Snel een tweede kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jo86, Apr 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    #1 Jo86, Apr 16, 2010
    Last edited: Apr 16, 2010
    Hoi Dames,
    Ik weet niet helemaal of mijn vraag hier goed staat.
    Maar ik vroeg me af of er mensen zijn die bewust snel voor een tweede kindje gekozen hebben (ongeveer binnen een half jaar/jaar na de bevalling van de eerste)?
    Mijn dochtertje is nu een maand oud en moet zeggen ik had niet gedacht dat ik het zo super zou vinden om moeder te zijn!
    Ik zou graag snel weer zwanger willen zijn en nog een keertje zo´n wondertje mee mogen maken (en mijn man wil ook wel snel een tweede, max 2 jaar er tussen als dat lukt natuurlijk).
    Ik vroeg me af of er mensen hier mee ervaringen hebben en hoe dat is bevallen om bewust te kiezen voor snel een tweede en hoe jullie dat ervaarde, twee kleintjes? En ho waren de reacties in jullie omgeving?
    Groetjes,
    Jo86

2. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    mijn schoonzus heeft nu een zoon van 9 maanden en ze gaan nu ook voor een tweede. Eerst wilde ze nog wachten omdat ze zich weer helemaal zichzelf voelde (uitgezwangerd) maar ze gaan nu toch voor een tweede omdat ze niet te lang ermee wilde wachten. Van je omgeving moet je niks aantrekken hoor! Je zal altijd stomme opmerkingen krijgen.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn voor de 2e gegaan toen zoonlief bijna 9 maand was,

was meteen zwanger maar dat werd een mk, nog eens een maand was ik weer zwanger (zoonlief was toen 10 maand)

er zal nu anderhalf jaar tussen hem en zijn zusje zitten.

het is wel pittig hoor, heb nu al een dikke buik, en als je dan steeds op de grond moet spelen enzo, en samen van de glijbaan klimmen en klauteren, etc etc.. het is vermoeiend
    ik ben blij dat hij al zelf kan lopen,

maar het is wel geweldig, we zouden het niet anders gewild hebben, ik geniet van het zwanger zijn, ik geniet van mijn zoontje, en ik hoop dat ze zometeen wat aan elkaar hebben en hun lekker spelen met elkaar.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Sam was 7 maandjes toen ik weer zwanger was van nummer 2 :D en dat was gepland!! duurde 3 maandjes voor het weer raak was (met sam ook 3 maandjes :D)

5. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    dus met vier maanden ook alweer voor gegaan? ik heb nu ook zoiets, wil wel btje ontzwangeren want ben nu nog wel moe, maar heb een hele makkelijke zwangerschap gehad en een snelle bevalling, zonder complicaties, met precies 37 weken.
    En onze dochter is vrij makkelijk en het is zo geweldig zo´n kleintje...(ik wil er wel drie of vier of vijf haha maar ja...dat is natuurlijk maar afwachten).

Het liefst zou ik er ook wel weer voor willen gaan met drie/vier maanden...maar vind het ook wel spannend/eng...om er dan al voor te gaan

Wat als de volgende zwangerschap heel erg zwaar is, wat als het nu een heel moeilijk kindje is of als onze dochter veranderd en ze niet meer zo makkelijk is...hoe gaat het met twee kleintjes...en reacties op werk..weer vier maanden weg..

(als het natuurlijk lukt, de eerste was bij mij ook in drie maanden raak en ik ga nu tussendoor zo en zo niet aan de pil, maar geef wel borstvoeding, dus best kans dat het nog even duurt)

6. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Hoi hoi, wij zijn nu zwanger van nummer 1 en dat heeft ruim 2 jaar en een miskraam geduurd en omdat ik dit jaar 30 word en niet te lang tussen 2 kindjes wil en voor mijn 35 toch echt klaar wil zijn hebben wij ook gezegd dat we redelijk snel voor nummer 2 gaan. wat de reacties van andere is, dont care! is ons leven ze doen het er maar mee :D

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Er word afgeraden om binnen een jaar weer zwanger te raken. Dit is neit goed voor jezelf en voor je kindje. Wij hebben in het ziekenhuis gezeten na de geboorte van onze dochter en ik heb heel veel kindjes gezien die te veel te vroeg kwamen of erg ziek waren. Die ouder hadden ook zo snel weer een 2e kindje. Het word natuurlijk niet voor niks afgeraden door dokters......

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter is in maart geboren in oktober zijn we weer voor een 2e gegaan. eerder wilde ik ook niet.wou wel een beetje ontzwangeren eerst.de reden hier was alleen omdat we niet makkelijk zwanger raken dus vandaar dat we bewust hebben gekozen om er wat eerder voor te gaan dan dat we anders misschien zouden doen.
    maar goed.. we zijn nog niet zwanger. onze dochter is nu inmiddels 13 maanden dus als het uiteindelijk lukt zal er ook ongeveer 2 jaar of meer tussen onze kindjes zitten.

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Onze kleine meid is 10 maanden en ben alweer 11 weken zwanger van de tweede.

Ook een bewuste keuze....

