wat geven, hond ineens dood van zusje

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zusje is een echte dierenvriend en is dol gelukkig met haar hond chucky. alles deed ze met hem en het was echt haar kindje. eerder heeft ze al plots 2 jonge katten verloren auto's en dus nam ze nu een hond. die kon ze in de gaten houden en deelde ze lief en leed mee. van samen eten tot samen slapen. inentingen, dierenartsbezoekjes, verzekeringen alles wat je voor een hond kunt hebben had ze geregeld. chucky zou volgende maand 2 worden en was het zotje uit het nest. zo had hij slechte voorpoten, een flinke overbeet en mankeerde hij uiterlijk het een en ander. geen rede voor mijn zusje om er niet helemaal voor te gaan en terwijl niemand hem wilde hebben was het voor haar haar hond. zij zag niet dat hij niet de knapste was ook al maakte we er grapjes over.

gisteren is ze met hem naar het bos geweest zoals ze regelmatig doet. bekaf viel hij thuis in slaap en vanmorgen was hij vrolijk en speels niks aan de hand. ineens om 8 uur ging hij op zijn zij liggen en was hij dood. letterlijk dood gevallen dus. hoe het kan dat weten we niet maar ze heeft nu een crematie geregeld want ze wil en kan hem niet zomaar weg doen alsof het niks was. het is gewoon echt haar kindje, hij heeft zelfs een eigen hyves Chucky Profiel - hyves.nl

nu wil ik haar iets geven, een aandenken, een canvasdoek met foto, een ketting of iets dergelijks. heeft iemand een goed idee wat ik kan geven aan haar?

2. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Misschien een ketting met een hondenpootje en daar wat as in doen van de hond?
    Of idd een mooie foto op canvas af laten drukken.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Een mooie foto op canvas is een mooi gebaar vind ik.
    Spijtig voor haar en de hond zeg...:(
    Heel veel sterkte!

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Pfff wat heftig, echt heel verschrikkelijk
    Heel veel sterkte toegewenst voor jr zus.

Zelf heb ik een kat gehad, was ook toen mijn alles, mijn kindje.
    Ook niets mee aan de hand, vlak voordat ze 3 werd viel ook zij letterlijk dood neer op haar zij.
    Was kapot van verdriet en nu 3 jaar later bijna, denk ik nog heel vaak aan haar.
    Wss had ze een zeldzame hartafwijking en daarmee overlijden ze vaak voor hun 3wieler levensjaar.

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ach gossie :( Wat verdrietig zeg...leuk beestje was het.

Ik zou toch voor een canvas gaan met een mooie foto en dan in zwart/wit ofzo... eventueel nog een mooie tekst erbij als "in dierbare herinnering van...." Of gewoon zonder tekst. Wat je zus en jij mooier vinden!

Sterkte, vooral voor je zus, meid!

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Aaah wat een droppie, sneu voor je zusje :(, en ik kan me haar gevoel heel goed voorstellen, mijn beestjes zijn ook mijn "kinderen".
    Het idee van een foto op canvas lijkt mij een heel mooie herinnering.

Sterkte aan je zusje!

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik vond die ketting wel een mooi idee met dat hondenpootje. Of misschien iets soortgelijks voor aan een bedelarmband. Als ze die heeft..

Ik heb het weleens meegemaakt met mijn paard, echt vreselijk.

8. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Een armbandje of ketting met een bedeltje van een pootje of hondenkopje en dan zijn naam erop. Ik draag er al 8 jaar 1 van mijn pony :)

Foto op canvas met idd een mooie zin of gedichtje erbij.
    Je kunt ook zelf iets van een collage maken met foto's en teksten.

Wens d'r maar heel veel sterkte en zeg maar dat hij dan wel veel te kort heeft geleefd, maar wel intens heeft genoten dankzij haar!!

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook voor iets van een bedeltje gaan, een mooi aandenken, zonder dat het confronterend wordt.

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Mijn ouders zijn hun duitse dog verloren
    en toen heb ik spiegel laten graveren.
    Ik heb helaas geen foto.Maar je kan het doen bij een foto winkel

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een collage lijkt me erg leuk met verschillende fotos van de honh en een passende tekst en dat dan op canvas maar ben zelf totaal niet handig met zulke dingen maken helaas.
    dat van die spiegel lijkt me ook erg mooi.

waarschijnlijk is chucky overleden aan een vorm van dwerggroei. artsen dachten al een keer dat hij dit had maar kon dit niet bevestigen en ook had hij niet alle kenmerken maar wel veel zoals het niet in verhouding van lichaam en pootjes, slechte poten etc en nog wat dingen. als hij dit zou hebben gehad dan zou hij nooit ouder dan 3 jaar geworden zijn. morgen mag ze zijn as al ophalen :(

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij hebben van ons paardje een kettinkje met een beetje as erin. Bij crematoria voor dieren zijn die te krijgen. weet niet of hij gecremeerd word maar dat is misschien een idee. je hebt ze met hondenpootjes en hartje enz.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wat treurig zeg! Schijnt veel voor te komen bij herdershonden, was laatst een documantaire over op t.v.
    Toen onze hond dood ging, was ik erg blij met kaartjes enzo die ik van mensen kreeg.
    De trimster waar ik met onze hond kom, heeft een kennisje die sieraden maakt van hondenhaar. Klinkt erg vaag, maar ze maakt armbandjes of kettinkjes met balletjes hondenhaar (het zag er best leuk uit, ze had daar wat voorbeelden). Als dat je wat lijkt, kan ik je wel het adres geven, weet niet hoeveel haar er voor nodig is.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Och jee wat erg!
    Ik moet er niet aan denken dat dit met een van mijn honden gebeurd, ik ben net als je zus, ze zijn mn ALLES (en ik val ook voor de kneusjes zeg maar)

Toen mijn eerste hondje werdt dood gereden heb ik heel veel steun gehad een een ketting met een zilveren flesje waar we wat as in hebben laten doen, alsof ik hem zo toch nog altijd bij me kon dragen!

heel veel sterkte voor je zus toegewenst!

15. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Wat erg zeg voor je zus. heb hetzelfde verhaal afgelopen november met onze hond van 2 meegemaakt. Geen verklaring voor.
    Vind het heel mooi dat je haar een herinnering wilt geven....
    Idd een bedeltje of een ketting is al heel speciaal.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Een collage wil ik eventueel nog wel voor je maken met PSP als je dat graag zou willen geven. PB me maar als je interesse hebt!

Sterkte voor je zus en voor jou natuurlijk ook. Ik neem zo aan dat jij dat beessie ook wel zal gaan missen,,,

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Och wat erg.. en nog zo jong! Echt sneu :(
    Ik zou voor een ketting gaan zoals al genoemd was, die heeft ze altijd bij zich.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan een bedeldje kopen van een hondenpoot waar je as van de hond in kan doen.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ach wat naar!!
    ik vind een hele mooie foto uitvergroot ook heel erg mooi!

Deel Deze Pagina