Op vakantie met baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Wij hebben onze vakantie uitgesteld. Zouden eigenlijk eind juli /begin augustus gaan (vorig jaar gepland) maar ik ben eind augustus uitgeteld dus leek ons toch niet zo verstandig :D nu willen we de reis verplaatsen naar begin november. De baby is dan 2 (en halve) maand oud. Is het dan wel verstandig om een vliegreis ( 4 uur) te maken? we gaan wel naar zo een luxe all in resort dus daar maak ik me niet zo druk om en in November is het ook niet heet, hopelijk nog wel lekker warm :)
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Toen onze jongste 3 maanden was zijn we met ze naar Curacao gevlogen.
    Als ze zo jong zijn is het erg makkelijk met vliegen (vind ik).
    Lekker vasthouden of in de doek en met stijgen en landen wat drinken of een speentje.

Daarentegen hangt het natuurlijk wel af van jou herstel en hoe je kindje is. Ik denk dat een vlucht van 4 uur met een huilbaby heel lang kan duren.
    Zelf vond ik het prettig om pas te boeken nadat de baby geboren was.

3. VSC

VSC Niet meer actief

Ons kindje s bijna 2 maanden en moet r echt niet aan denken. Ze wil nog best vaak drinken, raakt onrustig als we wat "anders" doen en ze kan ook nog haast niks. En t op temperatuur houden en niet in de zon mogen lijkt me ook lastig.
    Mijn ouders namen mij mee op vliegvakantie toen ik een paar maanden was maar ik had last van mijn oren. Ik heb de hele reis lang gekrijst. Ook voor anderen in t vliegtuig was dat op zn zachts gezegd niet fijn
    Dus nee, mij lijkt t geen goed idee.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

God nee ik moest daar echt niet aan denken! Bij de eerste al helemaal niet, dan is alles zo nieuw en je wordt straks helemaal overrompeld door alles na de geboorte.

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook gevlogen toen de middelste drie maanden was. Heen en terug reis heeft ze heerlijk geslapen. Oudste was toen drie.

Toen de oudste tien maanden was naar Frankrijk gereden 12 uur. Is ook goed gegaan.

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Als je iets boekt zou ik wel met annuleringsverzekering doen want je weet nog niet hoe jij en je baby zijn na de bevalling. Ik was de eerste 3 maand echt kapot en had er niet aan moeten denken zelf en had een erg onrustige baby met krampjes en die alleen al van visite overprikkeld raakte laat staan vliegen en vakantie, maar anderen kunnen het weer prima

7. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hier met 7 en 10 weken oude baby gevlogen naar Portugal, was me prima bevallen!

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij gingen elk jaar naar Turkije,

Daar zagen wij met regelmaat baby's van een paar weken oud ( ook Nederlandse ) het leek eigenlijk wel ideaal,
    We hebben het er een paar gevraagd toen der tijd en ze zeiden dat het eigenlijk best mee viel.

Oke je moet er in de nacht nog uit maar daar leken ze geen last van te hebben omdat de baby ook nog veel sliep bij het zwembad in de wandelwagenbak en moeders dan ook op het ligbedje in de zon de ogen dicht deed,

Maar Ik heb er dus zelf geen ervaring mee

9. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hippo wij willen ook naar Turkije gaan dan in November de zuidkust en luxe hotel met alles erbij.
    We hadden al geboekt voor 30 juli en kunnen nu de reis dus verplaatsen naar begin november vandaar dat we twijfelen. Het lijkt ons wel fijn om er even uit te gaan maar we kunnen anders de reis helemaal afzeggen en volgend jaar opnieuw boeken voor voorjaar/zomer

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Boek pas als je bevallen bent, of een goede annuleringsverzekering. Als je kindje later komt, en je hebt opeens een (spoed) keizersnede, dan stap je misschien niet zomaar in het vliegtuig. moet wel zeggen dat dit het worst case senario is, maar bij bevallen is alles mogelijk!
    Ook kunnen er dingen met je kindje zijn waardoor het niet mogelijk is om al te gaan vliegen.

Hopelijk floept je kind er natuurlijk makkelijk uit, en gaat het herstel heerlijk, en ook als je kind gewoon goed drinkt/slaapt, lijkt het me een fijne periode om even lekker op vakantie te gaan, omdat alles dan nog vrij makkelijk is. kindje slaap veel, en kan makkelijk overal mee naar toe in de kinderwagen bak.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet er niet aan denken! En ik zou mijn kleine daar echt geen plezier mee doen. Die is nog echt van regelmaat en ritme en raakt al van slag als we middagje Brabant doen.
    Ik zou lekker volgend jaar gaan. Zoals anderen al zeiden: je weet niet hoe je bevalling zal zijn, hoe je kind zal zijn.

12. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook nog niet boeken maar eerst even kijken hoe het allemaal verloopt... Ook de bevalling zelf, jou herstel maar ook hoe het kindje het doet..
    Ik zou het spannend vinden.. eventueel annuleringsverzekering een goede optie.

Ikzelf ben nu ook zwanger en ik zou het niet aandurven al te boeken hihi :) (is ook de eerste...)

13. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    We hebben al geboekt voor juli / aug maar mogen de reis omzetten vandaar mijn vraag. En de bevalling datum weet ik al :)

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk dat dit heel persoonlijk is en ook heel erg aan je eigen instelling ligt.

Wij willen als onze baby 4 maanden is naar familie in Amerika, zo'n 12-13u vliegen en minimaal 1 overstap.
    We hebben ook een zoontje van 2 die natuurlijk ook mee gaat.

Ik zie er absoluut niet tegenop en denk juist dat dit makkelijker is als met een ouder kindje.
    Mijn man ziet er meer tegenop en ziet meer "problemen".

We gaan wel pas boeken als de baby is geboren en alles goed blijkt te zijn. Een baby die niet goed tegen verandering kan doe je geen plezier met zo'n lange reis.

15. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Aan de ene kant denk ik dat je het niet moet doen. Wat nou als je niet zo lekker herstelt na je bevalling, of misschien heb je wel een huilbaby. Dan is zo'n vliegtuig opeens heel klein ;)

Aan de andere kant zou ik het met mijn kleine wel aandurven. En ik ken een aantal ouders die zeggen dat het juist met zo'n kleintje veel makkelijker is op vakantie. Ze slapen toch nog overal.

Pffft, lastig hoor, succes met beslissen TS!

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Lekker op vakantie gaan zou ik zeggen.
    Op internet zijn genoeg tips (bijv voeden bij opstijgen/landen) te vinden voor vliegen. Neem de baby mee in een draagdoek/zak (neem bij een draagzak ajb wel een ergonomische en geen babybjorn of stokke oid. Ergonomische dragers zijn net zo duur, doeken zelfs een stuk goedkoper) en je hebt geen gesjouw achter de gate omdat je de kinderwagen moet achterlaten (die kan dan mee met de bagage). Bovendien heb je je baby lekker dicht tegen je aan en dit vinden vrijwel alle baby's prettig en rutsgevend. Douane is meestal soepel en foeilleert alleen even tussen jou en je baby, dus die kan blijven hangen.

Neem voor de zekerheid een goede annuleringsverzekering voor het geval je een zware bevalling hebt.

17. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    als je het doet zou ik er een goeie annuleringsverzekering bij nemen.. niet alleen voor de baby maar ook voor jou. stel je voor de bevalling valt tegen? Een vriendin van mij heeft een spoedkeizersnede gehad, daarna een infectie aan de wond en kan nog geen 200 meter lopen. Kleine is nu ongeveer 10 weken. Ze moet waarschijnlijk na haar verlof zo weer de ziektewet in omdat ze gewoon niks kan. Natuurlijk kan jouw bevalling heel vlot gaan maar je weet het niet, vooral bij een eerste.
    een baby kan overal wel aan zijn/haar trekken komen denk ik. Ze slapen vooral en liggen lekker wat te kijken (als je geen mega huilbaby hebt ofzo) dus als je een relaxte baby hebt lijkt dat me geen probleem. Maar je weet het gewoon nog niet totdat de kleine er is.

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik moest er niet aan denken maar wij hadden dan ook een huilbaby van hiet tot Tokyo.

19. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als alles goed gaat met de bevalling en de baby zie ik absoluut geen reden om niet te gaan. Vliegen kan prima ! Probeer de baby bij het opstijgen en landen te voeden zodat het geen druk op de oortjes krijgt en als je gewoon een luie vakantie wilt kan dat toch prima met een babytje :) wij zijn met onze baby van 10 weken van zuid Amerika ( daar bevallen) naar Nederland gevlogen en dat ging zonder problemen ze slapen erg veel. Ook zijn we toen hij nog maar 4 en 6 weken was al weekendjes weg geweest naar het strand etc. Heerlijk !

20. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Wij zijn ook met 8/9 weken gegaan. 30/8 en begin november. Ik vond de zon heerlijk. Vliegen was geen probleem. Ik zou echter het pas boeken nadat je bevallen bent. Dan kan je het dan beslissen. Er is genoeg rond die tijd. Nu gewoon lekker annuleren.

Deel Deze Pagina