Zijn hier meer zwangeren met overgewicht die de kilo's willen beperken? Nu hoop ik niet dat er mensen over vallen... want ik heb het niet over dieeten of te weinig eten. Maar feit is dat je met overgewicht minder aan hoeft te komen dan mensen met een lager gewicht. Ik heb een bmi van 31, en wil de kilo's in m'n zwangerschap beperken. Belangrijkste is wel dat het met de baby goed gaat. Zijn hier meer dames die dit willen of misschien al lukt en het leuk/ fijn vinden om tips uit te wisselen? Bijv gerechten, tussendoortjes, wat te doen bij lekkere trek etc? En elkaar motiveren om hier op te blijven letten? Ben wel even benieuwd.
Hey, hier ook een te hoog bmi (maar richting 37 zelfs). Nu 18 weken en 0.8 kilo aangekomen. Eigenlijk gewoon door normaal te blijven eten en niet te snaaien. Dat wil ik ook niet voor mijn zoontje wat al rondloopt. Graag wil ik dat hij gezond eet en daardoor eet ik ook gezonder dan voorheen. Bij mijn vorige zwangerschap at ik veel vettig eten en toen 12 kilo aangekomen. Wat ik handig vind is een grafiekje bijhouden op een website waarin precies wordt bijgehouden hoeveel je 'mag' aankomen gericht op je bmi. Er komt dan te staan hoeveel je minimaal, gemiddeld en maximaal mag aankomen. Tot deze week was dat bij mij steeds netjes het minimale en nu eigenlijk iets te laag.
Welke website is dat? Misschien kan mij dat helpen! Hier met 19 weken bijna 3 kilo aangekomen. Nog steeds niet schrikbarend, maar merk wel dat ik nog makkelijk snaai en niet zo nadenk over wat ik eet. Vind het ook lastig inschatten hoeveel ik kan/ moet aankomen op welk termijn. Wil eigenlijk wel wat gedisciplineerder hiermee omgaan
Hier een bmi van 30. Zit pas op 14 weken en nu nog niet aangekomen, maar wat niet is gaat vast nog komen. Ik probeer gezond te eten, maar ontzeg mezelf de lekkere dingen niet geheel. Dat leidt bij mij namelijk anders alleen maar tot vreetbuien. Door met regelmaat gezond te eten, heb ik opzich weinig snaaibehoefte gelukkig.
Dat is op babyopkomst.nl, je hebt dan tools en daarbij zit 'mijn gewicht' dan kan je je lengte en gewicht invullen. Dan wordt je gewicht berekent en wat je mag aankomen. Ik vind het echt heel handig omdat je het dan een beetje in de gaten kan houden.
Ik zit nu op de 39 weken (wachten duurt best lang haha)... tot twee weken terug netjes 9 kilo aangekomen, hou nu de afgelopen 2 weken erg veel vocht vast.. helaas resulteert dat in meer kilo's erbij! Mijn bmi zit trouwens richting de 40.. maar ik ben er we nuchter onder.. ik eet gezond en gewicht moet er af, maar dat komt straks als de kleine man er is weer!
Hier ook een te hoge bmi. Uit eigen ervaring (vorige zwangerschap) weet ik dat je als je al wat overgewicht hebt minder aankomt dan iemand met een normale bmi. Eet gewoon gezond en beweeg genoeg (wanneer mogelijk) dan gaat het echt wel meevallen. Ik was 2/3 weken na de bevalling 13 kilo lichter als voor mijn zwangerschap. Winningggggg. 💪
Oh en ik ontzeg mijzelf ook echt niet de lekkere dingen hoor. Gewoon met mate genieten. En af en toe een vreetbui kom je echt geen kilo's van aan.
Ik eet ook wel lekkers, maar niet teveel. Vorige zwangerschap heb ik dat wel heel veel gedaan maar vervolgens gingen de kilo's er niet meer allemaal af 😭
Bmi 33, aangekomen kilo's -2, 35,1 weken zwanger. Ik heb er niks aan gedaan. Gezond eten, veel fruit en groente, geen snoep of frisdrank. Mijn schildklier blijkt nu ik zwanger ben ineens besloten te hebben niet meer zo veel te traag te werken. En ik ben doordat mijn maag plat gedrukt word niet echt een grote eter nu (afgelopen week 2,5 kilo afgevallen door slechte eetlust :s)
Ik begon ook met bmi van 31. Grofweg: ontbijt met 2 sneetjes volkoren brood Tussendoor: kommetje yoghurt of stuk fruit Lunch: 3 sneetjes volkoren brood Tussendoor: yoghurt/fruit/worteltjes/tomaatjes Diner: 100 gram rijst gekookt/150 gram aardappels, 125 gram vlees, 200 gram groente 'S avonds weer yoghurt, fruit of cracker met kaas of soms zelfgemaakte smoothie Broodbeleg probeer ik mee te variëren: magere kaas, runderrookvlees, jam, smeerkaas, gekookt ei enz.... eigenlijk kan alles! Ben nu 38 weken en 11 kilo zwaarder!
