buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkuh, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    hooi
    wanneer zou je eigenlijk een buikje krijgn
    ik ben nu 12weken(zoals de verloskundige uitrekende) dacht zelf nog ma 7 haha
    ik denk nu dak wel een buikje heb zal wel nie van da vele eten komen wat ik nu doe haha of wel?
    heb trouwens maandag my 1e echo hihihihihihihi

vertel hebben jullie al iets

?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja dat is echt per persoon verschillend.
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik ook al vrij vroeg een buikje!
    Ben nu bijna 13 weken en heb echt duidelijk al een buikje!
    Met 8 weken droeg ik al zwangerschapskleding omdat ik geen broek meer paste!

Een kennis van mij daar kon je nog helemaal niets zien met 12 weken!

Dus wanneer dat komt is niet echt te zeggen, dat is per persoon anders!

Groetjes!

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben bijna 15 weken en dacht tot voor kort dat het komt omdat ik de afgelopen 3 maanden nauwelijks meer heb gesport (daarvoor fitnesste ik best veel), geen buikspieroefeningen meer heb gedaan en meer ben gaan snoepen, en betwijfelde dat het echt mijn zwangere buikje al was. Op internet lees ik dat de baby nu de grootte van een theelepeltje is, dat is niet veel. Tot mijn 13e week kon ik mijn gewone broeken nog aan, in week 14 nog 2 en zag niemand nog iets (met lange wijde blouse er over). En nu (bijna 15 weken) krijg alleen nog met veel pijn mijn lage heupbroek nog dicht, een van de allerlaatste gewone broeken die ik nog pastte. Voor mijn idee is mijn buikje de afgelopen 2 weken ineens enorm gegroeid.
    Bij Miss Etam in de aanbieding toch maar 2 positiebroeken gekocht. Voelde me een beetje dom, voor de andere mensen in de kleedkamer was nog niets te zien van die buik (lang leve de huidige tunica-mode!), vroeg me af of ik me niet aanstelde nu al positiekleren te kopen. En dan sta ik daar zo'n rare broek met zo'n enorme elastische bovenflap te passen. Waar laat ik die enorme hoeveelheid elastiek? Dubbelvouwen dan maar? Komt tot aan mijn ribben! Maar: ik bleek de positiebroeken in maat 40 te passen, dus geen maatje gegroeid, gewoon zwanger! Moest na het passen weer mijn heupbroek zien aan te krijgen, au-au-au! Kan ook nooit gezond zijn.
    Dus, wacht maar af, die buik kan er straks ineens aan zitten.

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hoi Ikkuh! Als je al meer als 12 weken bent ben je ook een maartmama! Daar kun je meekletsen over buikjes enz rond de 12 weken als je wilt! We zijn met 80 maartmama's! :D

5. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Waar kan je kletsen met je maandmama's? Ik kan het nergens vinden!

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    In dit rijtje onder bevallingslijst forum hahaha

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Bij mij was het vanaf week 14 toch al wel duidelijk te zien voor mensen die het wisten. Nu heb ik ook een buik die enorm naar voren groeit, het begint er nu al een beetje op te lijken alsof ik een meloen heb ingeslikt! :)

8. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    haha jaa ik ben 28maart uitgeteld pooh
    haha jij dan?
    jaa by my zie je wel wat ma nog nie egt super veel ofz.

9. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hahaha, Agatha, wat een herkenning! Zo stond ik ook bij de Miss Etam! Ik voelde me echt opgelaten, vooral toen een andere zwangere vrouw ook tussen de rekken neusde en stiekem even keek hoe groot mijn buik al was... Nou, die zag je dus niet echt... Ik voelde me echt ongemakkelijk!
    Maar ik heb hetzelfde, met 14 weken nog niets te zien, en vanaf 15 weken groeide het ineens enorm! Nu zegt iedereen ook dat het zo snel gaat. En dat vind ik toch wel heel erg leuk. Dan kan je echt een beetje showen!

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook al een dikke buik !
    oude broeken is geen beginnen meer aan ik draag nu al erg van voren en had al een eigen zwembandje dus .... en nu ziet iedereen het erg goed !
    Ik ben in gewicht nog niet aangekomen maar mijn buik zit al naar voren en begint al wat op te vallen als ik dingen aan het doen ben !
    En Ikkuh ik ben ook een maart-mama (eigenlijk schrikkelkindje maar we houden het op 1 mrt) dus ik zie je daar om gezellig verder te kletsen !
    Groetjes van Emma

PS succes met je echo ! bij mij dacht VK ook dat ik verder was en ik zelf niet .. uit de 1e echo bleek van niet maar pas de 2e gehad en nu zitten we alle 2 op de helft ha ha ... vraag me niet hoe dat kan maar echo's liegen niet !

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    De vraag nog niet gehad of je een tweeling verwacht? Die kreeg ik in week 17 :) (het is er trouwens 'maar' eentje bij mij)

En ik herken het 'kleedkamer' gevoel. Ik stond met 11 weken al bij de mamacollectie van h&m te kijken en voelde me ook niet op mijn gemak ;)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm bij c&a hebben ze ook nette broeken met een smalle elastieken band :)

die pasten in het begin van mijn buikje (rond 20 weken hoefde ik er pas aan te geloven) echt perfect

nu met een echte behoorlijke buik overigens niet meer
    maar... die van miss etam zitten nu werelds met dat brede elastiek :)

gewoon even passen wat het lekkerst zit dus :)

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ben nu 10weken en toen ik vorige week in spanje was waren er al mensen die naar mn buik liepen te kijken. de vrouw die naast ons in het appartement zat vroeg hoever ik al was. ik heb een heel erg rond buikje en die steekt best naar voren. kan met nog maar een paar broeken aan en savonds moet de knoop los. ben benieuwd wanneer ik bij de mamakleding mag gaan kijken.
    liefs doris

14. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi,
    Wat leuk dat anderen het pashokje herkennen, ik voelde me zo opgelaten! Ligt dus niet alleen aan mij, gelukkig. Maandag heb ik me uit schaamte naar mijn werk toch nog in een gewone broek gehesen. Toen ik 's avonds thuis kwam en bukte knalde de knoop er letterlijk af! Dus nu zal ik wel moeten. Vandaag op mijn vrije dag echter gewoon in een broek rond gelopen met de rits half dicht en de knoop open.
    Bedankt voor de tip van CenA en HnM! Ik was al bang dat alle positiebroeken van die enorme rare elastieken flappen hadden en zag dat niet zitten. Maar weer positiebroeken moeten passen.... Hellup!

Overigens nog even gekeken bij de maart-mama's (ik ben er ook een). Ik heb pagina 1 tm 10 gelezen en toen verder gelezen vanaf pagina 300, maar ik heb het maar opgegeven, blijf toch altijd een pagina of 300 achter lopen...

15. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Mmm... en ik was van plan om het op mijn werk nog eventjes langer dan 12 weken geheim te houden (op mijn baas na dan) en eigenlijk ook voor (een deel van) de familie en vriendenkring.

Dacht eigenlijk zelfs aan 16 weken (dan krijg ik de uitslag van de vruchtwaterpunctie). Ben bang dat dat niet gaat lukken dus, want ook bij mij moet 's avonds de knoop open.

Deel Deze Pagina