Hoi allemaal, Even m'n schrik met jullie delen. Ben nu 7,5 week zwanger en ging naar 't toilet vanavond. Bij het afvegen roze afscheiding.. Ik schrok er zo van dat ik dizzy in m'n hoofd werd. Ik dacht even snel naar bed te lopen om bij te komen, maar onderweg ging ik al onderuit.. Nu is het allemaal even flink onzeker geworden, denk ik. Ik ben al weken kotsmisselijk en m'n darmen zijn flink van de kaart, maar ben nu wel bang dat het toch niet zo mag zijn. De nacht maar proberen door te komen en zien hoe het morgen is. Ik heb nog geen afspraak bij de vk gemaakt, zou een controle ook op zaterdag mogelijk zijn? Pff, ik bibber nog steeds na...
Is het roze vermengd met afscheiding? Dat kan bloed vaatje of zo had ik ook wel is. Als je onzeker bent kun je altijd bellen daar zijn ze voor.
In het eerste trimester komt bloedverlies heel vaak voor en hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk misgaat. Ik heb zelf ook wat bloedverlies gehad tussen de 6 & 7 weken en het gaat nog steeds goed met de baby . Het is natuurlijk wel altijd schrikken. Houdt het gewoon goed in de gaten en bij twijfel de vk bellen. Ik hoop dat je inmiddels wat rustiger bent. Die eerste 12 weken zijn gewoon verschrikkelijk onzeker.
Hier ook bloedverlies met 7,9,10 en 15 weken. Snap je angst heel goed. Bloed wil je gewoon niet zien,maar zoals gezegd kan het heel goed een bloedvaatje zijn. Blijven ademen! De hele zwangerschap op je hoede zijn is ook geen pretje en je veranderd niks aan het verloop. Knuffel!
Collega van me heeft veel bloed verloren tijdens die eerste periode. Maar nu is ze met zwangerschapsverlof Begrijp je angst wel goed hoor, toen ik bloed verloor bij mijn eerste is dat wel mis gegaan en dat zit je toch niet lekker. Je kunt er alleen niets aan veranderen, het lot was al bepaalt vanaf het eerste moment... dus ik kon het daardoor wat van me afzetten en laten gebeuren wat moest gebeuren.
Het wil inderdaad niet altijd wat zeggen, maar je kunt gewoon een vk bellen voor een intake en echo. Ik had die al vroeg gepland en rond jou termijn al een echo. Scheelt een hoop stress...
Bedankt allemaal. Ik heb vanmorgen de schade van het vallen even goed bekeken en ik ben dus plat op m'n mond gevallen.. Heb een flinke schaafwond op bovenlip en kin... Lekker, hoe leg ik dat nou weer uit?! Poeh, wat een schrik.. Vanmorgen was de afscheiding bruin, gister lichtroze vermengd met witte afscheiding. Geen reden tot paniek dus.. Ik ga wel even kijken of ik zsm een afspraak kan maken, dat geeft vast ook meer duidelijkheid. Nogmaals dank!
Je bent nu 7,5 week zwanger en je kan nu gewoon een echo laten doen voor je eigen gerustheid. Zou je verlos bellen en een echo vragen! Zoek een verlos op en bel gewoon en uit je gevoelens. T is wel tijd dat je er eentje zoekt qua termijn
Ik had hetzelfde als jij eventjes geleden. Omdat ik me ook ontzettend zorgen maakte heb ik de vk gebeld. Zij vertelde dat ze zich helemaal geen zorgen maakte, zolang het niet erger werd en er geen krampen bij kwamen. Dat is gelukkig niet gebeurd! Sterker nog, een dag later was het weg. Waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje, doordat je baarmoedermond veel beter doorbloed is nu dan normaal.