fietsen met kindje achterop

Discussion in 'Verzorging' started by belize, Jun 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijn zoontje is 1,5 jaar oud, maar hij is best groot. ik heb n fieststoeltje gekocht dat je achterop de fiets zet. zijn er moeder die op deze leeftijd met kindje achterop fietsen.ik vind eigenlijk fietsen sowieso erg eng. en nu zonder hem te kunnen zien. pfff.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb geen moederfiets ik heb een elektrische fiets, anders kan ik niet fietsen ( letterlijk)

iig punt is... mijn zoontje ws 14 maanden toen hij naar achter moest,
    ik was zwanger van de 2e en een week of 20 zwanger, ik paste er gewoon niet meer tussen, en echt verantwoordelijk was het niet meer wanneer ik opeens moet afstappen ofzo dan lukte dat niet eens omdat mijn buik weer eens in de weg zat,

Hij vond het zelf wel prima,

3. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Ik heb een tweeling en als ik alleen fiets dus 1 voor en 1 achterop. Is echt super goed te doen hoor!! :)

4. demy25

demy25 Actief lid

Oct 25, 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    ik heb ook een zoontje van 1.5 jaar en is ook groot voor zijn leeftijd, toen we dit jaar met de fiets weg wouden paste hij niet meer in het voorzitje en hebben we diezelfde dag nog een achterzitje moeten kopen, het bevalt ons tot nu toe goed, hij vindt het geweldig om achterop te zitten en doordat hij goed vast zit vindt ik het niet eng om hem achterop te hebben. de eerste keer dat hij achterop de fiets moest hebben we papa naast ons laten fietsen zodat hij het niet eng vond, maar hij vindt het prachtig en vind het leuk om op mijn rug te tikken als we aan het fietsen zijn en natuurlijk gezellig te kletsen.

veel succes!

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    goed om te horen dat r andere moeders zijn die dat ook doen.ik hoop t allemaal goed gaat. hij gaat dus beginnen met achterop, hij is nooit voor gezeten. ik hoop hij het leuk vindt. zo gaat hij naar t kdv eerst. en misschen gaan we, als ik meer durf ook leuke dingen doen samen.

6. hamtaro

hamtaro Actief lid

Mar 31, 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een kindje achterop met 17 maanden. Dit gaat prima. Ik heb een bobike stoeltje voor achterop.

groeten
    van
    Hamtaro

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Hier zit mijn zoontje ook al een tijd achterop, ik vind het veel fijner fietsen, merk amper dat hij achterop zit. Hij werd voor zo zwaar aan mijn stuur.

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Sen is 2,5 en zit nog voorop :) en past nog prima zn voetjes passen ook nog in de bakje en t riempje zit soms zelfs te los terwijl hij niet klein is voor zn leeftijd .
    ik vind het ook wel eng als hij achter me zou zitten ,
    denk dat ik binnekort wel n achterzitje koop

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik heb mijn gloednieuwe fiets met een zitje achter net opgehaald. ik werd er zelf n beetje emotioneel van, dat mijn fiets nu een kinder zitje heeft, is te zien dat ik een moeder ben! echt geweldig.
    ik zou echt niet kunnen fietsen met mijn big boy op de stuur. (hij zou nu 88cm zijn en 13,5 kg,schat ik)alleen het zitje al zoveel kilo's heb ik net gemerkt.
    zitje is yepp merk zag ik net.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb een electrische fiets, zitje kan voorop, maar ik ben gevallen met mijn zoon voorop en durfde echt niet meer met hem voorop.
    Dus heb ik hem altijd achterop.
    Nu ik een 2e kindje heb, gaan ze in de fietskar, vinden ze kei gezellig. Maar als ik even snel mijn zoon naar de opvang breng. Dan doe ik hem achterop. Hij vind prima.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Ik had Isabella direct achterop. Ik vond voorop erg eng( nog steeds doe ik dat niet)

Dus met 10 maanden al.

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    haha, ja, ik herken het, zo'n fiets is net een statussymbool :D, dan ben je zichtbaar moeder.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

in de tijd dat ik nog mocht fietsen ging er 1 voorop en 1 achterop. niks aan het handje. gewoon ff wennen en daarna weet je niet beter meer.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Kyra heeft vanaf dat we met haar gingen fietsen achterop gezeten (ze was toen 11 maanden). Mijn stuur kan geen stoeltjes dragen. Ging altijd goed! Ze zit gewoon helemaal vast en kan zich niet losmaken. Haar voetjes zitten in bakjes vast, dus niks onveiligs aan ;) Ze vindt het prachtig!

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben pasgeleden bij mij het achterstoeltje op de fiets gezet, zodat mijn man het voorstoeltje op zijn fiets kan houden. Eerste keer was even wennen en een beetje eng (ook vanwege dat je je evenwicht moet hervinden), maar ik vond het eigenlijk wel ideaal. Heerlijk dat het hele stuur weer van mij is!! :D
    Sil vond het ook wel best. Die zat lekker om zich heen te kijken en kneep af en toe in mijn zij om me te laten kijken naar wat hij zag (trein, eendjes, vogels, etc.). Wij hebben dit dus ook gedaan rond 1,5 jaar.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze zitten in mijn ogen trouwens veiliger achterop dan voorop. als ze in slaap vallen liggen ze tegen je rug aan. veel stabieler dan voorop op het stuurtje of op je arm ofzo. plus dat ik de stoeltjes achterop veel beter vind.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Mijn zoontje zat met 1.5 ook achterop. Hij vind het leuker, en ik vind het veel fijner fietsen. Ik vond het best zwaar aan het stuur en achterop heb ik er bijna geen last van dat hij er zit.

18. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    oh goed dat er meer 1,5 jarigen achterop reizen. hier zal er geen sprake zijn van in slaap vallen hoor. mijn zoontje is geen goede slaper. heeft tot nu toe 2 keer in zijn leven in slaap gevallen in kinderwagen terwijl we elke dag naar buiten gaan wandelen.

ik oefen nu met de fiets zonder kindje. is best zwaar zo een stoel met een systeem eronder en de fiets zelf ook. ik heb al gespierde armen gekregen wegens maanden lang in slaap wiegen, nu met fiets straks sterke benen zo te zien. eerst kleine afstandjes denk ik naar kdv enzo.

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    fietsen met een kindje hoeft niet eng te zijn hoor, als je je zadel maar zo laag zet dat je met je voeten makkelijk bij de grond kan zodat je niet in een "nood" situatie moeilijk moet doen om van je fiets af te springen. als je zadel laag genoeg staat is er niets aan de han naar mijn idee....:) veel plezier met fietsen, kindjes vinden het vaak heerlijk!!

ik vond het verschrikkelijk dat mijn dochter van het voor zitje naar achter moest, zoooo gezellig dat gebabbel voor je:) nu kan ik haar soms niet verstaan of zij mij niet en dat vind ik jammer.....:(

20. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja hoor zadel is laag!daar dacht ik ook aan!

Share This Page