Mwah het is toch behoorlijk hypocriet om zo te oordelen over een ander Ts jammer dat je omgeving je geen rust gunt. Je bent zwanger en als dat ongepland is is dat al spannend genoeg. Het zou hen sieren als ze je nu niet zo opzadelden met wat zij willen. Zowel je ouders als je vriend.
Het staat mensen vrij om tegen abortus te zijn. Ik deel die mening niet, maar het mag. Ik heb veel vaker gelezen dat mensen wel pro-abortus zijn, maar tegelijk vinden dat een man altijd maar zn verantwoordelijkheid moet nemen. En dát vind ik hypocriet.
Hmm je mag voor jezelf tegen abortus zijn maar het wordt erg hypocriet als je die mening aan anderen opdringt. Verder helemaal mee eens. Een man heeft ook de keuze een kind niet te willen. Maar goed, we dwalen af
Misschien raar idee, maar waarom niet zelf naar zijn ouders gaan desnoods zonder hem? Heel kort door de bocht maar onenigheid is er toch al zo te lezen, misschien komt er dan wat rust voor jou en de kleine. Veel sterkte wat je ook besluit te doen!
Om het misschien nog even te verduidelijken wat ik bedoelde, zowel een man als vrouw mag een kind niet willen. Tuurlijk, daar hebben we ook anticonceptie voor en de kans is dan enorm klein dat er "totaal onverwachts" een zwschap ontstaat (er is vaak wel iets van een vergeten pil, eenmalig geen condoom gebruikt etc) . Maar in dit geval is er ook weinig te kiezen, er is al een kind, er is al een zwangerschap. TS is inmiddels zelfs al 17 weken ver. Haar vriend kan/wil niet eens over de baby praten , gaat nooit mee naar echo's en wil er niks van weten maar inmiddels zijn ze wel samen in een relatie en die baby komt eraan. Dan vind ik ook dat hij nu zijn verantwoordelijkheid moet nemen, ze waren er ten slotte samen bij toen t kindje werd gemaakt. En zo niet, kan TS het beter allemaal zelf doen
Och meid wat een rare situatie! Hoe zie je jullie toekomst voor je? Zie je jullie samen als gezinnetje in een huis samen? Is je vriend zowizo wel bereid om een vader te zijn voor dit kindje? Ik zou ook zeker overwegen om er alleen voor te gaan, als je vriend geen baby wilt, dan kan hij er toch ook niet liefdevol voor zorgen?
Hij wil het vanaf het begin af aan niet, maar heeft geen keuze want TS wil het wel. Als zij zou hebben gezegd 'ik pleeg abortus' terwijl hij het wél wilde, had hij ook geen zeggenschap gehad. Zodra er een zwangerschap is heeft alleen de vrouw het voor het zeggen. En die vrouw moet dus haar verantwoordelijkheid nemen.
Misschien tijd om volwassen te worden en de feiten onder ogen te zien meid. Je vriend wil het kind niet en is er ook niet voor jou, anders was hij wel meegeweest naar de echo's en stelde hij de gevoelens van zijn ouders niet boven die van jou. Als hij t z'n ouders niet wil vertellen dan niet toch, doeiii. Je hebt dalijk zelf een goeie baan schrijf je, dus je red het ook wel in je eentje met de baby. En al dat emotionele gemanipuleer van jouw familieleden is te gek voor woorden. Ik zou zsm eigen woonruimte zoeken. Kies voor jezelf en je kind en laat de rest toch lekker in hun sop gaar koken.