ZO moe, en NIET kunnen slapen! Wat is er tegen te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ytest, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    De vraag zegt het al.. ;) Ik word er gek van, er is niets erger dan moe zijn en de slaap niet kunnen vatten, woelen, draaien, plassen.. overdag rond de klok van 2/3 komt het inkakmoment! En ik ben nog maar net zwanger :$

Of is het een "went - er - maar - aan" kwestie? :D

2. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Voor nu is het inderdaad een went-er-maar-aan kwestie... Totdat het ineens beter gaat om vervolgens weer genadeloos terug te komen...pfff... Ik kommnu dus langzaamaan weer in die fase..tips..helaas GEEN!!

Als dit je eerste is, moet je gewoon je rust nemen wanneer je kan..dus als je om 2 uur inkakt en je hebt de mogelijkheid..lekker op de bank en je ogen dicht! Geef eraan toe!

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Bij mij helpt het om een kop thee te drinken voor ik naar bed ga. Maar het allerbest helpt : savonds geen tv maar een boek, en dan het liefst in bed lezen, zodat je kan slapen wanneer je wil!

En als k echt niet kan slapen dan ga ik op de bank liggen en vaak val ik daar dan in slaap!

Ik hoop dat je dr wat aan hebt!

Slaap lekker vannacht!

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmmm vrees dat t bij deze periode hoort...ik viel vaak ook al om 2000 a 2100 in slaap op de bank om vervolges wakker te zijn...
    maarre misschien een lekker hete douche voordat je gaat slapen. eebn saai boek uit de kast trekken, of wat warme melk met anijs?
    succes...en hopenlijk gaat t gauw over! Hier komt t iig weer terug sinds van de week:S

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hmm herken t, had het toen ook. Hierna gaat het even wat beter:D en ook kan ik je vertellen dat het over zo'n 20 weken nog allemaal veel erger wordt (lees: buik in de weg, kleine die je wakker trapt, brandend maagzuur, pijnlijke heupen omdat je alleen maar op je zij nog ligt en ja ook nog steeds 10x eruit om te plassen);)

'S middags kan ik zo in slaap vallen, maar 's nachts is n drama.
    Ben ook op zoek naar de gouden tip hihi

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Thnx meiden! Ja ik probeer meestal als het kan smiddags een half uurtje te tanken.. En thee klinkt ook goed, alleen ben bang dat het dan nog meer plassen wordt ;).. Ik neem het wel voor lief en inderdaad pak ik de rust wanneer kan.. :)

7. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Hier hetzelfde probleem.. Groot deel vd dag moe, en dan lig ik en bed en slaap ik niet! lig gerust tot 4/5uur wakker.. Heel irritant! :p

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat hier ook helpt is even een rondje lopen voor het slapen gaan.
    Lekker in de frisse buiten lucht.
    Tja, volgens mij hoort het bij de eerste twaalf weken.

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

je mag slape loze nachten hebben... als je paar weken niet slaap is het niet erg zolang je je rust maar pak dus in bed liggen en na de muur staren GEWELDIG... kan er over mee praten want dit is de 4week dat ik in 1 stuk door wakker ben... er valt weinig aan te doen omdat je nu nog vroeg in je zwangerschap ben maar zou zeggen probeer een lekkere warme douche met zwitsel lavendel badzeep... ruit lekker en lavendel word je ook slaperig van heeft bij mij in het begin heerlijk geholpen maar nu helaas....

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    herkenbaar idd.. had het ook een tijd en idd smiddags stortte ik volledig in, nou kon ik me dat veroorloven omdat ik alleen thuis werk.. maar bij mijn eerste dus niet en dan had ik de grootste moeite mijn ogen open te houden op t werk.. erg lastig... zeker omdat ik ook nog eens wisselende diensten draaide :s

na een tijd word het beter (dooddoener i know :( )
    bij mij is het helaas wel rond de 24 weken weer keihard terug gekomen... stort nu nog steeds elke dag smiddags in..

ik heb sinds een aantal weken medicatie ivm een boel gestress en nu slaap ik dankzij die pilletjes wel goed, alleen word klokslag 5 uur wakker sinds een week omdat ik MOET plassen dus als dochter weer vroeg naast het bed staat (zoals vandaag en net wanneer we dus een flink ritje ziekenhuis met bus voor de boeg hebben grrr) ben ik echt brak en neit uitgerust :(

misschien kun je eens informeren voor homeopatische tabletjes?

11. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    In het begin van mn zwangerschap kon ik smiddgs nog even slapen, alles lag nog lekker.

Maar nu... Doe geen oog dicht, voel me gebroken en breekt me steeds meer op. Hoe ik ook lig, niks ligt lekker.
    Enige wat helpt is paracetamol voor slapen gaan, dan kan ik een paar uurtjes heel goed slapen en dan ben ik uur of 4 weer wakker en begint het weer... Hoop zo dat het straks weer beter gaat!

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het is wel fijn om te lezen dat ik geen uitzondering ben.. je krijgt er op den duur ook nog zo'n koppijn van!

Khoop ook even een tussenpose te krijgen waarin ik even flink kan slapen voordat het na de 20 weken weer terug komt ;)

Misschien is Valeriaan iets? Kweet niet of dat alleen rust geeft wat geest betreft of ook lichamelijk..

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ook slapenloze nachten
    zo erg dat ik van de dokter melatonine voorgeschreven heb gekregen

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik had het ook in het eerste trimester, en sinds een week is het weer ouderwets terug...

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Met melatonine moet je toch uitkijken. Ik heb het specifiek aan mijn huisarts gevraagd, maar hij heeft het nagekeken en het werd afgeraden tijdens de zwangerschap.

Ik probeer altijd gewoon mijn rust te pakken, dus niet druk te maken, ik ga wel eens beneden gewoon even (liggend) TV kijken met het geluid heel zacht en meestal val ik dan wel weer in slaap. Ik slaap wel super licht...

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Vreselijk die slapeloze nachten he..

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier is het dubbel gecheckt en het mocht
    door apotheker, HA en verloskundige

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik kan ook niet meer slapen, plassen, dromen, zorgen maken:( En heb ook geen flauw idee wat ik eraan kan doen eigenlijk!

19. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier ook nog eentje! Gisteren om 21.30 uur naar bed gegaan, zie ik het half twaalf worden, een uur, 2 uur. Toen werd me jongste zoontje wakker tot 4 uur!
    Gelukkig bleef manlief thuis vandaag en heb ik tot 10.00 uur kunnen bijslapen!

20. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb precies hetzelfde probleem. Overdag ben ik verschrikkelijk moe. Dan heb ik ook nog het probleem dat ik op een kinderdagverblijf werk waar de kinderen tussen 1 en 3 gaan slapen en ik daar dan bij moet zitten om op te letten. Nou het is al een paar keer gebeurd dat ik ook in slaap viel.
    Dan na me werk rond 8 uur heb ik weer een dip en val ik ook geregeld in slaap, maar op het moment wanneer ik echt moet slapen lukt het niet.
    En als ik dan eindelijk slaap, schrik ik van alles wakker. En dat had ik voor ik zwanger was niet!

Deel Deze Pagina