mischien dat een moeder gewoon desprate is voor een advies/antwoord en soms gewoon te blind is voor d'r en dat voor iemand anders dat zeer helder is! nou daar zijn moeders moeders toch voor? wij als vrouwen elkaar advies geven?! en elkaar gerust stellen echt eigenwijs sommige ladies hier!
Ik ben het helemaal met Gentle eens. De toon waarop iets wordt gezegd vind ik ook wel wat uitmaken en soms begrijpen mensen je ook verkeerd op zo'n forum. Helaas zijn sommige onderwerpen erg voorspelbaar geworden. Bij een topic als 'oorgaatjes bij baby/loopstoeltje/bijvoeden onder de 6 maanden/potjes voeden/draagzak/aerosleep' kun je bij voorbaat al invullen voor jezelf wat voor discussie er uit komt. Vaak lees ik het niet eens meer.
Iedereen heeft haar of zijn manier van opvoeden of doen. En een mening geven is ook mooi, maar het mag soms best wel eens op een normale manier hoor. Daar hebben we toch ook meer aan. Iemand vraagt om hulp ergens om en krijgt vervolgens ... soms een lading waar je u tegen zet. WHY. Gewoon zeggen wat je visie is, zonder de ander af te branden. Afbranden is de makkelijkste weg toch. Dat is een kunst, maar wel een mooie (het op een nette manier brengen he )
Helemaal eens Lauraatje! De essentie van een forum is dat je reacties krijgt (en wilt) op je topics maar als hier iemand vraagt naar de beste flesvoeding, vinden mensen het nodig om (ipv de vraag te beantwoorden) te laten weten dat zij borstvoeding de beste voeding vinden en als iemand wil weten hoe anderen het logistiek regelen met de kinderopvang zijn er altijd een boel forummers die per se nog even willen benadrukken dat zij thuisblijfmoeder zijn en dat dat het beste is voor het kind! Dat heeft niets met informeren of waarschuwen te maken dat is gewoon iemands keuze veroordelen en je eigen mening superieur vinden. Het gaat soms zo ver dat als iemand hier op ZP vraagt naar de mogelijkheden naar aanleiding van een slechte combinatietest of 20 weken echo, dat zij erbij moet zetten dat ze geen discussie wil over het wel of niet afbreken van de zwangerschap en of het kind wel of niet welkom is! Dat iemand in een topic over loopstoeltjes voor de goede orde aangeeft dat het gebruik daarvan wordt afgeraden, kan uiteraard geen kwaad. Maar waarom wordt dit vervolgens nog eens 20 x herhaald? Anyway....
Als je maar 1 enkele reactie op je topic wilt moet je een PB naar iemand sturen en geen algemeen topic openen. Wanneer je ervoor kiest om een nieuw topic te plaatsen kies je er in mijn ogen ook voor om meerdere reacties te krijgen die je kunnen bevallen of niet.
ik ben het met lauraatje eens ik vraag om een recepten idee van 4 maanden tot 6 maanden. dus ik vraag niet kan ik mijn kind vanaf 4 maanden bij gaan voeden krijg ik of ik wel weet wat de voedseladviezen zijn tegenwoordig omdat mijn dochtertje nog geen 4 maanden was. dan denk ik hallo ik vraag om recepten ideeen en niet om iets anders er is er dan altijd weer een die een discusie probeert uit te roepen vaak krijg je geen normaal antwoord op een vraag of mensen kunnen niet goed begrijpend lezen. kijk vraag ik kan ik mijn kind van 2 maanden in een loopstoel doen dan weet ik dat ik daar kritiek op kan krijgen. maar vraag ik waar kan ik een loopstoel kopen en van welk merk vind ik dat ik daar geen kritiek op hoef te krijgen alleen maar omdat ik een loopstoel zou willen kopen even een voorbeeld hoor. dus mijn mening is lees wat er staat en geef antwoord op de vraag en soms gebeurt dat ook maar vaak ook weer niet en ja ik ben het met sommige van deze topic ook wel een beetje mee eens ik had een topic geopent over oorbelltjes schieten oow jee daar kreeg ik kritiek op maar ergens dankzij die kritiek heb ik het nog niet gedaan omdat ik het toch wel een beetje zielig vind. kijk dus niet alle kritiek is erg maar sommige geven kritiek om niks en zoeken iets om weer een discussie uit te kunnen lokken en als er een begint dan volgen de andere en zo loopt een topic vaak uit de hand. en dan is het niet leuk meer. gr jojo
ja vind ik ook, ik open een topic omdat ik uit al die verschillende meningen voor mezelf kan overwegen wat het beste is. de manier waarop het gebracht wordt is een tweede maar daar stoor ik me niet zo gauw aan, puur omdat ik het niet persoonlijk opvat. niemand kent mij, dus een eventueel pijnlijke opmerking gaat over mijn topic en niet over mij.
jojo29..ik had een topic geopent over oorbelltjes schieten oow jee daar kreeg ik kritiek op maar ergens dankzij die kritiek heb ik het nog niet gedaan omdat ik het toch wel een beetje zielig vind. JOEHOE!!!
Een forum is er toch wel voor om je mening neer te zetten. Je mag het ergens inderdaad compleet niet mee eens zijn. Maar zoals hier al gezegd is. Dit is alleen maar teks. Je kunt de houding en het gezichd van iemand niet zien. Je mist de nonverbale comunicatie. Maar afentoe mogen mensen wel eens tot 10 tellen voor ze beginnen te schrijven. Ik heb hier ook wel eens advies gevraagd of om hulp. Nou dan is het aan mij om het antwoord wat mij het beste zint er uit te zoeken. Maar het is ook zo, sommige dingen weet je mischien niet. Dat het gevaarlijk kan zijn of slecht. Dat van die loop stoeltjes heb ik hier ook gelezen en gedacht van: O, meen je niet Ik probeer zelf te denken voor ik iets tik van hoe had ik het zelf willen horen. Ach en sommige mensen zijn van nature een beetje zeikerig. Er zijn op dit forum natuurlijk wel een hoop hormonen. (Geintje)
En waar we denk ik ook rekening mee moeten houden is dat we hier met ontzettend veel meiden zitten en iedereen heeft wel eens een baaldag en kan dan net even iets minder aardig reageren. Je hebt altijd mensen die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, helemaal op een forum met zoveel leden over best "gevoelige" onderwerpen. Ik denk dat het gewoon niet zo 'persoonlijk' opgevat moet worden, niet meteen de verdediging inschieten maar je kunt ook gewoon zeggen "Bedankt voor deze informatie, maar ik was eigenlijk opzoek naar iets anders". (Bij wijze van)