Oudejaarsavond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Een vraag voor moeders die al eentje hebben met hun kinderen meegemaakt - hoe reageerde jullie kleintjes op al het lawaai van vuurwerk enz? Ik vrees dat Lisa gewoon wakker wordt en niet meer in slaap kan vallen :) Ze wordt dan 11 maanden

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha sliep tijdens het vuurwerk zelf overal doorheen! En dat terwijl ik 100 keer naar boven ging om te kijken of ze nog wel sliep. Door het vuurwerk kon ik de babyfoon niet meer horen.

Ze werd om 00.30 ofzo, toen het ergste geknal voorbij was, wakker hihi.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eerste keer was ze 2 weken, ze werd wakker van het vuurwerk. We hebben even samen gekeken, toen een flesje melk (was ook tijd voor de voeding) en daarna weer lekker verder slapen.

2de oud en nieuw was ze dus net 1 jaar. We waren bij mijn schoonouders. Leuke avond toen daar naar bed. Ik wilde haar laten slapen, maar ze werd wakker van de knallen. We hebben buiten gekeken in slaapzak met jas eroverheen. Ze vond het erg mooi, ze mocht nog even opblijven en spelen. Daarna naar huis gereden, in de auto sliep ze alweer en thuis in bed verder.

Dit jaar wil ik het weer zo doen, nu nog even regelen met schoonmoeders :p

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan werd precies om 00:00u wakker, maar volgens mij kwam dat niet door 't vuurwerk, want dat was al veel langer aan de gang. Hij mocht toen even uit bed van ons (vonden we wel even gezellig, hem ook een gelukkig nieuwjaar wensen) en rond 00:30u is 'ie weer gaan slapen. Geen last van 't vuurwerk dus. Ik maakte me er daarvoor ook wel zorgen om hoor, maar niet nodig dus!

5. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ze sliep er dwars doorheen terwijl ze toen elke nacht wel een keer wakker werd.... We waren op zijn zachts gezegd een beetje verbaasd!

6. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Dat dacht ik vorig jaar ook dat hij niet meer wilde gaan slapen, maar hij sliep weer lekker verder toen het ergste voorbij was.

Hij werd wakker toen het losbarstte rond middernacht en toen hebben we samen uit het raam gekeken (papa stond buiten vuurwerk af te steken met de buren). Hij vond het prachtig en was helemaal onder de indruk :D
    Toen het ergste geknal was afgelopen, heb ik hem weer in z'n bedje gelegd en niet meer gehoord.

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    mijn dochtertje maakt dit jaar ook haar eerste vuurwerk mee
    spannend hoor :)

maar nu heb ik gelijk een vraag die hierop aansluit
    ik ben zelf als de dood voor vuurwerk
    en dan ook echt HEEL bang
    ik schiet nu al bij elke klap bij mijn man in zijn armen

vraag:
    hoe voorkom ik dat mijn kleintje dit ook krijgt?

8. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik zou haar aan je man geven als ze wakker wordt. Hij is wel rustig zo te lezen? Helpen bijv. rustgevende druppeltjes bij jou niet?

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Takhen je angst vooral niet laten merken aan je kind! Dus stel je niet aan is het enige wat je moet doen. Ik heb me ook de hele zomer koelbloedig gedragen bij wespen, viel me niet mee hoor! Ik ben panisch voor die beesten.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vorig jaar is Robyn niet wakker geworden van het vuurwerk, wel werd ze wakker toen wij naar bed gingen (uur of 4 'snachts, heel fijn dus haha). Dit jaar zien we het wel. Als ze wakker wordt mag ze even mee naar buiten en dan zien we wel wat we dan doen. Ik maak mij meer zorgen om de kat geloof ik. Geen idee wat ik daarvan kan verwachten.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier waren Malou en Ruben met de eerste oud&nieuw ong 3 maanden oud, lagen toen lekker beneden in de wandelwagen bij fam een paar straten hier vandaan. Rond 00.30 werden ze geloof ik wel wakker voor een voeding maar verder eigenlijk niet, hebben lekker geslapen of tevreden bij ons gelegen.

