Help, drama! Kan zondag niet.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanna Mom, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 7 maand is nooit echt de makkelijkste geweest. Nu is het zelfs zover dat alleen mama goed is. Zelfs papa is vaak niet goed genoeg. Ze krijst dan alles bij elkaar.
    Aankomende zondag heb ik met mijn band een optreden, waarbij ik om 16 uur al aanwezig moet zijn en mijn moeder gaat oppassen.

Kan ik haar hierop voorbereiden, wat kan ik doen? Iemand ervaring? Mijn oudste had dit helemaal niet, vind echt ook vreselijk...

Hoor graag tips...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk niet dat je een baby van 7 maanden daarop voor kunt bereiden. Gewoon gaan en je moeder zal zich heus wel redden ;)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mee eens. Het komt heus wel goed. Zou idd niet weten hoe je een baby hier op voor kunt bereiden. Gewoon gaan en genieten van je paar 'vrije' uurtjes ;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Komt goed, gewoon gaan :)

5. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Meestal valt het wel mee als je niet in de buurt bent. Dan is oma vast prima. Niet teveel zorgen maken, komt wel goed! Veel plezier zondag!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter was rond die leeftijd ook heel eenkennig; wilde telkens mij. We hadden een bruiloft, mijn zus paste op en ze heeft helemaal niet gehuild buiten vijf minuutjes toen ze ons zag vertrekken. Sindsdien is ze ook enorm gesteld op mijn zus, bij de meeste mensen kijkt ze altijd even rustig de kat uit de boom, maar bij mijn zus gaat ze meteen lachen en kletsen.

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Misschien oma van te voren uitnodigen en alles doornemen en het haar laten doen? Bij ons begon met 7 maanden de verlatingsangst dus ik zou haar langzaam aan aan haar laten wennen. Mijn moeder is een maand op vakantie geweest. Zij past normaal gesproken 2 x in de week op. Aangezien ze zo lang weg is geweest en mijn dochter nu midden in de verlatingsangstfase zit gaan we dit weekend eerst bij oma langs, zodat ze weer langzaam aan haar kan wennen voordat ze weer 2 hele dagen oppast. Ik denk overigens wel dat het goed komt hoor. Er is geen betere oppas dan oma wat mij betreft.;)

8. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties. De vorige keer krijste ze alleen wel ook erg bij oma... Sneu voor oma en voor haar.

Ik zat al te denken haar er wel 's middags bij te hebben en dan 's avonds wel op bed te brengen zelf, maar ja, wat een gedoe.
    Ik dacht aan voorbereiden door zaterdag ook weg te gaan en haar bij papa te laten haha. Maar misschien idd geen goed idee.

Ik vind dit echt vreselijk, het is nu al een aantal weken zo. Ze is de eerste 5/6 maanden van haar leven al 'ingewikkelder' geweest als haar zus (en we wonen op ons werk, werken fulltime). Pff, ben echt gewoon moe...
    Net toen het goed ging, kwam ze nu dus met dit grapje. Ik mag het niet denken, maar het was echt wel makkelijker toen ze er nog niet was...

9. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dat is zeker waar. Mijn moeder past alleen al wel vaker op, dus in theorie is ze haar wel gewend. Meestal ben ik er eerst nog bij en doe haar dan zelf op bed. Dus ja, zonder mij echt oppassen doet ze idd niet.

Ik zit er wel aan te denken om haar eigen speelgoed etc. wat mee te nemen. Ook dingen die we haar hier geven zoals rozijntjes, soepstengel, zodat dat gewoon hetzelfde is. Misschien een shirtje van mij in haar bedje? Zouden dat soort dingen kunnen helpen?

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

meestal als je uit de buurt bent gaat het wel goed. zodra ze je dan weer zien gaan ze huilen;) hihi. loopt vast wel los;).

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.677
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Probeer het toch los te laten.Je moeder redt zich echt wel.Mijn moeder past om de week 1 dagje op onze dochter en die is ook nogal gehecht aan mij haha.Gaat ook niet altijd even makkelijk maar uiteindelijk lukt het toch allemaal.Ik probeer er ook iets losser in te worden want ik ben een behoorlijk controle freak want onze baby kan het papa ook lastig maken wanneer ik weg ben maar ik kan er niet 24 uur per dag voor haar zijn.

Komt echt wel goed.

Gr Ingrid.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Meestal valt het drama reuzemee als je weg bent :)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Loslaten en gaan! En niet te vergeten, even genieten van je 'vrije' uurtjes zonder claimende baby;)

Je moeder redt zich wel. Bereid je moeder een beetje voor en spreek gewoon af dat als het echt niet gaat, ze jou belt.

Komt goed!

14. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Yup loslaten...
    Lastig hoor. Vind het dan zo sneu voor haar en mijn moeder.

Ze kan me natuurlijk 's middags bellen als het niet gaat, maar 's avonds niet, dan sta ik op het podium haha.
    Ik ga gewoon proberen ervan te genieten.... Lastig, bedankt voor de schop onder mijn achterste dames!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was de vorige keer dat ze bij je moeder zo huilde bij jullie thuis of bij je moeder?
    Onze beide dochters vonden/vinden het bij papa thuis (als baby dus) nooit zo leuk, maarja.... dat is eigenlijk voor hen ook heel erg mama-plek.
    Bij onze gastouder, (bij wie Caitlyn maar sporadisch komt, omdat ik nu in de WW zit), is het alledrie de keren geen enkel punt geweest. Nieuwe plek, die ze niet aan mama koppelt, en ze komt super relaxt terug :)

16. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier ook een meisje dat heel erg de voorkeur geeft aan mama. Maar als ik niet in de buurt ben, dus echt uit-huis, dan gaat het al veel beter.

Gewoon gaan! Als het echt gekkenhuis wordt kun je altijd nog een plan B bedenken.

Veel plezier bij je optreden!!

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.150
    8.880
    113
    Het is al een aantal keer gezegd: als je niet in de buurt bent gaat het meestal gewoon goed. Hier is het al sinds dat D. een maand of twee is dat ze als ik in de buurt ben ze vaak alleen maar bij mij wil zitten, maar als ik er niet ben, dan zijn papa of oma of wie dan ook (ze gaat twee dagen de in week naar het KDV) over het algemeen ook prima. Maar zodra ze me ook maar ruikt (bij wijze van ;)) dan is het mis en wil ze naar mij toe.

Ik denk dus dat het wel goed komt. Ook omdat je moeder zelf ook ervaring heeft met kinderen, die is heus wel wat gewend. :)

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

haha ik voel me ook altijd zo schuldig maar meestal als je weg bent hebben ze het prima naar hun zin. en als je dan terug komt zorgen ze er altijd voor dat je je extra schuldig voelt door te gaan huilen, terwijl ze het de hele dag leuk hebben gehad:(:D.
    veel plezier!

19. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging in dat soort situaties vaak al eerder naar de oma's en de opa's zodat mijn zoontje kon wennen aan andere situatie.. Meer kun je niet doen! Komt vast wel goed!

20. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dat zijn we idd ook al van plan. Zucht. Het komt vast idd wel goed. Ik ga alleen veel liever met een niet huilend kind weg...

Deel Deze Pagina