Hallo dames, moet even iets kwijt... Blijkbaar vinden sommige mensen in een keer dat de vermoedelijke bevaldatum HUN niet uitkomt... Ben over 11 dagen (22.09.) uitgerekend, en nu beginnen schoonfamilie en aanstaande peetouders in een keer daarover dat zij dan jarig zijn, twee op 18 september, 1 op 19 sptember. Ze vieren op 22 september dus hun feesten, schoonzus en haar man samen, en peetoom. Dit valt notabene ook nog op burendag die bij de peetoom in de straat groot gevierd wordt. Nu zeiken de aanstaande peetouders bij mijn man en mij over hun buren dat deze niet met hun verjaardagsfeestje rekening houden maar hun straatfeest door laten gaan. Maar is de geboorte van hun peetkind niet ook belangrijk? Ik bedoel, ik zeik toch ook niet "Hoe kunnen jullie op die dag een feestje geven als wij er misschien niet bij kunnen zijn?" Tweede geval: schoonzus met wie wij geen contact hebben (en die mij echt haat en dit ook zo zegt), belt mijn man op, gelukkig alleen maar de mailbox. "Wij zijn op 22 september jarig, Svenja is dan ook uitgerekend, moet je kijken wat je gaat doen". Geen vraag hoe het met mij of baby gaat, wel een stem van "ik hoop dat je onze verjaardagen belangrijker vindt dan je vrouw". Nu weet ik ook dat er een heel kleine kans is dat ich echt op die dag van ons kindje beval, maar toch blijft het mij irriteren. Of zijn het gewoon mijn hormonen die de overhand hebben??? Sorry, moest ik even kwijt... Groetjes, Svenja
Als hun dat allemaal belangrijker vinden mocht jullie baby geboren worden dan ben je toch snel klaar met zulke mensen! En helemaal als ze zich daar nu al druk over gaan maken, alsof je een baby kan plannen...
Ze kunnen moeilijk 4 weken lang binnen zitten en niets meer doen toch? Ik snap dat jij het heel jammer zou vinden, want dat zou ik ook. Maar het leven van andere mensen gaat gewoon door, terwijl dat van jullie totaal gaat veranderen met de komst van je kindje. Dus terecht dat je baalt, maar je kan niet van andere mensen verwachten dat ze alles opzij moeten zetten , voor de komt van je kleintje. ( die nu voor jou het aller aller belangrijkste is natuurlijk)
jammer dan als het "hun"niet uitkomt. zolang het jou maar uitkomt. geniet ervan en laat ze je moment niet verpesten
Nou ik geef je helemaal gelijk. en wat denkt je schoonzus wel niet zeg, dat je man liever bij hun op verjaardag zit, dan bij de geboorte van zijn vrouw is? Die is knettergek naar mijn mening. Ik zou het er gewoon over hebben dat het bij jullie niet zo leuk overkomt. Succes ermee! En laat je niet gek maken.
Sluit me helemaal aan bij Memmievan2. Het is natuurlijk heel spijtig dat je naasten andere dingen belangrijker lijken te vinden dan de geboorte van jullie kindje. Maar gelukkig draait het niet om hen! Als de dag dat je bevalt jou maar uit komt en je er op en top van geniet! Ieder ander die een BBQ of ander feestje belangrijker vindt weet niet wat ie mist!!! Heel erg jammer voor ze!! Succes met de laatste loodjes!
Dank jullie wel meiden, dacht al dat ik overdrijf. Gebakje, ik verwacht van hun niet dat ze alles op zij zetten, wel, zoals je zelf schrijft, dat ze dan niet bij mij over hun buren die burendag vieren, zeiken. Maar ja, schoonzus, die hun feest ook voor mijn man belangrijker vindt dan de eventuele geboorte van zijn kind???!!!
Lekker laten gaan en je er vooral niet over drukmaken. Dat anderen dingen plannen kun je hen niet kwalijk nemen (op zich je schoonzus ook niet) maar of jij of je man ergens bij gaat wezen zie je vanzelf wel. In elk geval kun jij niets plannen . Succes!
Wat je schoonzus betreft... Ach, wat kun je verwachten als de band zo slecht is? Niks vaan aantrekken. Wat betreft het andere feestje, vind ik dat je overdrijft. Verwacht je dan dat zij hun verjaardag dan maar niet vieren?
Nee hoor, helemaal niet. Je moet vieren wat gevierd kan worden! Maar kom dan niet bij mij over buren zeiken die burendag willen vieren en dus het parkeerterrein voor hun gasten blokkeren en gelijktijdig in dezelfde straat feesten! Bovendien willen ze namelijk wel als peetouders meteen baby komen kijken, maar ja, hoe moet dit als ze zelf een feest geven?! Dus hun eigen keuze, staat iedereen vrij. Ik persoonlijk vind het namelijk alleen maar jammer dat het zo loopt, maar verwijt hun niet dat hun feesten doorgaan.
Ik snap je wel! Het gaat je helemaal niet om het feit dat ze iets op die dag willen vieren maar hoe ze er bij jou over klagen.. alsof ze eigenlijk van je eisen dat je die dag er maar een kurk in stopt. Ik zou het lekker op zn beloop laten. Maak jij je maar druk om jezelf!!
Het is natuurlijk erg jammer dat mensen zo doen, maar probeer je er zo min mogelijk aan te storen.. mijn zus zeurde ook zo dat ze niet op vakantie "kon" toen ik uitgerekend was. Ik zei joh kies voor wat je zelf belangrijk vindt. Zij dus op vakantie. Ach, dan niet. Zal me dit jaar ook niet boeien.
Laat ze lekker allemaal gaarkoken zou me er ook in opjagen dat ze hun belangrijker voelen dan een ander en alles rondom hun moet draaien... Ik ben de 25e uitgerekend mss moeten we wel gelijk bevallen Enwat gaan we doen? Genieten van de prachtige dag dat ons kindje er is en ons van de rest niks aantrekken!! Dat is veel belangrijker dan een verjaardag want die maak je ieder jaar opnieuw mee.. De geboorte van je kind maar 1x Succes
Ik zou me er totaal niet druk om maken! Als je kunt kun je en zo niet, dan niet Volgend jaar beter dan