even een poll na aanleiding van vitamine d druppels. wie geeft vitamine c druppels en wie geeft ze niet en waarom
ik zelf geef geen vitamine D druppels, ze eet goed gevarieerd, krijgt voldoende versfruit en groente binnen en minimaal 1 keer per dag drinken binnen waar ook al extra vit D in zit
Ik geef wel D druppels want Nathan drink erg weinig melk en ook pap eet hij niet zo veel. Verder eet hij wel goed hoor maar zuivel is hij gewoon niet zo dol op vandaar dus de D druppels.
Ik vergeet het eigenlijk altijd... ben nooit zo'n ster geweest in onthouden van pillen, druppels en wat dies meer zij...
Ik geef ze wel (tabletjes dan), maar niet standaard elke dag. Eigenlijk meer om de dag. In de zomer als ze voldoende buiten is geweest geef ik ze niet.
Het was beter voor de poll uitslagen geweest als mensen die voldoende flesvoeding geven, niet stemmen. Want die geven indirect natuurlijk wel vitamine D, maar niet bewust. Wat ga je doen als je niet voldoende flesvoeding meer geeft?
Ik geef wél vit. D voor de ontwikkeling van sterke botten & spieren! Overigens kan je hier in NL nooit voldoende buiten zijn voor voldoende aanmaak van vit. D (als we nou in t zonnige spanje zouden wonen was t een heel ander verhaal)
Ik ook elke dag trouw! Op ons CB adviseren ze onder de 500cc FV vitamine d bij te geven, tot het vierde jaar!!
Zodra je kindje niet voldoende flesvoeding meer krijgt (dus minder dan 500cc) moet je vitamine D druppels of tabletjes gaan geven tot de leeftijd van 4 jaar. Dit geef je voor sterke botten en tanden, omdat je vitamine D alleen aanmaakt door zonlicht. En aangezien de zon het hier regelmatig laat afweten vooral in de winter, is het echt wel nodig om extra vitamine D te geven. Dat advies is er niet voor niets.
mijn zoontje eet en drinkt alles. Hij heeft alleen geen flessen meer. Dus ik geef vitamine ad druppels.
Ik geef ze ook, omdat kinderen ook al spelen ze veel buiten nog niet in staat zijn voldoende vit d op te nemen met hun huid. Dat lukt wel als ze ouder dan vier zijn. Het is bij ons gewoon ritueel, voor het tanden poetsen.
Ik ga het denk maar eens halen. Ons zoontje zit sinds kort wel vaak onder die minimum van 500ml, dus ja ga het wel geven!
zon is wat overdreven hoor, het gaat voornamelijk om daglicht. We hebben de neiging om teveel binnen te blijven... Ik geef ze wel. Waarom? Omdat het geen moeite is.
Ik geef ze ook trouw iedere avond voor het naar bed gaan, dochter wijst altijd naar het commodeplankje waar een theelepel ligt en vitamine d flesje staat dus vergeten doe ik het niet (meer hihi). Vind extra vitamine niet verkeerd met het lage weerstand die mijn dochter heeft. Ben wel pas begonnen toen ze 1 jaar werd.