Hallo, Ik ben nu 8 wk en 1 dag zwanger Afgelopen vrijdag de 2e echo gehad en het was weer fantastisch om te zien. 2 weken geleden had ik ook een echo en moest ook gelijk 4 of 5 buisjes bloed laten prikken en urine afgeven. Nu was ik afgelopen vrijdag bij de gyn en bij 't bespreken van de uitslag was alles betr het bloed (HIV, bloedgroep etc) goed..tenminste ze gaf geen bijzonderheden aan. Alleen over de urine -test zei ze dat het niet goed te onderzoek was omdat er "huid""!?deeltjes inzaten!? Begreep niet zo goed wat ze bedoelde, maar ik moest opnieuw urine inleveren. M'n blaas was leeg (ivm de inwendige echo) dus ik besloot later die dag de urine in te gaan leveren. Thuis geplast en ongeveer 30 min later urine inleveren in ZH. Maar bij de balie deden ze een beetje "vaag"..... Een groot potje met groene deksel was goed zo (urine onderzoek) en een ander potje, kleiner met rood dekseltje moest ik meenemen naar het toilet en dan een ander potje met soort test-staafje met verschillende kleuren rubber/delen erin hangen. Wist ook niet hoelang of hoe en wat. Nu hoop ik dat het goed is gegaan! Kreeg mee dat het op "kweek" gezet werd. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen...... Waar is deze kweek voor? Zag wel dat m'n urine vrij donker is en er soms een beetje wit indrijft. Wat wordt er onderzocht bij deze kweek/iets van Bancair -onderzoek? Moet ik dan denken aan bv een infectie aan m'n urinewegen of iets anders? Een langer verhaal (sorry) Hoop dat u me een beetje uit onzekerheid kan helpen. Krijg 3 dec de uitslag dmv een belafspraak. Liefs Mirre
HOi mirre, Ik denk inderdaad dat er gekeken word of je urine bacterien bevat die op een blaasontsteking kunnen wijzen. Anders weet ik het ook niet. Gewoon vragen 3 dec en pas ophangen al je het begrijpt. Het is jouw urine en het gaat over jouw lijf dus je mag tot op de bodem weten wat er speelt. Imke