nav vitmin D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapie123, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of geen vitamine D druppels

1. ik geef wel vitamine D druppels

2. ik geef geen vitamine D duppels

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

even een poll na aanleiding van vitamine d druppels.

wie geeft vitamine c druppels en wie geeft ze niet en waarom

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zelf geef geen vitamine D druppels, ze eet goed gevarieerd, krijgt voldoende versfruit en groente binnen en minimaal 1 keer per dag drinken binnen waar ook al extra vit D in zit

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik geef wel D druppels want Nathan drink erg weinig melk en ook pap eet hij niet zo veel. Verder eet hij wel goed hoor maar zuivel is hij gewoon niet zo dol op vandaar dus de D druppels.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik geef geen vit D druppels omdat m'n dochter iedere dag zo'n 250 tot 300 cc dreumesmelk krijgt.

5. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Gaat het nu om vitamine C of D?

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik geef wel vitamine D druppels want ze adviseren het niet voor niets.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vergeet het eigenlijk altijd... ben nooit zo'n ster geweest in onthouden van pillen, druppels en wat dies meer zij...

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik geef ze wel (tabletjes dan), maar niet standaard elke dag. Eigenlijk meer om de dag. In de zomer als ze voldoende buiten is geweest geef ik ze niet.

9. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Ik geef geen vitamine D, omdat ik flesvoeding geef.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het was beter voor de poll uitslagen geweest als mensen die voldoende flesvoeding geven, niet stemmen. Want die geven indirect natuurlijk wel vitamine D, maar niet bewust. Wat ga je doen als je niet voldoende flesvoeding meer geeft?

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik geef wél vit. D voor de ontwikkeling van sterke botten & spieren!
    Overigens kan je hier in NL nooit voldoende buiten zijn voor voldoende aanmaak van vit. D (als we nou in t zonnige spanje zouden wonen was t een heel ander verhaal)

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik geef wel vitamine D, geef nl borstvoeding en dan wordt het geadviseerd.

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik geef trouw elke dag vitamine D druppels.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ook elke dag trouw! Op ons CB adviseren ze onder de 500cc FV vitamine d bij te geven, tot het vierde jaar!!

15. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Zodra je kindje niet voldoende flesvoeding meer krijgt (dus minder dan 500cc) moet je vitamine D druppels of tabletjes gaan geven tot de leeftijd van 4 jaar. Dit geef je voor sterke botten en tanden, omdat je vitamine D alleen aanmaakt door zonlicht. En aangezien de zon het hier regelmatig laat afweten vooral in de winter, is het echt wel nodig om extra vitamine D te geven. Dat advies is er niet voor niets.

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

mijn zoontje eet en drinkt alles. Hij heeft alleen geen flessen meer. Dus ik geef vitamine ad druppels.

17. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ik geef ze ook, omdat kinderen ook al spelen ze veel buiten nog niet in staat zijn voldoende vit d op te nemen met hun huid. Dat lukt wel als ze ouder dan vier zijn. Het is bij ons gewoon ritueel, voor het tanden poetsen.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ga het denk maar eens halen. Ons zoontje zit sinds kort wel vaak onder die minimum van 500ml, dus ja ga het wel geven!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zon is wat overdreven hoor, het gaat voornamelijk om daglicht. We hebben de neiging om teveel binnen te blijven...

Ik geef ze wel. Waarom? Omdat het geen moeite is.

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef ze ook trouw iedere avond voor het naar bed gaan, dochter wijst altijd naar het commodeplankje waar een theelepel ligt en vitamine d flesje staat dus vergeten doe ik het niet (meer hihi).
    Vind extra vitamine niet verkeerd met het lage weerstand die mijn dochter heeft.
    Ben wel pas begonnen toen ze 1 jaar werd.

Deel Deze Pagina