Romy is erg druk bezig. IPV dingen vastpakken gaat ze er tegenaan slaan als het haar niet snel genoeg lukt. Met het geven van de fles is het helemaal erg, Ze wappert en zwaait met haar handen, draait haar hoofd van links naar rechts om alles te bekijken en dan gaat ze ook nog met haar benen spartelen. We geven nu de fles automatisch op haar slaapkamertje omdat daar de minste prikkels zijn maar ze blijft het doen. We doen nu haar ene hand onder onze oksel en de andere houden we vast en we proberen haar hoofdje een beetje vast te houden maar het wil allemaal niet helpen. Lijkt wel een zware vorm van ADHD ofzo... Heeft iemand anders hier ook last van? Of kent iemand dit? Ik heb pas de 5e weer een afspraak met het CB maar als ik er niet uitkom wil ik ze toch wel eerder op gaan bellen want dit is geen doen. Ze drinkt de fles niet op ook, ze is zo bezig met alles om zich heen dat we met moeite de fles er grotendeels in krijgen... Zou dat misschien met het sprongetje te maken kunnen hebben? Ze sliep ook gewoon door snachts maar sinds een tijdje wordt ze snachts vaak wakker en is ze helemaal overstuur.
Ongeduldig ? Eerlijk gezegt vind ik het niet verontrustend klinken. Onze dochter was ook erg druk, en had vaak geen tijd om de fles te drinken. Gewoon lekker laten spartellen. Een zware vorm van ADHD? Daar zou ik niet vanuit gaan hoor. Maar als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan (bij het cb weten ze niet zoveel ) Jij bent haar moeder, dus jij weet het het beste
Ja erg ongeduldig sorry Maar het is inderdaad alsof ze er geen tijd voor maakt. Dat deed ze hiervoor wel, gewoon rustig de fles drinken, slapen en vervolgens wakker worden en weer spelen tot de volgende fles. En het lijkt misschien logisch dat als ze in een sprongetje zit, ze zoveel nieuwe prikkels en dingen heeft dat ze er geen tijd voor maakt... Maar ik vind het toch wel erg vervelend voor mij en voor haar. omdat ze zo met haar hoofd draait komt er veel lucht in en doe je ruim een uur over 1 fles en heeft ze hem nog niet helemaal op...
Inderdaad, ze is nu op de leeftijd dat ze zich meer bewust is van haar omgeving. Ze heeft waarschijnlijk ook wat minder slaap nodig. Ik begrijp dat het vervelend is dat ze een uur over de fles doet, bij onze dochter was dat na een paar weken over, het leek wel of ze een beetje rust had gevonden. Drinkt ze iedere fles zo onrustig of gaat het 's morgensvroeg / 's avonds laat beter? Maar nogmaals, als jij je zorgen maakt gewoon even langs de ha gaan, wie weet is er een andere oorzaak.
Alleen snachts als ze wakker wordt en de fles krijgt is ze rustig. maar dan is het ook helemaal donker, ik doe nooit een lamp aan omdat ik graag wil dat het voor haar duidelijk is dat het dan nacht is. heb geprobeerd het overdag donker te maken maar dat lukt niet. Plus dat ik haar dag en nacht ritme dan verstoor (niet dat die nu aanwezig is )
tip maak eens een afspraak met de osteopaat. misschien kan die uitkomst bieden. baat het niet schaadt het niet.
ben er geweest... die was heel onduidelijk heeft alleen maar gezegt kom maar terug en dan heb je weer een afspraak en dan weer maar heeft er nooit een naam aan gegeven, als ik vroeg wat hij dacht mompelde hij iets van nog niet zeker weten enzo. als je het mij vraagt een geldwolf...
maak je geen zorgen, het komt goed. alyssa heeft het ook gehad (volgens mij op dezelfde leeftijd). ik werd helemaal gek van dr, de eerste fles was helemaal een strijd. de fles geven in een rustige omgeving is een goede optie. wij zijn ook over gegaan op de smalle speen ipv een brede en ook dit werkte mee. probeer niet te dwingen, misschien tijdelijk de flessen kleiner maken en dan een flesje extra geven. succes ermee. liefs doris
Sam is ook erg onrustig en druk. De hele dag door gaan die handjes heen en weer, echt de hele dag! En inderdaad gaat tijdens de fles dat koppie ook steeds heen en weer. Hij is nu ruim 10 maanden en heeft dit nogsteeds..... Vraag me ook wel eens af hoe dit kan, maar maak me er niet echt druk om.......... Ik geloof trouwens dat ADHD zich pas bij 4 jaar kan uiten
@dorisn: We hebben de speen van daddy's choise. "tepelspeen" omdat ik van bv was overgegaan op de fles en ze zoog alle spenen helemaal plat behalve deze. Hij heeft een klein gaatje dus dat is het niet. @mammavsam: Hoop toch niet dat dat zo doorgaat hoor! Hoop dat het een fase is! Ik irriteer me er echt aan. Het eerste half uur vind ik het niet erg maar daarna gaat het me gewoon irriteren misschien klinkt dat erg lullig maar ik heb geen uren de tijd om haar de fles te geven, wil ook graag nog met haar spelen en mn eigen dingen doen enzo! Ben blij dat ze mn enige kind is want ze eist op deze manier alle tijd op!
