Erg gespannen morgen hoger beroep

Discussie in 'De lounge' gestart door sjors75, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik kan mij overigens ook niet echt voorstellen dat je zoontje zomaar naar zijn vader zou gaan.
    Hij woont hier al heel zijn jonge leven, zijn moeder is hier en die voedt hem op, hij is Nederlands.
    Het enige dat ik zie gebeuren, is dat de rechter bijvoorbeeld bepaald dat hij tijdens (de helft van de) schoolvakanties naar Portugal en zijn vader moet. Of dat de vader bezoekrecht krijgt.

Zeker als de vader zelf beslist heeft om naar Portugal te verhuizen terwijl ie zelf gewoon Nederlander is, lijkt het mij sterk dat hij je zoontje zomaar zou kunnen meekrijgen. En dan nog kan jij altijd in beroep gaan.

Good luck!

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Heel veel succes!

3. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Jeetje je zou voor minder zenuwachtig zijn. Veel sterkte!

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heel veel succes en sterkte morgen! Ik zal voor je duimen :)

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Mijn zoontje is geboren in Portugal, maar omdat wij beide Nederlands zijn heeft hij ook de Nederlandse nationaliteit.
    Ik ben in november 2011 bij mijn ex vertrokken, samen met mijn zoontje. Met zijn toestemming, hij wilde het bedrijf verkopen en ook terug naar Nederland. In februari 2012 kreeg ik een brief van een advocaat dat mijn ex mij beschuldigde van ontvoering. Hierop heeft mijn zoontje al met al 7 maand in Portugal gewoond terwijl ik in Nederland was. Gelukkig heb ik alles kunnen aantonen en heeft de rechter mijn zoontje aan mij toegewezen. Ik heb mijn zoontje gelukkig nooit wat gedaan, heb hulp gehad om de geestelijke mishandeling te verwerken. Mijn zoontje zegt dat papa hem slaat. Helaas is dit in het buitenland gebeurt en kunnen ze er hier niets mee. Er ligt wel een aangifte tegen mijn ex, dus mocht hij terug komen naar Nederland (definitief) dan zal er wel onderzoek komen. Al met al is het erg moeilijk, maar mijn ex spreekt zichzelf steeds tegen en gelukkig gebeurd dat op papier.

Er is op dit moment een bezoekregeling dat de kleine iedere vakantie omgang heeft met papa, de helft van de momenten in NL en de andere helft in Portugal. Deze zal waarschijnlijk gehandhaafd worden, met de uitzondering van de zomervakantie. de kleine man moest deze zomervakantie 5 weken weg, en dat moet worden terug gebracht naar maximaal 3

6. sjors75

sjors75 Niet meer actief

En of mijn ex er is geen idee. Gisteren heeft mijn zoontje geskypt en was meneer nog gewoon thuis. Van mij mag hij weg blijven hoor :D

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ach wat een gedoe zeg.. Ik hoop echt dat je wint morgen! Ik duim voor je!!

8. ikvindjelief

ikvindjelief Actief lid

15 aug 2013
    324
    22
    18
    Vrouw
    Jeetje, zou er ook zenuwachtig voor zijn!
    Veel succes! Ik ken je verder niet, maar ik zal voor je duimen :D

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Succes en sterkte morgen!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    OH ik heb toen zo met je mee geleefd...toen je je zoontje weer op kon halen en toen het toch weer werd uitgesteld.

Hoop voor je dat ie lekker bij je mag blijven, jullie hebben genoeg ellende gehad lijkt me!

11. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal. :) Doet goed steun van "vreemden

12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Maak je niet druk meid ze halen heus niet zomaar een kind bij zijn moeder weg.

maar snap dat je gespannen word , het idee alleen al dat je word gedwongen door die swans

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte meid, wat enorm spannend. Zal voor je duimen.

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik kan me idd voorstellen dat je gespannen bent. Het is toch altijd spannend om naar de rechtbank of in dit geval het gerechtshof te gaan.

Ik denk dat jij inderdaad een veel sterkere zaak hebt dan je ex. Een kind wordt echt never nooit zomaar bij de moeder weg gehaald en zeker niet als vader ook nog eens in het buitenland woont.

De beschikking zal waarschijnlijk, helaas, wel een aantal weken op zich laten wachten.

15. Soit

Soit Niet meer actief

Ik duim mee, sterkte!!

16. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Dat het een paar weken wachten word vind ik niet zo erg. Als het gevoel maar goed is morgen na de rechtszaak. Het voordeel is dat mijn kereltje nu hier bij mij is en niet bij mijn ex. Wij gaan gewoon verder met ons leventje. Daan moet gewoon lekker naar school kunnen en spelen met zijn vriendjes. Ik heb mijn werk en vrienden. Dus die wachttijd komen we wel door :D

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Heel veel succes morgen!

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat verzoekt hij nu dan eigenlijk? Wijziging van de hoofdverblijfplaats?

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Heel veel succes!!

20. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ja, hij wil de hoofdverblijfplaats kunnen bepalen, maar dat is een nevenzaak. Hij is het absoluut niet eens met de reden waarom de kleine aan mij is toegewezen. Hij vindt dat de rechtbank niet heeft goed heeft gekeken naar de feiten die volgens hem goed zijn. Maar ja zijn feiten zijn anders als de mijne en alles staat op papier. En na deze zaak ben ik nog niet van hem af, want hij heeft ook een hoger beroep aangespannen tegen de huwelijkse voorwaarden :) Maar dat vind ik niet zo belangrijk, als de kleine maar bij mij blijft

Deel Deze Pagina