Zoontje mag naar psz, wat te doen met middagslaapje...?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by muiss, Dec 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muiss

muiss Lid

Feb 17, 2008
    37
    0
    0
    Hallo!

Nou de titel zegt het eigenlijk al, mijn zoontje mag volgende maand naar de peuterspeelzaal (hij is dan 2 en een half). Maar tot nu toe slaapt hij nog smiddags van 13:00 tot 15:00 a 15:30 maar hij 'moet' dus nu in januari op vrijdagmiddag naar de psz. Eigenlijk wil ik dat hij voorlopig nog een middagslaapje doet, want merk dat hij het echt nog nodig heeft. En hij heeft sinds drie maanden een klein zusje, dus mama heeft de middagrust ook vaak even nodig ;)

Wie heeft hier ervaring mee...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Niet van mezelf, maar van kinderen om me heen zie ik vaak dat ze of voor, of na de PSZ slapen. Dus om 11 brood, half 12 in bed voor een uurtje. Of achteraf nog even als het nodig is..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter (bijna 3) slaapt nog steeds, maar soms komt het even niet anders uit. Dan leg ik haar rustig tegen 3 uur nog even op bed hoor en ze slaapt nog evengoed om 19:00 weer.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    die van mij ging precies 2 weken vorodat ze naar de psz ging ophouden met haar middagslaapjes. Ik had nog de hoop dat ze die weer op zou pakken zodra ze er eenmaal heenging maar nee helaas. Hier zijn de dutjes voorbij.
    Dus heeft zij ook nooit problemen gehad met haar dinsdagmiddag psz.

IK zou het gewoon proberen hoe het gaat en als het echt neit gaat, de middagen eerst overslaan op het psz

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik had het toen opgeschoven het slaapje. Elke keer kwartiertje eerder tot ie rond half 12 middagdutje ging doen.
    Peuterspeelzaal begon tussen 13 : 15 en 13 : 45. Maar dat redde Erik niet. Dus mocht hem gewoon later brengen, wanneer ie maar wakker was. Meestal waren we er dan om 14 : 15.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi zit ook op vrijdagmiddag,en gaat dan niet meer naar bed.
    Nu trekt hij dat gelukkig ook zonder problemen.

Als hij een keer echt vroeg wakker /niet lekker is, dan leggen we hem rond 10 uur even anderhalf uur op bed, kan hij daarna eten en naar de psz

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Mijn dochter is met 2 jaar naar psz gegaan en sliep 's middags toen ook nog. Enkele keer legde ik haar een uurtje voordat psz begon op bed, maar meestal sloeg ze het over en regelmatig vond ik haar slapend op de bank in de klas. Ze heeft het een keer gepresteerd om in de kring in slaap te vallen. De juffen vroegen zich ineens af, waarom Marleen zo raar met haar hoofd zat te schudden en toen zagen ze het ineens, ze viel in slaap, maar wilde zich wakker houden. De slaap heeft het toen gewonnen. :D

8. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat probleem had ik eerder ook met mijn dochter maar heb een hele leuke speelzaal gevonden die alleen smorgens open zijn.. dus daarna kan ze lekker slapen...

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb specifiek voor een psz gekozen welke s'ochtends is. Ze beginnen tussen 08.30 en 08.45 en zijn om 11.00 uur weer klaar. We eten dan een broodje en ze gaat in bed en s'middags kunnen we dan nog iets van boodschappen gaan doen.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik doe mijn kids nooit s'middags naar een peuterspeelzaal om de simpele reden dat ze dan moeten slapen. als er geen plek is in de ochtend wacht ik gewoon langer.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    De psz is niet verplicht en als jouw kindje te moe is, de middagen overslaan hoor. Ik ben heel blij dat hier ook alleen de psz het 's ochtends is. En de reden hier is ook gewoon omdat de meeste kindjes de middagen echt nodig hebben om bij te komen of om te slapen...

Dus gewoon zelf naar je kindje kijken. Als je het middagdutje kan verplaatsen zonder al te veel problemen en hij heeft dan genoeg energie voor de psz zou je het zo kunnen doen...

12. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    hier ging Nick op donderdagmiddag naar de psz, de andere middagen sliep hij gewoon zijn middagdutje. Overigens was dit pas vanaf de 3 jarigen groep. De 2 jarigen waren alleen in de ochtend.

13. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Onze dochter gaat 1 ochtend en 1 middag. Zelfs met haar 3 jaar en bijna 3 maanden heeft ze nog geregeld behoefte aan een uurtje 'ontspannen' op haar kamertje. Ze ligt dan in bed en slaapt, leest een boekje of speelt wat. Maar dat heeft ze meestal echt keihard nodig, anders is ze niet te genieten.

De middag dat ze naar de peuterspeelzaal gaat mist ze dat uurtje en is het altijd erg gezellig hier thuis als ze terug is ;) Zorg dan dat ze op tijd kan eten en vaak ligt ze op die ene dag in de week dan al rond 18.00 uur in. Slaapt dan zo'n anderhalfuur langer die nacht..

Share This Page