Wij zijn er vooralsnog erg blij mee maar de praktijk moet uitwijzen natuurlijk of het wel handig is om er dan 2 te hebben binnen anderhalf jaar.... :D

10. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik ben zwanger van de tweede nu 4 weken en Mika wordt morgen 1. Ik ben bammer en ben dus ook weer bewust zwanger geworden van een donor. Het ging nu wel erg snel want het was in 1x raak!

groetjes Ylona

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou persoonlijk wel wachten totdat je eerste op z'n minst kan lopen als de tweede wordt geboren. Ik vind het getil nu namelijk erg zwaar worden en had er niet aan moeten denken dat ik nu een tweede had gehad om ook nog eens te tillen!

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nee hoor, is niet waar, ze raden aan om de 9 maand te ontzwangeren, maar niet een heel jaar.

daarbij ben ik chronische ziek en heb ik eigenlijk "groen licht" van artsen nodig,

toen wij met 8 maand zeiden dat we graag nog een kindje wouden, was het antwoord : ik kijk even naar jou bloeduitslagen en als dat allemaal rustig is dan ga je gang ;)

13. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    ja ik las ook een artikel over dat ontzwangeren, dat gemiddeld is het negen maanden, maar de ene vrouw voelt zich na 3 of 6 maanden alweer de oude en de andere vrouw voelt zich na een jaar nog niet de oude. Dus dat is heel persoonlijk denk ik, volgens mij mag je ook gewoon weer zwanger worden, ik lees ook zat verhalen van vrouwen die een keizersnede hebben gehad en ook na een half jaar weer zwanger mogen worden, dat ligt gewoon aan je persoonlijke situatie/lichaam

14. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    Hoi tussen de 1e en de 2e zit precies 2 jaar, terwijl we weer zijn begonnen toen de 1e 3 maanden was. Het heeft 12 maanden geduurd voordat ik zwanger raakte, de oudste was dus toen 1 jaar en 3 maanden.
    Toen de 2e 4 maanden was wilde we weer voor een derde gaan, het was meteen raak, maar helaas een miskraam. Nu gelukkig weer zwanger en de 2e is nu 10 maanden. (9 maanden toen ik zwanger raakte)

Het is bij ons een bewuste keuze, ik zie me straks niet als ze naar school gaan weer met een baby dus vandaar.
    Maar goed je hebt het niet voor het zeggen dus.....

We willen heel graag 4 kinderen, maar eerst maar eens deze zwangerschap uitdragen en hopen op een gezond kindje en dan zien we wel weer verder!

15. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Tussen mijn dochtertje en ons tweede kindje zit ongeveer 23 maanden ook een bewuste keuze was al twee keer eerder zwanger maar dat werden mk.

16. ravy

ravy Lid

Mar 18, 2010
    44
    0
    0
    hilversum
    hoi..

toen mijn zoontje bijnna 6 maandjes was was ik alweer zwanger van de tweeede (niet echt gepland) maar zeker zeer welkom..
    ze schelen dus 15 maanden.
    mijn zoon kon gelukkig met 11 maanden al zelf goed lopen dus toen zijn zusje kwam had ik er nog maar een te tillen. hihi.
    soms moest hij natuurlijk ook nog getlid worden hoor want hij was ook nog wel heel klein natuurlijk.
    nu zijn ze 4 en 3 en ze hebben het samen zooo leuk ze spelen echt samen en natuurlijk hebben ze ook ruzie samen haha.
    maar echt ik vond het druk maar ideaal.
    nu krijgen we de 3e en die komt als mn dochter 4 is of word.
    en dat lijkt me dan ook wel weer leuk want ze maken het samen ook echt bewust mee de baby.

succes met de keus voor een 2e he..xxx

17. ravy

ravy Lid

Mar 18, 2010
    44
    0
    0
    hilversum
    even over het ontzwangeren...
    daar had ik me destijds niet mee bezich gehouden..
    heb ook binnen die zes maanden een goede zwangerschap van de tweede..al was mijn lichaam zeker nog niet de oude hoor.
    had er nog echt wat te veel kilos aan haha.
    het enige wat ze doen is je bloed extra controleren en vooral ijzer gehalte... en dat doen ze altijd als je binnen het jaar weeer zwanger word..dusss vald mee allenmaal

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ben nu weer zwanger en dochter is 18 maanden nu...dus straks schelen ze precies 2 jaar.
    Heel bewust voor gekozen!!!

19. Seth

Seth Niet meer actief

uhhhh mijn eerste 2 schelen 2 jaar...en nu dalijk 20 maanden...

had de eerste twee, graag wat sneller op elkaar gehad.... maar vriendlief wilde een pauze... wellicht ook wel verstandig geweest voor mn lichaam... (ivm BI)..

Vroeg na elkaar... of laat.... allebei zn voor- en nadelen....

20. Boeketje

Boeketje Actief lid

Nov 30, 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Wij willen over 2 maanden voor een 2e gaan. Onze kleine schat is dan dus 9 maanden. Vorige keer in ronde 3 zwanger, dus mogen we het geluk hebben dat dat weer is dan schelen ze 1 jaar en 9 maanden.

Share This Page