Spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamalove1983, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalove1983

6 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ik weet niet of ik bij het juiste forum ben...maar wil even informeren ivm mijn zoontje van 6 weken. Ik geef borstvoeding en merkte dat als ik de linkerborst geef mijn zoontje dan heel onrustig word en niet meer wil eten. Toen ik keek zag ik witte puntjes...ik ben net terug van huisarts en nu heeft mijn zoontje spruw. We hebben hier nu Nystatine voor gekregen en mogen dit 4 keer per dag geven tot het op is. Nu lees ik op internet dat het beter is na elke voeding te geven? en is het zo dat ik nu beter niet kan kolven? of kan dat geen kwaad? en is het raadzaam na elke voeding de compressen te verschonen? nu deed ik dat namelijk niet na elke voeding...zijn van de papieren compressen. Graag hoor ik wat tips...ik ben zelf momenteel ook ziek en heb een antibiotica voor keel ontsteking...de Broxil. Kan dit ook meespelen? vind het wel erg toevallig..:(

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vervelend dat jullie spruw hebben. Gelukkig ben je er al vlot bij en aan het behandelen.
    Inderdaad na iedere voeding heeft beste resultaat: omdat iedere keer dat je kindje met melk in aanraking komt je behandelt.
    Compressen veel wisselen inderdaad en evt. alle was die in aanraking komt met melk (beha, spuugdoeken etc) op minimaal 60 graden wassen met azijn in laatste spoelwater.

Spruw gedijt goed op antibiotica inderdaad, ws heeft dit meegespeeld.

Blijven doorbehandelen, ook als de klachten verdwenen zijn!

Succes,
    Heidi

3. Mamalove1983

6 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reactie! Het is gelukkig bijna weg...we maken het flesje helemaal op. Mvg Joyce!

Deel Deze Pagina