erg geschrokken, advies/ervaring gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sitara, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    Hallo

even vorstellen
    ben 22 jaar en heb een zoontje van nu iets meer dan 15 maand

zwangerschap is goed verlopen, 10 dagen te laat geboren, was mooi op gewicht (50 CM en 3,080 kg)

echter;

een tijd geleden zmerkte mijn ma op dat Seth bij een logeerpartij bij haar plots erg afwezig was en dat ze dat raar vond

thuis hadden waar daar ng niets van gemerkt en ik heb er dan ook geen verdere aandacht aan besteed, hij droomt wel meer eens weg

maar gisterenochtend kreeg ik toch wel even erge schrik!
    ik voerde hem smorgens op de fiets naar mijn schoonouders en toen ik daar toekwam draai ik me om om hem uit het fietststoeltje te halen
    Seth ligt voorover in het stoeltje (hangt zo voorover), hoofd recht, verder slap en staart (niet knipperen, ...) ik roep zijn naam, geen reactie
    ik raak hem aan, geen reactie

ik in volle paniek hem uit zijn stoel heffen en hij kwam lijk weer een beetje bij

hij was nog even wat stiller, mar at troch zijn boterham op en tegen dat we bij de creche waren, was er niks meer van te merken

in de dreche zelf zeiden ze savons ook niets vreemd te hebben opgemerkt

na dit voorval belde ik dus die dag nog eens naar mijn ma en zei zei dat dit bij haar ook zo was, alleen werdie niet slap

zijzelf heeft het 3 keer gezien, mijn schoonma 1 keer maar dacht eerst datie gewoon droomde, maar ze zei wel dat hij inderdaad niet reageerde op zijn naam

ondertussen heb ik een afspraak gemaakt bij een neuroloog, om ondezrzoek te laten doen naar absences (soort van epilepsie)

weet niet of het dat is, maar normaal is het niet en het eerste waar ik aan dacht als ik dit zag was idd absences

iemand eniog idee? of ervaring mee met dit voorval?

thanx

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Geen ervaring mee maar het klinkt erg naar. Goed dat je de neuroloog vraagt. Misschien levert Googlen iets op?

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja ben aan het googlen maar goed, daarmee weet ik wel iets natuurlijk

pfff wou dat het al donderdag was!
    ga zooo verchrikkelijkj zenuwachtig zijn, maar wil het echt weten!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor heeft een tijd gehad. Ik dacht ook dat het abscenses waren en uiteraard bezorgd. Ze reageerde nergens op.

Uiteindelijk bleek het (over)vermoeidheid te zijn.

Het hoeft dus niet perse iets ergs te zijn.

Overigens doet ze het nu niet meer. Het heeft een paar maanden geduurd.

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    doet goed om te horen dat het ook iets anders kan zijn, hoop daar ook op...

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het eerste wat ik dacht was epeleptie.

Het tweede bedacht ik me.

Je was aan het fietsen, Het lijkt er op dat hij in een soort van trans was, Misschien viel die wel bijna inslaap zo veel kinderen vallen onderweg inslaap en ook idd naar voren, ze zijn dan uitbalans. Dat had mijn zoontje ook wel eens( Weet natuurlijk ook niet of het het zelfde is). Maar die heeft nog wel eens dat die zomaar weg droomt in een trans, Het lijkt ook op epeleptie niet dat hij dat heeft.

Maar wel goed dat je het laat onderzoeken. Maar persoonlijk denk en lijkt het niet zo erg maar dat is mijn onervaren mening. Zo iets kan er eng en heftig uit zien.

7. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja, dacht ook eerst van door te rijden

maar bij mijn ouders was het gewoon tijdens het spelen...
    dus dat kunnen we uitsluiten

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

ja maar een kind kan ook dag dromen en ook onder het spelen. Maar meis ik ben er niet bij geweest en het is goed dat je het laat uitzoeken.

Sterkte in elk geval en snap je bezorgdheid wel. ;)

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Was het geen koortsstuip? Een 'vriendinnetje' van mijn dochter heeft dat ook eens gehad. Van koorts was niet eens sprake, maar de HA hield het toch echt op een koortsstuip..

10. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Klinkt heel eng !

Hopelijk is het niets ernstigs

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    klinkt inderdaad als absences, hoeft het niet te zijn maar zeker iets om uit te laten zoeken bij een neuroloog

Deel Deze Pagina