OW ja wel blijven sporten en overdag veel thee en water gedronken. 'S avonds gerust een glaasje fris. En ook een frietje op zijn tijd of een zak chips geplunderd!
Dankjewel! Wat een goede tip is die site! Ik zie dat ik nog mooi op schema loop, wel aan de hoe kant, maar dit geef denk ik wel wat houvast!
Denk dat t best lastig is. Mijn eerste zwangerschap ruim 25kg+ aangekomen. Eerste 20 weken overgegeven en leefde op yoghurt. De laatste weken zoveel vocht vast gehouden en super veel aangekomen. Nu 2e zwangerschap en zit op -6kg. Ik moest nog 15 kilo kwijt en ik eet gewoon geen snoep. Kan me er zo goed aan houden omdat ik nooit meer zoveel wil aan komen. Nu op 75. Voor de eerste zwangerschap 65. 1x in de week eet ik een gevulde koek bijv. Misschien scheelt t ook dat ik echt totaal geen trek heb. Verder kan je fruit en komkommer snacken bijv. En ongezouten nootjes!
Hoi, Ik heb best veel vriendinnen zien zwangeren (ook wat overgewicht) en het is vreemd om te zien dat de een enorm groeit (20+ kilo's) en de ander niet. Ik heb wel gevraagd aan de meiden die veel groeiden of ze dan ook veel meer aten of minder bewogen, maar dat ontkenden ze toch wel. Zelf heb ik een BMI van 27 en ben tot op vandaag 8 kilo aangekomen, mijn vorige zwangerschap 9 kilo in totaal. Ik snoep vrij veel (eerlijk is eerlijk) en eet meer fruit en drink calorieën, maar eet bijvoorbeeld veel minder avondeten en brood smaakt me ook niet zo goed. Uiteindelijk denk ik dat ik qua calorieën dus een beetje hetzelfde blijf. Ik vind het echt superknap als vrouwen een supergezond eetpatroon kunnen aanhouden tijdens de zwangerschap.. dat lukt mij dus echt niet. Ik heb in die zin geluk dat mijn verbranding flink stijgt denk ik en dat de hormonen niet zoveel vat op me hebben (houd ook geen vocht vast). Veel succes allemaal!
Nou snap je volkomen hoor. Niet iedereen is gezegend met een slank lijf zonder er wat voor te doen. Hier bmi van 27, iets te hoog. Maar vorige keer 29 kilo aangekomen. Ik had voor die zwangerschap een bmi van 24,7. En de laagste 5/6 kilo steeds mee gejojo't (ben een emotie-eter). Hoop nu max 15 kilo aan te komen. Liefst minder, maar ach we gaan het zien. Ben nu 2,3 kilo aangekomen met bijna 12 weken. Begon met 73.5, nu 75,8😩 Heb de afgelopen dagen lopen snaaien, dus daar moet ik even mee stoppen. Hoe lukt dat jullie?
Ik vind het qua snaaien ook wel lastig! Helemaal als de dagen erg ongestructureerd verlopen zoals de afgelopen week! Dan let ik echt minder op m'n eten en pak ik even snel iets wat voor her grijpen ligt. Niet heel handig... Hoop de komende dagen het ritme weer een beetje te vinden. Ik loop qua aangekomen kilo's nog net binnen de lijntjes, dus wil er wel op blijven letten. Daarbij zijn m'n darmen ook onrustig, dus gezonder eten is daarvoor misschien ook wel goed. Welke tussendoortjes naast fruit eten jullie? Ik merk vooral eind van de middag dat ik veel honger heb!
Hier ook een te hoge bmi. Morgen 25 weken zwanger en nu met rond de 3/4 kg aangekomen. Wil het ook beperken, gezond eten en tja, die snaaibuien winnen nog wel maar zie er niet veel van terug.. tot nu toe..
Het lijkt me een goed plan om te letten op voeding/beweging en gezond te doen, maar staar je niet blind op het aantal kilo's dat je aankomt, je hebt het niet altijd zelf in de hand. Bij mijn eerste kon nauwelijks eten in het begin, viel 6 kg af, daarna lukte eten wel maar had ik eigenlijk alleen maar trek in gezonde dingen (veel groente/fruit e.d.). In derde trimester veel last van maagzuur en hierdoor erg vetarm en weinig gegeten. Toch was ik bij bevalling 14 kg boven mijn startgewicht. Deze 14 kg waren 10 dgn na bevalling weer verdwenen. Bij de tweede een beetje hetzelfde verhaal. Bij de derde kon ik nauwelijks eten en moest veel spugen, daarom viel in begin veel af en kon daarna weinig aankomen. Bij bevalling was ik 6 kg boven startgewicht, wat op basis van mijn BMI mijn streven zou moeten zijn geweest . Na bevalling was ik 10 kg lichter dan voor zwangerschap, maar dit waren dus allemaal 'spuug-kilo's', kilo's die ik was kwijtgeraakt door heel slecht te eten en regelmatig te spugen (ongezond afvallen zeg maar). Net als na een buikgriep oid, kwamen deze kilo's dus razendsnel weer terug toen ik weer normaal ging eten. Veel succes iedereen!