Baby weigert fles hoe afbouwen!??!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door vlinder13, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Hoi hoi,

Mijn dochter wordt woensdag 10wkn en ik moet bijna weer aan het werk.
    Ik heb haar vanaf dat ze ong 4weken is iedere dag bijna wel een keer de fles gegeven (met gekolfde melk) zodat ze nooit een punt kon hebben met fles weigeren...
    2weken terug ben ik zelfs 3x per dag een flesje gaan geven...11uur, 15uur en 19uur weliswaar alles met gekolfde melk.
    Maar vond dit eigenlijk best een beetje gedoe, eerst kolven daarna nog de fles, nam veel tijd in beslag dus vorige week eigenlijk steeds ff aangelegd en geen fles gedaan, ook omdat ik er zo nog van kon genieten zolang t duurd met de bv, en ze dronk toch supergoed aan de fles altijd dus.
    Tot afgelopen woensdagavond...toen ineens weigerde ze de fles toen ik m wilde geven...dus kon ik m'n gekolfde melk weggooien...
    Donderdags wilde ze hem weer niet...en raakte ze ook steeds helemaal over d'r toeren als ze de fles in d'r mond kreeg...
    Heb het nu dus ff een Laar dagen maar gelaten voor wat het is en steeds weer aangelegd, maar ik moet nu langzaam toch wel gaan beginne met afbouwen aangezien ik strax weer moet werken en dan overdag van de bv af wil zijn...
    Maar hoe ga ik dat nou doen als mijn meisje de fles niet pakt...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

he, wat naar voor jou en je kindje.
    Toch zien we dit vaker en meestal komt het uiteindelijk wel goed.
    Ze heeft in elk geval laten zien dat ze het wel kan!

Wat kan helpen is om de fles aan te laten bieden door iemand anders, jij bent dan ook niet in de buurt. Ze hoeft hem niet leeg te drinken, maar gewoon weer even oefenen. Gebruik geen dwang, dat helpt niet. Als je er zelf gestrest over raakt pakt je kind dat zeker op, dus probeer - hoe lastig het ook is- er zo rustig mogelijk onder te blijven.
    Als ze de fles niet wil kun je proberen of ze wel uit een cupje wil drinken, een klein bekertje met een gladde rand. Slabje om, haar een beetje rechtop houden. Baby's kunnen al verbazingwekkend goed slokjes nemen!

Wat is precies je plan voor als je gaat werken?
    Wil je gaan kolven op je werk? Of wil je voor die tijd gaan afbouwen? Dan kan ik je wat meer helpen als ik dat weet.
    Succes!

Mirjam

3. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Nee ik wil voor die tijd zoveel mogelijk afgebouwd hebben...mijn bedoeling is om uiteindelijk helemaal te stoppen met de bv omdat ik ook gewoon weer een beetje mijn vrijheid terug wil...
    Het laten aanbieden door iemand anders doen we al steeds...mijn man probeert het nu, maar ze wil steeds echt niet...
    Vanavond heeft ze iig na ff soebatten 80cc op, en net voor de nacht 90cc...dus langzaam drinkt ze wel iets, maar t gaat niet zo lekker, en ze drinkt niet veel... Want eerst toen ze gewoon goed dronk dronk ze zo 120 of 130 cc weg...
    Ik maak me er toch wel echt zorgen om hoor, want ik wil gewoon dat ze dadelijk over 2,5 week als ze naar het dagverblijf gaat ze gewoon goed drinkt...HOE ga ik dit nou oplossen...
    Ik was eerst echt superblij met de bv en alles, maar nu denk ik steeds vaker was ik er maar nooit aan begonnen...:(
    Ik vraag me echt serieus af of ik ooit afgebouwd krijg en hoe ik dat moet doen, en hoe mijn meisje eindelijk weer fatsoenlijk aan de fles gaat drinken zoals eerst...
    Zit echt met m'n handen in het haar...
    En ik snap dat ze die spanning voelt als die er is, maar dat is het zelfde als wanneer je zwanger wilt worden en je er niet aan moet denken want dan gaat het sneller, hahahaha dat werkt ook niet...
    Je WEET dat je die spanning niet moet hebben, maar juist doordat je weet dat je die wel hebt, en zij het kan voelen, wordt die spanning en stress alleen maar groter...

Dat met die cupjes of drinkbekers drinken weet ik niet of ik dat zo geweldig vind...Tuurlijk wel als redmiddel omdat ze anders niks binnen krijgt, maar het is niet de oplossing toch? Of moet ik voortaan alles dan in drinkbekertjes blijven geven?

Pfffff heel verhaal hahaha, maargoed uiteindelijk is het meer de vraag hoe ik dus moet gaan afbouwen en hoe ik mijn meisje weer aan de fles kan krijgen...:)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, die cupjes zijn meer een tussenoplossing. Maar het is toch fijn om iets achter de hand te hebben! En soms kan een kind het echt beter op die manier!
    Maar blijkbaar doet ze toch goed haar best, dat ze ook al een keer 80 en 90 heeft gedronken! Ik denk dat ze er dan wel gaat komen hoor.
    Jij kunt een voeding stoppen, en na 4-7 dagen ( of soms al wel eerder hoor), doe je een volgende voeding eraf.
    Begin met de voeding van 10u, die voeding gaat ze sowieso op het kinderdagverblijf krijgen. Vervolgens stop je die van 16u. Zorg bij het afbouwen dat je niet 2 voedingen achter elkaar afbouwt, maar er steeds 1 tussen laat. Dan kunnen je borsten rustig wennen aan minder melk maken.
    Succes en bij vragen horen we het graag weer!

Mirjam

Deel Deze Pagina