Hallo, Kom net van de vk vandaan en die vond mijn buik 2 weken voorlopen. Nu moet ik bij de huisarts 2 keer in mijn vinger laten prikken( nuchter en na het eten) en mag ik binnenkort voor een groeiecho naar het ziekenhuis. Heeft iemand dit ook gehad? En was de uitslag goed? En als ze zeggen dat het een groot kind is , waar moet ik dan aan denken? Meer dan 8 pond? Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maak me niet echt zorgen ofzo maar fijn vind ik het ook niet... Groetjes Debby
Jep. Mijn baarmoeder is ook wat groot. Bloed hoefde ik niet te prikken alleen een groeiecho gehad. Frummel is keurig op groei, ik heb gewoon een wat grotere baarmoeder. Ik zou me dus eerst nog geen zorgen maken. Dat bloedprikken is w.s. om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Elmo
Tegen mij is ook onlangs gezegd dat het voelt alsof ik verder ben..... Weet niet of ik hierdoor kan rekenen op een eerdere bevalling? Eerste volgende keer maar navragen
Damie, volgens mij zegt dat niks over eerder bevallen of niet hoor. Dat het zo voelt wil al niet eens zeggen of het ook zo IS. Elmo
Hier word ook gezegt dat ons Ukkie in een villa woont. Ze maken zich er geen zorgen om, ook geen extra echo gehad ofzo. Wel extra bloed laten prikken maar dat was allemaal prima in orde.
Whaaaa...ik zit onder de 20 :-D Neeh...ben niet nerveus...Frummel komt wanneer ie zin heeft.... Mag van mij wel snel...hou niet zo van "alleen" thuis zitten
Nou ik pas ook. De vk kan het het niet zo goed voelen en ze willen dan even kijken of je geen zwangersschapssuiker aan het ontwikkelen bent (daarvoor moet je prikken) en of je baby niet te groot is. Je kan je voorstellen dat je bij een veel te groot kindje (echt veeeeeeel te groot) niet meer thuis zou mogen bevallen bijv. In mijn geval was het kindje idd iets te groot. Hij zou 2 kg moeten wegen en woog volgens de echoscopiste ong 2100-2200 gram. En dan nog moet je daar niet zo zwaar aan tillen hoor. Toen ik terug kwam met m'n echo (ik was zo trots, het zijn echt mooie foto's!) zei m'n buurvrouw dat ze bij haar dochter 5 dagen voor de geboorte (met 38 weken) nog een groeiecho hadden gedaan, kindje zou maar 2200 gram wegen. Bij de geboorte woog ze 2900 gram. Dus maak je niet al te veel zorgen, heb ik ook niet gedaan. Stress is slecht voor je! Linda
Hier vorige week ook een groeiecho gehad. Ik was toen 28 weken, maar de verloskundige vond mijn buik op 32 weken lijken. Bij de groeiecho lag het kindje mooi binnen de curves en bleek er niks aan de hand te zijn. Waarom mijn buik zo dik was kon ze niet zeggen, vruchtwater was ook normaal. Of ik nog op suiker moet testen weet ik niet. Ik moet pas over 2 weken weer naar de verloskundige.
Mijn buik lag vier weken voor op schema volgens de verloskundige maar na een groei echo bleek dat schlechts 2.5 week te zijn en dat was nog binnen de norm. Ook moest ik bloed prikken voor suiker maar die waarden bleken ook gewoon te zijn. Uiteindelijk ben ik bevallen met 37.5 weken van een super gezonde zoon van 3560 gram. De verlos had tegen mij gezegd koop maar geen kleertjes in maat 50 en 56 maar omdat hij iets te vroeg was heeft hij toch wel maat 56 nodig. Nu is hij inmiddels 3 maanden en weegt alweer meer dan 6 kilo maar wel gewoon binnen de groei curve van het cb. De tijd gaat zo snel, geniet van je zwangerschap en maak je op voorhand geen zorgen, sommige dingen zijn gewoon om te checken. groetjes
Ik had ook een grote baarmoeder en Femke was ook redelijk groot, 57cm en woog 4410gr. Ik liep 2 weken overtijd, dus zoveel zegt het niet! Een vriendin van me loopt nu ook 2 weken voor, maar dat kan ook zo weer gelijk lopen. Spannend hoor dames, succes allemaal met bevallen.
Bij mij ook precies hetzelfde. Uit de groeiecho blijkt dat mijn buik 3 weken voorloopt. Beeb zit ook met bijna alles boven de bovenste lijn in de curve. Test gehad voor zwangerschapsuiker maar alles was goed. Heb me er eerst ook over opgewonden, maar kan er toch weinig aan doen. Ik laat het maar gewoon komen!
De uitslag van de glucosetest was goed, niks raars aan. Ben erg benieuwd wat er uit de groeiecho komt..
Ben vandaag dus voor de groeiecho gegaan. En die kleine is dus meer die grote.... Ik ben precies 33 weken en die kleine wordt nu geschat op zo'n 2865 gram... Yikes! Ik heb gelukkig geen suiker, maar het is gewoon een groot kindje Nu moet ik over een week of 2 weer terugkomen.. Iemand een idee of ze het ook verkeerd kunnen hebbne bij zo'n groeiecho? Groetjes Debby