erg droog huidje, wat helpt echt?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ann82, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    De hormoonzalf gebruik ik ook zo min mogelijk, alleen als het nodig is. Maar dan is alle eczeem ook echt na 2 of 3 dagen smeren helemaal weg, ik noem het altijd z'n wonderzalf :)

2. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    hier ook veel last gehad. ik heb een klasse 1 zalf gesmeerd in het begin die werkte niet, daarna een klasse 2 zalf en dan 1 week smeren en daarna afbouwen, 5 dagen smeren en 2 dagen stoppen,4 dagen smeren 3 dagen stoppen, 3 dagen smeren 2 dagen stoppen etc etc. De zalfjes van de dokter werken niet,mijn dochter reageert op alles ( weleda, zwitsal ( gevoelige huid), balneum, sommige dingen van neutral, wasmiddel etc). Wat bij haar helpt is 2 keer per dag insmeren met lipikar baume van la roche posay of gewone vaseline ( dun insmeren)

we hebben ook een klasse 2 zalf in een emulsievorm, dat is makkelijker voor op haar hoofdhuid. 1 keer per anderhalf/2 weken komen er wat plekken terug. Ik smeer het dan in met hormoonzalf en dan is het weg!

Het is ff zoeken naar de juiste creme en hoevaak je het beste kan smeren. En daarnaast inderdaad niet te vaak en te warm in bad/douchen

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier doet Balneum extra vettend wonderen! Om de dag even in bad met een scheutje van de olie. Badje is hier rond de 36 graden, te warm waterdroogt ook uit. Na het bad (en verder wanneer nodig) smeer ik de droge plekken in met Balneum creme.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Werkt hier ook als een tierelier!! Geen droog plekje te zien.

5. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hier exact hetzelfde advies van de kinderarts! Vaseline is veel te stug waardoor je de huidcellen kapot maakt. Creme is juist bedoeld om een beschermend laagje op de huid aan te brengen.

Verder 1 keer per week in bad en 2 keer insmeren met cetamatrogol

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Toevallig ook in het CZE?

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn haar armen, benen en gezichtje ook erg droog sinds een paar weken. Heb gisteren die Balneum creme gehaald en het lijkt al te werken.
    Ga die olie denk ik ook maar even halen.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Groninger bad en douche-lotion voor in bad. Te bestellen bij de apotheek of via je HA. Op het etiket staat dat het in het badje moet, maar wij smeren hem er mee in op de commode en dan met een vette huid in badje. Na die tijd hebben we een heerlijk schoon kindje met een zacht huidje!

9. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Superspul Balneum extra vettend.
    Werkt echt.
    En ik lees hier bephanten. Ook superspul maar ik gebruik wel altyd de creme. Die is lekkerder en smeert makkelijker dan de zalf.

10. Alita

Alita Niet meer actief

die ga ik eens proberen...waarom vertelt de HA dit niet dat snap ik nooit he;)

11. girl21

girl21 Niet meer actief

hier ook maar 1 a 2 keer per week in bad, en dan met olie.. verder geen gesmeer meer, daar werdt het alleen maar erger van..

onder de douche gaat ie nauwelijks, dat droogt meer uit, omdat je dan geen olie gebruikt..

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Heb niet alles gelezen dus weet niet of het al gezegd is;
    Hier ook een zoontje met een enorm droog huidje wat bij ons goed helpt is de creme van Stellatopia (van mustella) ook doen wij E. om de dag maar in bad en altijd met olie in zijn badje.
    In het begin smeerde wij E. ook vaak in met coldcreme dat werkte hier ook goed maar de creme van Stellatopia nog beter.
    Hoop dat je er wat aan hebt!
    Ohja bij mijn zoontje word het ook erger door het warme weer, denk dat dit door het zweten komt.
    Succes ermee!

13. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Mag ik vragen hoe de droge plekjes eruit zien? Zijn ze rond van vorm?

Mijn dochter had hele droge plekjes, op dr buik, benen en armpjes. Ik smeerde van alles maar niets hielp! Tot ik een goede vriendin van mij vroeg, die tevens kinderarts is, er even naar te kijken. Ze dacht toen dat het een schimmeltje was, vanwege de ronde vorm van de plekjes.
    Ik heb toen daktarin creme gehaald en ben dat gaan smeren, het was bijna direct weg.
    Nu smeer ik haar na het badderen in met Balneum creme en amandelolie.

Misschien dat dat ook voor jou werkt, ik zou dus misschien even naar de huisarts gaan om er naar te laten kijken.

Succes!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Marjolein heeft in het begin ook erg last gehad van een droog huidje met eczeemplekken.
    Voor het badje (max. twee keer per week) was ik haar op het aankleedkussen met wat wasgel van Neutral als ze echt vies is. Dan gaat ze het water in en kieper ik een dopje Balneum extra vettende badolie in het badje. Na het badje smeer ik haar in met Balneumzalf, vaselinelanettecreme (of vaselineceta-dinges-creme, maar die smeert wat stugger) of Weleda olie.
    De eerste twee werken super en de Weleda gebruik ik als haar huidje wat minder droog is.
    Voor onderweg heb ik standaard Bepanthen in mijn tas, dat werkt ook goed en trekt snel in.

Als de plekken roder/vuriger worden, zou het ook een schimmeltje kunnen zijn. Inderdaad even langs de huisarts, die kan een zalfje voorschrijven om even te helpen. Marjolein kreeg voor de plekjes in haar halsje ook een schimmel/hormooncremepje voorgeschreven. Die heb ik een paar dagen gesmeerd en toen was haar halsje weer rustig.

Maar het is inderdaad even zoeken waar je kleintje het beste op reageert.

Groetjes,
    Nelly

15. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    bedankt voor alle tips. Ik ben inmiddels al verschillende keren bij de huisarts geweest omdat mijn dochtertje van een droog huidje over ging naar eczeem. En behoorlijk ook, tot open plekken toe. Ik heb 3 verschillende cremes voorgeschreven gekregen, waaronder een lichte hormonenzalf. Ze gaat max. 2x keer per week in bad in balneum extra vettend en ik heb zelf ook dermalex geprobeerd. Inmiddels weet ik echt niet meer wat te doen, heb al contact gezocht met haar vaste kinderarts en ga nu vragen om een verwijzing naar een dermatoloog. Hopelijk komen we daar eindelijk verder mee!

Deel Deze Pagina