Erg droge huid.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo85, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn kleine man heeft een erg droog huidje op zijn voorhoofd.
    we hebben al vanalles geprobeerd
    - het laten gaan onder het mom van het hersteld zichzelf vanzelf.
    - natusan creme
    - zwitsal (helpt het beste maar daar krijgt hij weer rode vlekjes van)
    - neutral huidolie, haalt de meeste droogheid weg maar blijft erg droog.
    - zarqa olie

we zijn nu een beetje door onze opties heen. Het is echt droog dat de schilfers op zijn voorhoofd zitten en het behoorlijk ruw is...

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Amandelolie ook geprobeerd?
    Mee insmeren en ook in het badwater gebruiken..

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee nog niet, waar koop ik dat?!
    En daar zit geen parfum in?! Want daar kan hij niet zo goed tegen

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Of de babylijn van Zarqa ook erg prettig.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Voor de rest van zijn lichaampje inderdaad wel maar helpt niet goed tegen zijn droge voorhoofdje...

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Amandelolie kan je denk ik gewoon krijgen bij de tuinen ofzo (wij hadden het via kraamzorg)..
    Dat Balneum klinkt ook goed, en ze hebben zoiets ook van Weleda voor babies.

@ Gwenolyn, kan je dat ook ergens in de winkel kopen?

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Purol zalf en dan het blikje niet de tube.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb hier zelf ook erg last van en mijn dochtertje ook. Ik gebruik voor ons beide vaseline cetomacrogol crème. Dit is gewoon te koop bij de apotheek, volgens mij zonder recept. Zit geen parfum in en ook geen hormonen ofzo. Hier werkt het echt super goed!

groetjes

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dat gebruiken wij ook en het werkt super ik had echt bijna alle cremetjes al geprobeerd...als je het wel via de dokter speelt krijg je het op recept en hoef je niet te betalen....tenminste als je je eigenbijdrage al betaald heb ;)

11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    178
    63
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik ook vaak last van een zeer droge huid. Tegenwoordig gebruik ik Vaseline lanette crème en/of Lanonline crème van Dr. Swaab, beide te koop bij de apotheek. Bij mij helpt dit erg goed voor droge plekken in mijn gezicht. Wel eerst even op een klein stukje huid proberen, er zit namelijk wolvet in en er zijn mensen die daar allergisch op reageren.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Etos heeft het zo ie zo in het assortiment, en bij ons de apotheek ook.

13. Linana

Linana Niet meer actief

gewone bepanthen?
    werkt bij mijn zoontje perfect op zijn wenkbrauwtjes en voorhoofdje ;)

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook en werkt erg goed!

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Is het geen berg? Zit het onder zijn haar en zijn het lichtbruine schilfers/korstjes?

Aan berg kan je niet zoveel doen nl, behalve het af en toe heel voorzichtig weghalen, door het bijv met wat olie in te masseren en dan in bad met een washandje weg te wassen. Niet schrapen!

Dit zijn toch twee verschillende dingen?

Wij hadden eerst cetomacrogolcreme voor mijn dochters en mijn eigen droge huid, erg fijn in gebruik, smeert heel licht en trekt snel in. Maar na een tijdje werd ze daar ineens overgevoelig voor :$. Toen over op vaseline paraffinecreme. Veel vetter en dikker nog, wat lastiger in gebruik maar werkt wel erg goed.

In het badwater (van haar en van mij!) doe ik altijd soya oleum emulgatum ipv iets zeepachtigs. Erg fijn voor het huidje en het bindt beter met de huid dan alleen maar badolie, door de emulgatoren die erin zitten. Alleen voor de haartjes is het niet geschikt, die worden er wel vettig van.

Alles gewoon te koop bij de apotheek.

16. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik zweer bij alles van Weleda. Mijn dochter heeft ook steeds een schraal voorhoofd. Soms zelfs van die rode plekken die hoger dan de huid liggen. Hoe droger haar huid hoe vaker ik smeer. Daarvoor gebruik ik de gezichtscreme van Weleda. De bobylotion is ook lekker voor na het bad.

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij gebruiken vaseline lanette bij mijn zoontje op de benen en armen en zelf gebruik ik het voor mijn gezicht als die in de winter weer eens heel droog is. Werkt goed, alleen wel even volhouden met smeren.

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Welleda iedere dag oli erg duur maar wel het meeste tevreden over hierzo!

19. MissDragonfly

15 nov 2010
    77
    0
    0
    Apeldoorn
    Onze zoon heeft eczeem en dus een erg droge huid. Van het ziekenhuis kregen we koelzalf mee maar dat vond ik niet goed werken. Hij had op een gegeven moment de vellen erbij hangen. Nu heb ik gevraagd om vaseline-parafine en dat werkt super !! Hij heeft gewoon weer een heerlijk zacht babyhuidje. Ik weet trouwens niet of je dit ook zonder recept kan krijgen. Maar het is het proberen waard.

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    vaseline cetomacrogrol is 1 creme!! werkt idd zo ontzettend goed!! ik heb het ook altijd via recept arts en betaal er dus niets voor :)

Deel Deze Pagina