Met de tweede oud en nieuw waren ze ong 15 maanden en toen zijn ze tegen de avond met papa naar opa en oma gegaan en ik ben later gekomen (ziek en zwanger). Ze zijn bij opa en oma gaan slapen en behalve rond 02.00/03.00 een nachtvoeding hebben die ze niet gehoord, we hebben ze die nacht daar laten slapen omdat ze al sliepen en ze die tijd door andere omstandigheden daar vaker sliepen.

Beide keren dus echt totaal geen problemen gehad. En dit jaar wachten we alles maar rustig af met die twee ;)! Hoop eigenlijk wel dat ze wakker zijn, kunnen ze leuk vuurwerk kijken, vinden ze wel mooi denk ik.

Maar dan hebben we onze 'kleine' Benthe nog ;)! Vorig jaar, dus toen ze nog in mijn buik zat, en er knalde vuurwerk (nog ruim voor oud&nieuw) dan schrok ik en schrok zij net zo hard mee, dus flink bewegen/schoppen/duwen. Toen ze eenmaal geboren was ook heel erg schrikachtig van vanalles. Met haar ben ik dus wel een beetje 'bang' dat ze het eng gaat vinden al die herrie. Maar voor het zelfde geldt slaapt ze overal doorheen ;).

Maar vooruit hoor, gewoon rustig afwachten, het komt wel goed! En word ze wakker dan gewoon lekker even aan de borst en weer lekker verder slapen of lekker bij papa/mama liggen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De eerste keer met oud en nieuw was Eva 1 dag oud, ze lag lekker te slapen ;)

De 2e keer was dus toen ze net 1 was, ze heeft zoals altijd lekker de hele nacht doorgeslapen!

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa was 4 maanden maar heeft overal doorheen geslapen

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Vorig jaar was Valerie 1 maand oud...en sliep ze er lekker doorheen.

Ik denk dat we haar nu om 23.55u even wakker maken...even samen naar het vuurwerk kijken...en na een half uurtje weer naar bed.

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah was toen 5 maanden oud en sliep overal door heen. We hadden voor de zekerheid een babyfoon neergezet om haar te kunnen horen door het vuurwerk heen.
    Toen wij 's nachts naar bed gingen en even om het hoekje keken of ze nog goed lag, werd ze wakker. Raar hé, van een 100.000-klapper niet, van mama wel!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was vorig jaar ruim een maand en werd rond half 11 al wakker door allerlei geknal en kon niet meer slapen, dus hebben we haar bij ons gehouden in de draagdoek. Met middernacht was het echt huilen, ze vond het echt niet fijn... Daar houd ik dus dit jaar ook maar weer rekening mee.

17. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

Mijn jongste (1,5 jaar) en de oudste (nu 3 jaar) hebben altijd overal doorheen geslapen!! Dat verbaasde me enorm, want als er maar een traptrede kraakt zitten ze al rechtop in bed en door al het vuurwerklawaai slapen ze doorheen. Grappig:(

Groetjes, Josie

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    De 1e oud en nieuw was manolito 4 maandjes en heeft hij gewoon doorgeslapen, hij is niet wakker geworden en vorig jaar met oud en nieuw is hij wel eventje wakker geweest, hebben we even vuurwerk gekeken en daarna is hij gaan slapen.

En nu word het de 1e oud en nieuw voor Lorenza, ben benieuwd hoe zij het doet :)

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra was 3,5e maand en werd er wakker van. Toen de ergste herrie over was is ze wel weer vrij vlot in slaap gevallen. Dit jaar zal ze ook wakker worden omdat er een aantal mensen zijn die van die matten met rotjes afsteken en dat geeft me toch een hels kabaal.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan is beide keren niet wakker geworden, die slaapt lekker door.
    Vaak slapen ze tot een jaar of 4 gewoon door hoor, daarna is het te spannend.

Nu zijn we aankomende jaarwisseling bij mijn ouders, ben benieuwd of hij daar ook doorslaapt. We zullen het wel zien.

Deel Deze Pagina