smaken verschillen natuurlijk, maar ik had met mijn beer niet echt een babygevoel. Op de foto's ook, stel je voor. Ik zit lekkre op de bank, baby op z'n hurkjes op mijn bovenbenen tegen mijn buik aan....hele bovenlijf is bijna bedekt. Het is gewoon net te groot om echt pasgeboren baby te zijn zeg maar. Maar goed, dat vond ik ervan. Hij is natuurlijk wel lief en knuffelig en voorzien van bijzonder lekkere spekdijen
@becaatje: ik ben met 42 weken ingeleid, heb uiteindelijk een kz gehad omdat het dus niet pastte. Nee, ik ben dus niet natuurlijk bevallen. Dit was echter wel de bedoeling. Ik ben dan ook ingeleid omdat ik 42 weken zwanger was, niet omdat het zo'n groot kindje zou worden.
Hier ook een groot 1e kindje (4550gr en 56 cm) en als gevolg daarvan een spoedkeizersnede. Ben benieuwd wat kindje 2 ons gaat brengen! Ik had overigens geen suiker. Ik wordt met 36 weken iig overgedragen aan de gyn en ik moet in het ziekenhuis bevallen.
Zo wat een onduidelijk verhaal! Maar ben benieuwd hoe zwaar je kindje uiteindelijk is bij de geboorte.
@beccaatje: leuk was anders haha, ze kwamen er ook pas na 2 uur persen achter. Beetje jammer. De gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk wel had gepast als hij 9 pond was, maar wat heb ik daar nu aan...
hier de eerst die woog 4550 gram, en die zat met haar schoudertjes vast in mijn bekken, door wat getrek en geduw is ze er toch zonder scheuren uitgekomen. nu zwanger van de tweede en nu dneken ze dat ik misschien zwangerschapssuker al bij de eerste heb gehad, was zelf 30 kilo aangekomen (meeste aan vocht) en onze dochter was zwaar. ben nu geprikt met 8 weken en toen was mijn suiker 5.3 en en wordt nu in deze zwangerschap nog 3 keer geprikt om te bekijken. rond de 37 weken krijg ik een groeiecho in het ziekenhuis om te bekijken hoe zwaar het kindje ongeveer zal worden. als het boven de 9 pond komt begeleid de gyneacoloog de bevalling en onder de 9 pond begeleid de verloskundige de bevalling in het ziekenhuis mag dus neit meer thuis bevallen, amar dat is ook meer vanwege het vele bloedverlies tijdens de eerste bevalling. dus hier ook zwaar kind gebaard. groeten anita
Stef was ook groter dan verwacht... achteraf gezien blijk ik waarschijnlijk zwangersschapdiabetes gehad te hebben. Stef woog 4 kg maar was 3 weken te vroeg geboren. Nu word ik strenger gecontrolleerd op zwangersschapssuiker.
het verschilt enorm per vrouw en per gyneacoloog. Mijn dochter heeft ook vastgezeten, maar het enige wat ik meekreeg van de gyn was 'misschien is het slim om poliklinishc te bevallen'. WEl onder begeleiding van een verloskundige.... heel bijzonder allemaal, en ik ben blij dat het allemaal goed gegaan is (2x)
Jep, idd heel verschillend, want als mijn evt volgende weer zo groot zou worden zou ik dus sowieso een kz krijgen.
wat bijzonder, ff tussendoor, mijn kindje was ook 4550 en 56 cm! en idd ook een spoedkeizersnede! ...je bent nu ook weer zwanger zie ik (2 weekjes verder) en ook ik moet idd met 36 weken naar de gyn. Bij mij was de grote zeker van belang voor de bevalling, bekken was gewoon te smal voor zo'n grote baby!
Tja, ik zou sowieso in het ziekenhuis gaan liggen bevallen dan en niet thuis, zeker omdat het hoofdje aan de grote kant is. Je hebt gewoon een wat grotere kans dat je complicaties krijgt en dan is het wel fijn als je toch maar vast in het ziekenhuis bent. Vriendin van mij is 2 keer bevallen van een 10-ponder, geen zwangerschapssuiker of wat ook, gewoon stevige jongens (die nog steeds groot voor hun leeftijd zijn). Zij heeft behoorlijk zware bevallingen gehad, maar is wel beide keren natuurlijk bevallen, zij het met goede begeleiding van een gynaecoloog, VK durfde het niet meer aan. In haar geval was het ook wel zo handig: ziekenhuis is half uur rijden, daar zit je niet op te wachten als je complicaties krijgt... Het geeft niet dat het hoofdje groter is dan de rest: dat meten ze af aan gemiddelde groottes en de een heeft nu eenmaal een groter hoofd dan de ander, zo ook baby's. Als je echt suiker hebt, dan reageren ze wel snel en krijg je snel actie, maar als dat niet het geval is, kun je in principe normaal bevallen. Ik zou dus echter wel voor ZH kiezen...
hoi hoi ik ben pas ook geweest bij de verloskudige nu zeiden ze bij mij ook dat word een flinke was toen 31 weken en ze schatte mij op 33 34 weken. nu moet ik over 2 weken weer komen om te kijken met een echo hoe groot het kindje is liefs mij