Dit heeft mijn zoontje ook hoor, zijn handjes kan hij nooit stil houden als we hem de fles geven en hij probeert altijd mijn handen te pakken. Hij draait ook zijn hoofd van de ene naar de andere kant en het is idd heel vervelend af en toe. Nu is het idd sprongetjestijd en mijn zoontje wordt dus ook ineens weer 's nachts wakker voor een fles. Ik denk dat jouw kindje in het zelfde sprongetje zit als mijn zoontje. Nog even doorbijten en het is straks vast allemaal over.
Oh nou dat doet me goed dat te horen, ze pakt inderdaad altijd mn hand beet als ik de fles geef, eerst pakte ze de fles nu zoekt ze echt mn hand op. Dat vind ik niet erg maar ze pakt hem niet alleen vast, ze trekt en duwt zo hard dat de fles er uit en erin floept...
Wat klinkt dit herkenbaar. Hier is het ook lang een strijd gewwest met de fles. Het hier het beste hielp was; zelf rustig blijven, 1 handje onder oksle en de andere vast houden (maar dat doe je al), tv en radio uit (de tv echt helemaal uit niet alleen het geluid) en niet praten. Als er visite is lekker boven de fles geven. Meer kun je volgens mij niet doen. En het echt waar het gaat een keer voorbij. Succes.
Er staat op haar kamertje nooit muziek of tv aan, dat is daar niet eens. er staat een bedje, een commode en een stoel. (we moeten nog verbouwen en wachten tot dat achter de rug is voor we echt een kinderkamer maken) Dus het staat nog erg leeg. Geen afleiding enzo... TOCH ziet ze overal afleiding in... ben wel blij dat ik niet de enige ben hoor! en wat een geruststelling dat het weer over gaat (meestal dan!)
Trouwens, Romy "schreeuwt" ook in haar slaap... nu zou je denken, elke baby huilt wel eens in zn slaap, maar Romy huilt niet, die schreeuwt echt. dan is het helemaal stil in haar kamer en hoor je ineens knetterhard door de babyfoon: WHEEEEEEEEHAAAAAAAA! ...nou en dan zitten mn vriend en ik met onze nagels in het plavon vast... klinkt heel grappig maar het is dus mooi niet zo grappig als je lekker aan het slapen bent! En als je naar haar toe gaat dan slaapt ze gewoon verder... gelukkig stoort het haar nachtrust blijkbaar niet hahaha ook sprongetje? of zou het een nachtmerrie zijn... ze heeft het al 3 nachten zeker 1 of 2 keer per nacht...
wij hebben hetzelfde gehad, zo erg dat meneertje nog geen halve liter per dag dronk... bij huisarts en al geweest en die zei alleen maar : "geduld" hij begint de wereld te zien en dat gaat ten kostte van alles, daarbij worden ze bewust van armen en benen.. vanaf dat moment kon ik er alleen maar om lachen en inderdaad, een kleine week later was het weer normaal....
oh, en niet veel later zijn we ook over gegaan op een grotere speen, heeft ie geen tijd om zich heen te kijken
Hier hetzelfde hoor heb volgende week een afspraak bij cb want anthony is zo druk dat het lijkt of daar al zijn etensenergie naar toe gaat ipv in zijn gewicht 24 uur per dag is meneertje in beweging natuurlijk wel goed (denk ik) maar af en toe heb ik ook zoiets van hij zal toch geen adhd hebben... * Vrouwpoohbeer Anthony gilt ook in zijn slaap en draait dan heel snel met zijn hoofd naar links en rechts en armpjes en beentjes bewegen mee ...vind het een naar gezicht en geluid maar hij slaapt idd. Hopelijk geef het cb me volgende week meer duidelijkheid wat het nou is liefs bizzy
Ja nou k vind het geen naar gezicht maar ik hang zowat in de lamp hier als ik rustig slaap of zit... Hopen dat er iets uitkomt dan! Laat maar even horen, kijken of k er wat meer kan...