De kraamzorg heeft mij geadviseerd tegen het einde van de zwangerschap een plastic molton / zeiltje op het bed te leggen omdat eventueel de vliezen kunnen breken. Waar kun je zoiets halen? Kan het nergens vinden.... En vanaf wanneer doe je dat op je bed?
Hema en Action hebben wel van die moltons. Zweet wel wat en had er eentje van de Action toen en die kraakt wel wat. Hier volgens mij rond 37 weken erop gelegd. Uiteindelijk stond ik net op tijd naast mn bed toen mn vliezen braken Overigens ligt er dit keer vloerbedekking dus dan kan ik maar beter in bed blijven haha.
Soms zit er bij het kraampakket van de zorgverzekering ook een zeiltje, geloof ik. Ik vroeg me vooral af hoe dat dan gaat als je ergens anders dan in bed je vliezen breken. Stel ze breken als je op de bank zit, is dan je hele bank klaar voor het grofvuil? Je kan toch moeilijk de laatste weken van je zwangerschap alleen maar op een vuilniszak gaan zitten?
Ja hihi hoe ga je dat doen? En een zeiltje, moet dat dan groot zijn? anders druipt het er toch nog af? Heb nog een ongebruikt zeiltje voor een ledikantje, kan ik dan ook hiervoor gaan gebruiken denk ik?
haha ja das ook wel waar.... las trouwens dat het maar heel weinig voorkomt dat je bevalling begint met het breken van de vliezen...
ik had die zeiltjes in mn kraampakket zitten maar heb ze toen niet gebruikt... kraakt en zweet als de )@&!# dat zelfs mn man dr gek van werd haha dus hier hebben we besloten als het in bed gebeurd kopen we gewoon een ander matras en bij de 1e zijn ze pas in t ziekenhuis handmatig gebroken
hier had ik het zeiltje bij mn kraampakket zitten... bij de oudste eronder gelegd rond de 37 weken, maar het was buiten snikheet en dus vond ik het niet zo'n succes, het was erg zweterig... op de uitgerekende datum gingen we naar bed, half uurtje later moest ik plassen en toen ik opstond braken mn vliezen, alles op de grond haha, snel naar de wc gerend en daar nog anderhalf uur uitgelekt voordat ik weer naar bed kon... (vlak daarna begonnen de weeën) bij onze tweede heb ik het zeiltje niet eens meer neergelegd volgens mij... (begon de bevalling gewoon met weeën en zijn de vliezen pas in het z'huis gebroken) ik heb wel voor in de auto altijd zo'n zeiltje nog neergelegd, maar op de bank inderdaad ook niet... hopelijk deze keer ook weer begin met weeën en niet met vliezen...
heb een waterdichte molonj gebruikt, absorbeert meteen nog een beetje. Helaas niet nodig gehad. Bij de eerste heeft de vk in het ziekenhuis de vliezen gebroken ( zij had wel iets aan die molton gehad want het was iets meer dan verwacht) en bij de tweede zijn de vliezen tijdens de geplande ks gebroken.
Ik heb bij de Hema zo'n overtrek gekocht die je bij kinderen gebruikt als ze in bed plassen. Nu neem ik van mijn werk wat spullen mee extra want we waren er zo door heen met de bevalling.
in het kraampakket zit een zeil, maar dat vond ik helemaal niks. krakerig, zweterig, bleef niet goed liggen. Toen bij de hema een waterdichte molton gekocht. Veel fijner! Gewone molton en een hoeslaken eroverheen, en het kraakte en zweette helemaal niet. En het hele matras was goed beschermd. Later gebruikte ik die waterdichte molton op het bed van zoonlief )je kunt ze prima wassen). Zijn ook ideaal als je kind af en toe in bed plast, of als ze moeten overgeven.
Ik heb hem bij de Action gekocht, voel hem helemaal niet en een hele redelijke prijs, geloof iets van 6 euro? Past ook om ons bed van 2,20 terwijl erop staat tot 2 m Heb wel eerst de waterdichte molton om mijn matras, en dan onze gezamenlijke molton erom en hoeslaken. Dus een extra laag ertussen. Van de week lag ik met koorts te zweten en toen ff een extra handdoek erop gelegd want het werd toch wel erg klef maar zónder molton had ik waarschijnlijk ook flink gezweet. Denk dat ik zodra ik weeen voel alleen nog maar op een celstof matje op de bank/bed/stoffen stoel ga zitten. Ligt ook al een celstof matje in de auto. Dat grote plastic ding bewaar ik voor de bevalling zelf. Waterdichte molton zat er hier om vanaf 36 weken, maar alleen omdat we toen de bedden hebben verhoogd. Anders had ik het vanaf 37 weken gedaan omdat je dan thuis mag bevallen en ik niet wil dat mijn nieuwe matras vies wordt
in mijn kraampakket zat een zeiltje er werd aangeraden een zeiltje en op t zeiltje een onderlegger en dan je hoeslaken jaaaaaja dat had ik gedaan, het heeft er 3 seconde op gelegen ik ging zitten sprong eraf en trok t er rap onder weg het glijdt en wil niet! dag erna naar action gereden en een waterdichte molton gehaald vanaf week 34/35 gedaan ofzo