Erg duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daisy500, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Wou hier toch even wat kwijt.
    Ik ben nu 18 weken zwanger en sinds vanochtend voelde ik me opeens erg duizelig,
    Zo erg heb ik het nog nooit gehad voelde me ook een beetje zweverig in me hoofd... Ben eigenlijk meteen gaan liggen op de bank en is het wel wat minder geworden... Heb ook soms het gevoel dat me hart overslaat ??? Zijn er meiden die dit herkennen? Ik ga zoiezo maandag me vak bellen maar voel me er zo naar bij.... Ook heb ik een spierpijn gevoel in me onderbuik.

Drankje voor het lezen :)

Liefs

2. 1056981

1056981 Lid

7 apr 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heb je last van een lage bloeddruk. Ik heb daar ook last van en wordt zo nu en dan wat dizzy.

Wat bij mij helpt is om wat vaker te eten door de dag door. Dus wat kleinere maaltijden en wat meer tussendoortjes.

Misschien helpt dat bij jou ook?

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik was in het begin ook veel dizzy en had standaard druivensuiker bij me. Dat hielp erg goed. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag. ALs je een lage bloeddruk hebt zijn een paar dropjes eten een oplossing...

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kan 2 dingen zijn, lage bloeddruk of suikerdipje..

Ik had rond die tijd erge lage onderdruk (onder de 50 telkens) en viel dan bijna weg. Zoute drop of cup a soup hielpen perfect.

Nu kwamen ze er achter dat ik zw diabetis heb, en ik had ook erg last van trillen, zweten, gevoel te hebben flauw te vallen, bleek ik gewoon een suikerdip te hebben. Of hoe heet dat. Dan moet ik eten en knap ik weer op.

Wat daarbij helpt is de hele dag door beetjes te eten ivp 3 keer een maaltijd.

Sucses, t is een vervelend gevoel he.

5. daisy500

Dankjulliewel meiden
    Lucht me wel een beetje op..
    Ik was echt even bang met die heftigheid van duizelig...
    Heb daarna juist wat gegeten eigenlijk veel fruit, gelukkig zakte het af maar voelde me nog wel een beetje wazig in me hoofd.

Bedankt voor de tips meiden

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.114
    1.823
    113
    laat je HB en bloeddruk meten.
    Ik had een te lage HB en bloeddruk heb ijzer gekregen.
    En had standaard zoute drop bij me :p heerlijk

7. daisy500

Toen ik laatst bij de vak was zei ze nog dat mijn ijzers zelfs te hoog was dus goed....dat is dan toch raar met die duizelingen? Als je duizelig bent is dan altijd je bloeddruk te laag of kan die dan ook te hoog zijn?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rond de 20-22 weken is je bloeddruk op zijn laagst vaak. Dus het kan dat jij ook een wat te lage bloeddruk krijgt.

Bij mij begon dat rond de 16-17 weken, en tegen de 25 weken waren de ergste klachten weer verdwenen.
    (duizelig, misselijk, randje flauwvallen)

9. daisy500

Oké ja dat merk ik ook wel net op t randje van flauwvallen...vind wel eng voel me tog een beetje slap daarna. Hopelijk trekt het snel weg...het stelt me wel gerust dat het er bij hoort.
    Ik heb Van mezelf een bloeddruk die tussen de 125 en 135 ligt en me onderdruk is altijd in de 60, laatste keer 70 maar vk zei dat die goed was. Ik las trouwens op internet dat als je te vaak duizelig bent het niet goed is? Wat is dan teveel ?

Bedankt meiden voor de geruststelling!

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik heb van mezelf een lage bloeddruk tijdens mn zwangerschap is dat alleen erger... bij kleinste beetje inspanning heb ik hartkloppingen en een lage bloeddruk ( duizelingen +soms wegvallen)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Normaal is bij mij 130/85 ofzo.. En op zijn laagst tijdens de zwangerschap 80/55. En dat was na 10 minuten fietsen en 2 trappen op. Dus geen wonder dat ik echt flauw was.

Te laag is het, als je echt flauwvalt? Dat deed mijn zusje, die werd 2 uur later wakker, gelukkig was ze op haar eigen bed teruggevallen, maar dat was wel eng.
    Die is meer boullion gaan drinken, iets eten voor het opstaan 's ochtends, meer water drinken, actiever bewegen.. Maar die was die periode van 22 weken ook al net voorbij, dus daarna trok het alweer bij.

12. daisy500

Ja dat merk ik nu ook de laatste dagen soms slaat me hart ook even over.... Ben meteen iemand die zich er druk over kan maken. Maar duizeligheid komt dat ook voor bij een te hoge bloeddruk ?

13. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ondanks dat hier bij mij ook gezegd werd 'bloeddruk' bleek het een ernstig tekort aan vitamine D te zijn. Ik slik dit nu bij en nu heb ik er geen last meer van. Mijn bloeddruk was wel laag, maar die is daarna alleen verder gezakt en ik ben niet meer duizelig. Dus daarom weet ik ook zeker dat het aan de vit D lag.

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Het kan ook zeker een te hoge bloeddruk zijn, dit kan ook duizeligheid veroorzaken (ik weet er alles van, helaas). Ik zou even contact met je vk opnemen en aangeven welke klachten je hebt, wellicht is het verstandig om je bloeddruk even op te laten meten en je bloed te laten checken.

15. daisy500

Ik ga morgen meteen even bellen naar de vk en een afspraak maken.
    Hoop maar niet dat het een te hoge bloeddruk is , heb eigenlijk altijd een goede bloeddruk gehad. Misschien idd een te kort aan vitamine d. Ga het toch overleggen.

Drankje dames! Wat kan je trouwens het beste nemen bij duizeligheid?

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Omdat je nog niet weet waar het vandaan komt kun je eigenlijk niets anders nemen dan rust. Rustig aan doen, geen plotselinge bewegingen en mocht je ook zwarte vlekken, sterretjes oid gaan zien dan zou ik zelf vandaag nog even bellen en niet wachten tot morgen.

17. daisy500

Ik zie geen zwarte vlekken... Maar heb wel de laatste dagen dat ik soort van grijze sterretjes zie? Ja lastig uit te leggen, soms denk ik dat het ook komt door het licht...want ben dan niet duizelig.

18. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    ik zou het even aan de vk vragen maar probeer vooral jezelf er niet te druk om te maken! ik had in het begin erg moeilijk met ademen en als je daar teveel zorgen over maakt wordt het alleen maar erger. toen de vk zei dat dat heel normaal is had ik er ook een soort geruster gevoel over.. duizeligheid is toch ook een veel voorkomend verschijnsel bij zwangerschap? dan weet je dat het gewoon daardoor komt bedoel ik. doe een beetje kalm en anders even de goede houding zoeken om rustig te worden. op de rug liggen kan ook weer net een zenuw afklemmen dus kan je missch beter op de zij een beetje goed het bloed laten doorstromen zeg maar...hoop dat t snel wat beter gaat!

19. daisy500

Dankjewel blauwe wolk voor je advies! Stelt me wel gerust.

liefs

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik heb het ook, ben de laatste dagen regelmatig even duizelig. Heel vervelend, in mijn vorige zwangerschap had ik het ook. Mijn hart slaat ook soms over, maar dit had ik ook voor de zwangerschap. Kan geen kwaad, dan moet ie even resetten. (Bij mij in ieder geval) Meestal is dit als ik me erg druk heb gemaakt of gestresst ben:)

Deel Deze Pagina