waarom zijn de meeste babies vanaf 17.00 onrustig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tam24, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Ik vraag me af waarom de meeste babies vanaf uurtje of 17.00 onrustig zijn? Mijn zoon had dit en mijn dochter van 8 weken heeft dit ook. Ze is dan wat jengelig en weet niet wat ze wil, ze is eigenlijk moe, maar slapen lukt niet. Op de arm lukt een tijdje, maar ook niet heel lang. Pas na haar badje om 18.30 en fles om 19.00 gaat ze slapen.
    Ik heb haar vanavond maar in de wipstoel bij ons aan tafel gezet en dat vond mevrouw wel gezellig! ;)
    Wat doen jullie tijdens deze uurtjes?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik hield mijn zoontje tijdens het koken vaak in een draagzak bij me. Tijdens het eten lag hij in de wipstoel op tafel bij ons. En na het eten gingen we vaak een stuk lopen met de kinderwagen. Beetje bezighouden, haha. Gelukkig gaat het na een tijdje vanzelf over!

3. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi,

Ja ik weet dat het op een gegeven moment bij mijn zoon ook over ging, wanneer precies weet ik niet meer.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    haha ik dacht het iets nana eigens was maar ik lees dus dat jouw dochter ook rond die tijd onrustig is.
    Ik kom gewoon niet toe aan koken! Het is niet dat ze huilt maar ze wil gewoon aandacht en gaat dan jengelen als ze het niet krijgt.
    Terwijl ze anders helemaal geen probleem heeft om even in de box te liggen.

5. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Ja mijn Julie heeft precies hetzelfde, die kan normaal ook zo een poosje in haar box rondkijken, maar op dat tijdstip wil ze op de een of andere manier laten blijken dat zij er ook is haha

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    haha echt heel herkenbaar. Ik had me al zitten bedenken om morgenmiddag al ze slaapt alvast het eten voor te bereiden,zodat het niet weer een uur op het aanrecht ligt!

7. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Mama van Delano, ik zie dat jij ook al een zoontje hebt? Hoe oud is hij?

Ik zag dat jij eerder een topic hebt geopend over inbakeren?

Ook dit heeft mijn dochter hetzelfde als jij, tot enkele dagen geleden sliep ze overdag heel slecht, en nu sinds enkele dagen gaat het veel beter. Ze maait nog wel met haar armpjes hoor, maar ze lijkt zich nu wat meer aan de slaap toe te willen geven.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja klopt al een zoon van 6 een grote jongen dus alweer.

Hier is ze ook veel minder beweegelijk, vooral met in slaap komen want dat was echt haar probleem ze schrok de hele tijd wakker van zichzelf. Het was ook gewoon ook in 1 keer over

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars had t ook ik denk de eerste 3 of 4 maanden. niks was goed, ik liet m maar een beetje pruttelen, was zijn huiluurtje. ik was allang blij dat hij het tussen 5 en 6 had, en niet tussen 2 en 3 snachts zoals mijn nichtje.....

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Heeft bijna elk kindje wel denk ik.

Ze hebben dan al een lange dag met veel indrukken achter zich. En het verwerken daarvan kost energie en kan eng zijn voor ze.

Baby's die borstvoeding krijgen willen dan ook het liefst non stop aan de borst. Ze hunkeren naar warmte en veiligheid. Clusteren noemen ze dat.

de beste tip is om eraan toe te geven. geef je kindje de warmte, veiligheid en aandacht waar hij of zij om vraagt. Met een maand of 4 a 5 gaat dit vanzelf beter.

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ze zijn dan inderdaad zo schijnt het de indrukken van die dag aan het verwerken en het beste is om ze gewoon dan lekker bij je te nemen als ze niets willen, als ze niet in bed willen slapen prima houd ze lekker bij je of gewoon beneden in de wipstoel ofzo savonds is het meestal weer over en gaan ze zonder mopperen slapen en voor je er erg in hebt is die periode ook weer achter de rug en krijg je de periode waarin ze ineens beginnen met dromen, kan je vertellen dat is ook niks hoor ;) die van mij werd af en toe gewoon zo ineens uit het niets ineens gillend maar dan ook echt gillend van angst wakker, dat is echt angstig en ontzettend zielig.

Deel Deze Pagina