Mijn dochtertje is nu 8 weken oud en de borstvoeding loopt niet fijn. Ze drinkt extreem snel en zuigt daarbij ook erg hard, waardoor ze veel melk in erg korte tijd binnenkrijgt. Je hoort het ook echt klokken in haar buikje...ze hapt volgens mij ook nog veel lucht mee want ze boert erg veel. Ze is ruim 4 weken te vroeg geboren en moest een tijdje in t ziekenhuis liggen waardoor ik ben gaan kolven omdat ze de kracht niet had de hele voeding aan de borst te drinken. Door te weinig begeleiding in het ziekenhuis heb ik te fanatiek gekolft met flinke overproductie tot gevolg. Samen met de kraamverzorgster hebben we dit kunnen verbeteren en toen ging het redelijk. Ik moet met elke voeding de tsr weg laten lopen waarna ze rustig dronk. Nu sinds 1,5 week is het weer mis. Ik heb het gevoel dat mijn borsten niet zo vol zitten als in het begin, maar heb nog wel een sterke tsr, die laat ik ook nog altijd weglopen. Wel tot frustratie van m'n dochter die ongeduldig wordt! Ze begint dan rustig te drinken, ik laat haar tussentijds boeren en leg haar weer aan, maar moet dit ongeveer om de minuut doen, ze begint dan te trekken, krijgt krampen en kan niet meer rustig drinken. Volgens mij heeft ze na een paar minuten al genoeg (of teveel) melk binnen. Het is nu dus 5 minuten drinken en 20 minuten huilen...erg frustrerend! Ook heeft ze meerdere keren per dag een flinke spuitluier tot haar oksels! Ik moet erbij zeggen dat ze last heeft van verborgen reflux en hiervoor medicatie krijgt die goed lijkt te helpen. Ook heeft ze erg veel zuigbehoefte en wil absoluut geen speen, steeds aanleggen gaat ook niet want dan krijgt ze teveel melk wat ze niet wil. Ik zit dus met een gefrustreerd kind en ben zelf doodmoe omdat ze continu aan de borst wil en ik dit haar niet kan bieden...ik hoop dat er wat tips zijn om dit te verbeteren want dit hou ik geen weken meer vol.
hoi wat naar voor jou en je dochter. Blijkbaar is je Bv goed op gang, je lijkt zelfs nog steeds overproductie te hebben, daardoor stroomt de melk te snel voor haar en is ze onrustig en moet boeren. Ik heb wel wat tips voor je, bijvoorbeeld blokvoeden, voeden in een andere houding, tegen de zwaartekracht in en 1 keer per dag leegkolven om te resetten. Ik kopieer een artikel van Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Lees dit eens, ik denk dat je er veel aan kunt hebben. Bij meer vragen hoor ik het graag! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Hyperlactatie tijdens de lactatieperiode Mirjam