hartritmestornissen en zwanger.

Discussion in 'Gezondheid' started by Maantje93, Mar 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Hallo,

ik heb onbehandelbaren hart ritmestornissen al meerderen keren aan geopereerd dmv ablaties. nu is er na de laatste januari bekent geworden dat er niks aan te doen is, ik kan niet tegen medicatie.

nu ben ik zwanger 6 weken, en heb ik als advies gekregen van de gyn en cardioloog heel voorzichtig te doen, en zo goed mogelijk rust te nemen. ik ben echt exstreem moe wat heel normaal is in dezen perioden en slaap dus ook heel veel.

volgens mijn arts kan het geen kwaad dat ik ritmestornissen heb voor het kindje en mij en is het alleen vervelend voor mij omdat ik nog moeer ben als anders.

zijn er meer moeders met dit probleem?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier ook ritmestoornissen......
    Waarom zijn die bij jou niet behandelbaar? Ablatie nooit gelukt? En waarom niet? Wat heb je precies? Tijdens zwangerschap behandelen met medicijnen is wat lastiger inderdaad. Kennelijk heb je 'onschuldige' maar vervelend hartritmestoornissen, vaak weet je zelf het beste hoe je moet handelen wil je zo min mogelijk klachten hebben. Bij mij werden de ritmestoornissen door zwangerschap iets erger, en nu na de zzwangerschap ook een periode met meer klachten gehad. Inmiddels weer stabieler. Bij mij werd verteld dat als de ritmestoornissen echt 2 uur aanhield, dat ik dan naar het ziekenhuis moest, maar verder zou het geen gevaar opleveren voor de baby.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoi maantje gefeliciteerd!!
    Hier inmiddels ook zwanger! En helaas ook al last ;)

4. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

@moonlight gefeliciteerd hier ook dus neem ik extra rust!

@lieke84 heb 4 ablaties gehad mijn hart geneest de littekens daar naast zitten mijn extra deeltjes bij de sinus knop en bundel van his en is er meer als 80% kans dat die geraakt worden waar door ik geen eigen hartritme meer zal hebben dan. Door medicijndn krijg ik hartstilstanden en erge bardycardies waar hartmassage door nodig is. Ben een lastig geval met mijn 20 jaar de jongste met mijn combinatie/soort ritmestornissen atrium fibrileren en tachycardy over slagen en over slagen uit de kamers. Een heel verhaal. Wel fijn te weete dat er meer vrouwen zijn.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Balen dat de ritmestoornissen niet goed te behandelen zijn!
    Een ablatie kan super goed helpen, maar helaas lang niet altijd..... Heb zelf nu een pacemaker en gebruik medicijnen.
    Hoop dat jij redelijk stabiel blijft tijdens de zwangerschap en een goede bevalling zult hebben. Ze zullen je vast goed in de gaten houden en tijdens de bevalling aan de hartbewaking hebben.

Share This Page