Lichte menstruatie na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jeanine1976, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Jeanine1976, 18 mei 2010
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
    Goedenavond,
    Ik zit met met het volgende. Op 15 maart ben ik gecuretteerd bij 9 weken. Op 11 april kreeg ik een bloeding en op 11 mei ook weer, dus bij 27 en 30 dagen. Waar ik me een beetje ongerust over maak is dat deze bloedingen zeer licht zijn. Normaal heb ik bij menstruaties kleine stolseltjes, maar daar heb ik beide keren ook geen last van gehad. De bloedingen na de miskraam duren wel net zolang als de menstruaties die ik had voor de curettage. Nu werd er door een collega van me gezegd dat ik dan misschien geen eisprong heb gehad. Kan dat? En hoe kan ik weten of ik die wel of niet heb gehad? Kan je dat meten aan de lengte van de cyclus? Of kan ik dit alleen aan de hand van ovulatietesten te weten komen? Ik wil, gezien mijn leeftijd van 33, natuurlijk geen tijd verliezen om zwanger te raken.
    Tevens heb ik nog een vraag mbt curettage. Wanneer weet je of je baarmoeder helemaal schoon is en dus zich weer kan opmaken om netjes aan de slag te gaan? Ik lees bij veel meiden hier die zijn gecuretteerd, dat ze nog een echo ter controle krijgen of dat er nog op hcg wordt geprikt. Dit alles heb ik niet gehad. Het was dus curettage en dat was het.
    Alvast heel erg bedankt voor je reactie en advies.
    Groeten Jeanine

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hoi,

Als je al twee keer een menstruatie hebt gehad mag je er van uit gaan dat de curettage netjes is gedaan. Na een curettage is je lichaam vaak even ontregeld. De cyclussen kunnen anders zijn dan je gewend bent maar ook het bloedverlies. Dit geeft absoluut niet aan of je geen eisprong hebt gehad.

Imke

Deel Deze Pagina