkenbaar, ik ben steeds tussen 4 en 5 wakker. Tussen de middag slapen doe ik niet, dan ben ik bang dat ik snachts helemaal niet meer slaap. Of zal dat wel meevallen?