hoe ziet de mmm er uit wanneer je voor een 2e kindje gaat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Avastar, Jun 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

Sep 25, 2012
    245
    9
    18
    hoi dames,

Wij zijn inmiddels al weer ruim een jaar bezig voor een 2e wondertje maar helaas is het nog niet gelukt.
    Bij de eerste ben ik zwanger geraakt via IUI, nadat er onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid is vastgesteld.
    Ik ben er aan toe om weer de stap te maken naar de mmm, maar hoe gaat dit er nu uitzien?
    Naar de huisarts weer? En wanneer je dan doorverwezen wordt naar de Gyn, krijg je dan weer allemaal onderzoeken of zouden we dan meteen door mogen naar IUI? Uiteraard snap ik dat dit niet bij iedereen hetzelfde zal zijn maar ben toch benieuwd naar hoe dit bij jullie ging. Ook praktisch, soms om de 2 dagen naar zkhs voor follikel meting, hoe deden jullie dat met oppas, of namen jullie de kleine mee?
    Nou, veel vragen, ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Alvast bedankt!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook bij de eerste in de mmm, vanwege veel te korte lf (toen 6-9 dagen). Helaas nu voor nummer twee ook weer aan moeten kloppen want lf is nu nog korter (5-7 dagen, progesteron is nu prima maar toch zit er iets niet goed). Ik ben eerst weer mijn cyclus gaan bijhouden en toen weer via de huisarts aangemeld voor de verwijzing. Het begon hier weer met cyclusmonitoring en daarna mochten we het een half jaar met utrogestan proberen. Helaas heeft dat niks opgeleverd waardoor we nu in ronde drie met ovulatieinductie zitten (menopur, pregnyl en daarna utro). Voor mij was er dus alleen maar de utro de vorige keer waardoor we nu dus steeds verder de mmm in gaan.

Als in jouw geval iui de oplossing is, dan zou ik denken dat je daar weer mee zou mogen beginnen (na eerst weer wat monitoring en onderzoek).

Ik vind het altijd dubbel om een kind mee te nemen naar de fertiliteitskliniek maar soms moet het wel, mijn man gaat vaak ook mee, die blijft dan met hem wachten. Er staat genoeg te spelen bij ons :).

Share This Page